Korzár logo Korzár

Captivu predstavujú európskym novinárom v Tatrách!

Na popradskom medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá,

Na popradskom

medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá, prilietavajúce prakticky zo všetkých krajín Európy. Takáto frekvencia letov potrvá približne mesiac, pričom počas celého obdobia privezú lietadlá do Popradu približne 1 200 cestujúcich z 32 krajín Európy, vrátane škandinávskych a pobaltských krajín. Čo sa deje? Cestujúci v lietadlách, ktoré prilietavajú do Popradu, sú motoristickí novinári zo všetkých kútov Európy, pre ktorých európska centrála americkej firmy Chevrolet zorganizovala novinársku prezentáciu nového modelu Chevrolet Captiva. Toto podujatie je pre nás mimoriadne významné tým, že ide o historicky prvú prezentáciu nového automobilu akejkoľvek značky (teda nie len Chevroleta) na území Slovenska. Takéto akcie sa obvykle uskutočňujú v tých najatraktívnejších oblastiach Európy (ale i mimo nej), a to napríklad na Sardínii či na Malorke, v švajčiarskych Alpách alebo na francúzskom Azúrovom pobreží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa spoločnosť Chevrolet Europe rozhodla pripraviť novinársku prezentáciu nového modelu Captiva práve v našich Vysokých Tatrách? "Mali sme niekoľko dôvodov na to, aby sme zorganizovali novinársku prezentáciu práve v tomto regióne", hovorí Hanspeter Ryser, riaditeľ oddelenia public relations Chevrolet Europe. "V prvom rade ide o skutočnosť, že žiadna automobilová značka nikdy v tomto regióne neorganizovala žiadnu európsku prezentáciu, takže novinári, ktorí už precestovali nejeden zaujímavý a krásny kút sveta, majú príležitosť spoznať aj unikátny a určite pre mnohých atraktívny región v srdci Európy. Krása a rozmanitosť Vysokých Tatier je jedinečná. Okrem toho sme tu našli dobre udržiavané cesty, ktoré vedú zaujímavým prírodnými scenériami, pričom hustota dopravy je v porovnaní s inými krajinami veľmi nízka. Takisto prítomnosť letiska v Poprade a jeho poloha v tesnom susedstve testovacích trás veľmi nahrávala v prospech Vysokých Tatier. A v neposlednom rade je to z našej strany prejav uznania pozícii a obchodným výsledkom značky Chevrolet, ktoré sme na slovenskom trhu dosiahli", uzatvára pán Ryser. Koordinátor celého podujatia Tomasz Osos zase povedal, že rokovania s riaditeľkou popradského letiska Annou Kováčovou a jej kolegami ho utvdili v tom, že popradské letisko bude dobre fungujúcim strojom, pripraveným na bezchybné vybavenie temer 28 charterových letov z celej Európy. Terénne trasy boli pripravované v spolupráci so starostom obce Osturňa Jozefom Smoleňákom. "Novinári sú od prírody ľudia zvedaví", hovorí Tomasz Osos, "a preto sme pre nich pripravili program, ktorý má dokumentovať zámer spoločnosti Chevrolet Europe prezentovať spolu s novým autom aj tento región, jeho prírodné krásy, bohatú históriu, pohostinnosť miestnych ľudí a vysokú úroveň služieb a gastronómie. Sme presvedčení, že väčšinu hostí tento región zaujme a radi sa sem vrátia."

SkryťVypnúť reklamu

Model Chevrolet Captiva debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a jeho predaj na európskych trhoch sa práve začína. Captiva je odvodená od štúdie SX3 a je postavená na podvozkovej plošine koncernu General Motors, ktorá má označenie Theta. Na tejto plošine sú postavené napríklad aj modely Saturn Vue, Chevrolet Equinox či nový Opel Antara. Captiva je prvým kompaktným športovo-úžitkovým automobilom firmy Chevrolet, ktorý sa bude do Európy dodávať aj so vznetovými motormi. Ide súčasne o prvý Chevrolet pre európsky trh, vystrojený elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo má pôsobivý, športovo pôsobiaci dizajn s výraznou bočnou líniou, vystupujúcimi blatníkmi a masívnymi kľučkami. Captiva je postavená na podvozku s rázvorom 2 707 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Na všetkých štyroch kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Ráfiky majú v závislosti na verzii priemer od 16 do 18 palcov. Dĺžka vozidla je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška je 1 726 mm. Vozidlo sa dodáva ako päťmiestne alebo sedemmiestne. Päťmiestna verzia má batožinový priestor objemu 405 litrov. Sedadlá druhého a prípadne tretieho radu možno sklopiť, pričom pri sklopení operadla spolujazdcovho sedadla sa vo vozidle dajú prevážať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri vozidla je celý rad väčších a menších odkladacích priestorov. Luxusnejšie verzie sú vystrojené audiosústavou so zosilňovačom 4 x 45 W a ôsmimi reproduktormi. Captiva má vpredu naprieč uložený motor a dodáva sa s pohonom buď len predných alebo všetkých štyroch kolies. Na pohon modelu Captiva sú určené moderné vznetové a zážihové motory. Nový dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol vyvinutý v spolupráci firmy GM Powertrain a firmy VM Motori. Tento motor sa zatiaľ dodáva vo verzii s výkonom 110 kW pri 4 000 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 316 Nm. Kombinovaná spotreba paliva tohto motora je 7,6 l/100 km. Neskôr sa tento motor bude dodávať aj vo verzii s výkonom 88 kW. Na výrobu spomenutého vznetového motora bol v juhokórejskom meste Gunsan postavený nový závod. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvoria dva motory. Slabší 2,4-litrový radový štvorvalec má výkon 104 kW a jeho krútiaci moment je 224 Nm. Šesťvalcový 3,2-litrový motor vyvíja výkon 165 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 308 Nm. Priemerná spotreba slabšieho zážihového motora je 9,9 l/100 km, výkonnejší spotrebuje v priemere 11,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Model Captiva by mal prispieť k ďalšiemu zvýšeniu predaja vozidiel značky Chevrolet v Európe. Koncern General Motors vybuduje pri St. Petersburgu nový montážny závod, v ktorm sa ročne zmontuje 25 000 vozidiel Captiva pre ruský trh. V minulom roku sa na našom kontinente predalo vyše 240 000 vozidiel Chevrolet, čo je nárast o 26 % v porovnaní s rokom 2004. Asi netreba vysvetľovať, že Captiva je výrobkom juhokórejskej spoločnosti GM Daewoo, ktorej výrobky sa na európskom trhu predávajú pod americkou značkou Chevrolet. Spoločnosť Chevrolet je vlajkovou loďou koncernu General Motors a vlani predal v 120 krajinách celého sveta temer 4,4 milióna vozidiel.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu