Korzár logo Korzár

Captivu predstavujú európskym novinárom v Tatrách!

Na popradskom medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá,

Na popradskom

medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá, prilietavajúce prakticky zo všetkých krajín Európy. Takáto frekvencia letov potrvá približne mesiac, pričom počas celého obdobia privezú lietadlá do Popradu približne 1 200 cestujúcich z 32 krajín Európy, vrátane škandinávskych a pobaltských krajín. Čo sa deje? Cestujúci v lietadlách, ktoré prilietavajú do Popradu, sú motoristickí novinári zo všetkých kútov Európy, pre ktorých európska centrála americkej firmy Chevrolet zorganizovala novinársku prezentáciu nového modelu Chevrolet Captiva. Toto podujatie je pre nás mimoriadne významné tým, že ide o historicky prvú prezentáciu nového automobilu akejkoľvek značky (teda nie len Chevroleta) na území Slovenska. Takéto akcie sa obvykle uskutočňujú v tých najatraktívnejších oblastiach Európy (ale i mimo nej), a to napríklad na Sardínii či na Malorke, v švajčiarskych Alpách alebo na francúzskom Azúrovom pobreží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa spoločnosť Chevrolet Europe rozhodla pripraviť novinársku prezentáciu nového modelu Captiva práve v našich Vysokých Tatrách? "Mali sme niekoľko dôvodov na to, aby sme zorganizovali novinársku prezentáciu práve v tomto regióne", hovorí Hanspeter Ryser, riaditeľ oddelenia public relations Chevrolet Europe. "V prvom rade ide o skutočnosť, že žiadna automobilová značka nikdy v tomto regióne neorganizovala žiadnu európsku prezentáciu, takže novinári, ktorí už precestovali nejeden zaujímavý a krásny kút sveta, majú príležitosť spoznať aj unikátny a určite pre mnohých atraktívny región v srdci Európy. Krása a rozmanitosť Vysokých Tatier je jedinečná. Okrem toho sme tu našli dobre udržiavané cesty, ktoré vedú zaujímavým prírodnými scenériami, pričom hustota dopravy je v porovnaní s inými krajinami veľmi nízka. Takisto prítomnosť letiska v Poprade a jeho poloha v tesnom susedstve testovacích trás veľmi nahrávala v prospech Vysokých Tatier. A v neposlednom rade je to z našej strany prejav uznania pozícii a obchodným výsledkom značky Chevrolet, ktoré sme na slovenskom trhu dosiahli", uzatvára pán Ryser. Koordinátor celého podujatia Tomasz Osos zase povedal, že rokovania s riaditeľkou popradského letiska Annou Kováčovou a jej kolegami ho utvdili v tom, že popradské letisko bude dobre fungujúcim strojom, pripraveným na bezchybné vybavenie temer 28 charterových letov z celej Európy. Terénne trasy boli pripravované v spolupráci so starostom obce Osturňa Jozefom Smoleňákom. "Novinári sú od prírody ľudia zvedaví", hovorí Tomasz Osos, "a preto sme pre nich pripravili program, ktorý má dokumentovať zámer spoločnosti Chevrolet Europe prezentovať spolu s novým autom aj tento región, jeho prírodné krásy, bohatú históriu, pohostinnosť miestnych ľudí a vysokú úroveň služieb a gastronómie. Sme presvedčení, že väčšinu hostí tento región zaujme a radi sa sem vrátia."

SkryťVypnúť reklamu

Model Chevrolet Captiva debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a jeho predaj na európskych trhoch sa práve začína. Captiva je odvodená od štúdie SX3 a je postavená na podvozkovej plošine koncernu General Motors, ktorá má označenie Theta. Na tejto plošine sú postavené napríklad aj modely Saturn Vue, Chevrolet Equinox či nový Opel Antara. Captiva je prvým kompaktným športovo-úžitkovým automobilom firmy Chevrolet, ktorý sa bude do Európy dodávať aj so vznetovými motormi. Ide súčasne o prvý Chevrolet pre európsky trh, vystrojený elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo má pôsobivý, športovo pôsobiaci dizajn s výraznou bočnou líniou, vystupujúcimi blatníkmi a masívnymi kľučkami. Captiva je postavená na podvozku s rázvorom 2 707 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Na všetkých štyroch kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Ráfiky majú v závislosti na verzii priemer od 16 do 18 palcov. Dĺžka vozidla je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška je 1 726 mm. Vozidlo sa dodáva ako päťmiestne alebo sedemmiestne. Päťmiestna verzia má batožinový priestor objemu 405 litrov. Sedadlá druhého a prípadne tretieho radu možno sklopiť, pričom pri sklopení operadla spolujazdcovho sedadla sa vo vozidle dajú prevážať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri vozidla je celý rad väčších a menších odkladacích priestorov. Luxusnejšie verzie sú vystrojené audiosústavou so zosilňovačom 4 x 45 W a ôsmimi reproduktormi. Captiva má vpredu naprieč uložený motor a dodáva sa s pohonom buď len predných alebo všetkých štyroch kolies. Na pohon modelu Captiva sú určené moderné vznetové a zážihové motory. Nový dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol vyvinutý v spolupráci firmy GM Powertrain a firmy VM Motori. Tento motor sa zatiaľ dodáva vo verzii s výkonom 110 kW pri 4 000 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 316 Nm. Kombinovaná spotreba paliva tohto motora je 7,6 l/100 km. Neskôr sa tento motor bude dodávať aj vo verzii s výkonom 88 kW. Na výrobu spomenutého vznetového motora bol v juhokórejskom meste Gunsan postavený nový závod. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvoria dva motory. Slabší 2,4-litrový radový štvorvalec má výkon 104 kW a jeho krútiaci moment je 224 Nm. Šesťvalcový 3,2-litrový motor vyvíja výkon 165 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 308 Nm. Priemerná spotreba slabšieho zážihového motora je 9,9 l/100 km, výkonnejší spotrebuje v priemere 11,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Model Captiva by mal prispieť k ďalšiemu zvýšeniu predaja vozidiel značky Chevrolet v Európe. Koncern General Motors vybuduje pri St. Petersburgu nový montážny závod, v ktorm sa ročne zmontuje 25 000 vozidiel Captiva pre ruský trh. V minulom roku sa na našom kontinente predalo vyše 240 000 vozidiel Chevrolet, čo je nárast o 26 % v porovnaní s rokom 2004. Asi netreba vysvetľovať, že Captiva je výrobkom juhokórejskej spoločnosti GM Daewoo, ktorej výrobky sa na európskom trhu predávajú pod americkou značkou Chevrolet. Spoločnosť Chevrolet je vlajkovou loďou koncernu General Motors a vlani predal v 120 krajinách celého sveta temer 4,4 milióna vozidiel.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 142
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 744
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 152
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 853
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 298
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 561
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 400
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 243
  1. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  2. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  5. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  7. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  8. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 260
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 341
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 020
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 931
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 146
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 057
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 956
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 665
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  2. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  5. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  7. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  8. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 260
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 341
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 020
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 931
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 146
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 057
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 956
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 665
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu