automobilka BMW nové koncepčné vozidlo. Toto vozidlo, ktoré nemá nijaké zvláštne označenie, zámerne pripomína vozidlo BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé, ktoré ako jediné vozidlo mníchovskej automobilky zvíťazilo v náročnej súťaži na tisíc míľ (v roku 1940). Technickým základom nového koncepčného vozidla je roadster Z4 M. Typickým znakom novej štúdie je veľmi dlhá predná kapota, dozadu posunutá kabína a delené predné okno. Kvôli zlepšeniu aerodynamických vlastností sú zadné kolesá priemeru 20 palcov temer úplne zakryté blatníkmi. Zaujímavé sú aj veľmi nízke predné a bočné okná. Na mohutnej prednej časti sú typické úzke "obličky", typický identifikačný znak automobilov BMW. Zadné brzdové svetlá i okrúhle predné reflektory sú tvorené svietiacimi diódami (LED). Vstup do interiéru novej bavoráckej štúdie je však spojený s trochou gymnastiky, pretože vozidlo nemá dvere a vstupuje sa doň po odklopení celej hornej časti nahor. Tým, že vozidlo nemá dvere, sa zvýšila tuhosť karosérie pri súčasnom znížení hmotnosti. Karoséria je zhotovená z plastu, zosilneného uhlíkovými vláknami. V interiéri nájdeme prvky z nehrdzavejúcej ocele a z hovädzej kože. Štúdia je postavená na podvozku modelu Z4, ale je o 23 cm dlhšia, o 14 cm širšia a o 4 cm nižšia ako sériový roadster. Pohonnou jednotkou je 3,2-litrový radový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 252 kW pri 7 900 ot/min a najvyšší krútiaci moment je 365 Nm. Podľa vyjadrenia predstaviteľov firmy BMW nie je nová štúdia žiadnym predvojom budúceho sériového modelu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.