Korzár logo Korzár

Captivu predstavujú európskym novinárom v Tatrách!

Na popradskom medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá,

Na popradskom

medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá, prilietavajúce prakticky zo všetkých krajín Európy. Takáto frekvencia letov potrvá približne mesiac, pričom počas celého obdobia privezú lietadlá do Popradu približne 1 200 cestujúcich z 32 krajín Európy, vrátane škandinávskych a pobaltských krajín. Čo sa deje? Cestujúci v lietadlách, ktoré prilietavajú do Popradu, sú motoristickí novinári zo všetkých kútov Európy, pre ktorých európska centrála americkej firmy Chevrolet zorganizovala novinársku prezentáciu nového modelu Chevrolet Captiva. Toto podujatie je pre nás mimoriadne významné tým, že ide o historicky prvú prezentáciu nového automobilu akejkoľvek značky (teda nie len Chevroleta) na území Slovenska. Takéto akcie sa obvykle uskutočňujú v tých najatraktívnejších oblastiach Európy (ale i mimo nej), a to napríklad na Sardínii či na Malorke, v švajčiarskych Alpách alebo na francúzskom Azúrovom pobreží.

Prečo sa spoločnosť Chevrolet Europe rozhodla pripraviť novinársku prezentáciu nového modelu Captiva práve v našich Vysokých Tatrách? "Mali sme niekoľko dôvodov na to, aby sme zorganizovali novinársku prezentáciu práve v tomto regióne", hovorí Hanspeter Ryser, riaditeľ oddelenia public relations Chevrolet Europe. "V prvom rade ide o skutočnosť, že žiadna automobilová značka nikdy v tomto regióne neorganizovala žiadnu európsku prezentáciu, takže novinári, ktorí už precestovali nejeden zaujímavý a krásny kút sveta, majú príležitosť spoznať aj unikátny a určite pre mnohých atraktívny región v srdci Európy. Krása a rozmanitosť Vysokých Tatier je jedinečná. Okrem toho sme tu našli dobre udržiavané cesty, ktoré vedú zaujímavým prírodnými scenériami, pričom hustota dopravy je v porovnaní s inými krajinami veľmi nízka. Takisto prítomnosť letiska v Poprade a jeho poloha v tesnom susedstve testovacích trás veľmi nahrávala v prospech Vysokých Tatier. A v neposlednom rade je to z našej strany prejav uznania pozícii a obchodným výsledkom značky Chevrolet, ktoré sme na slovenskom trhu dosiahli", uzatvára pán Ryser. Koordinátor celého podujatia Tomasz Osos zase povedal, že rokovania s riaditeľkou popradského letiska Annou Kováčovou a jej kolegami ho utvdili v tom, že popradské letisko bude dobre fungujúcim strojom, pripraveným na bezchybné vybavenie temer 28 charterových letov z celej Európy. Terénne trasy boli pripravované v spolupráci so starostom obce Osturňa Jozefom Smoleňákom. "Novinári sú od prírody ľudia zvedaví", hovorí Tomasz Osos, "a preto sme pre nich pripravili program, ktorý má dokumentovať zámer spoločnosti Chevrolet Europe prezentovať spolu s novým autom aj tento región, jeho prírodné krásy, bohatú históriu, pohostinnosť miestnych ľudí a vysokú úroveň služieb a gastronómie. Sme presvedčení, že väčšinu hostí tento región zaujme a radi sa sem vrátia."

Model Chevrolet Captiva debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a jeho predaj na európskych trhoch sa práve začína. Captiva je odvodená od štúdie SX3 a je postavená na podvozkovej plošine koncernu General Motors, ktorá má označenie Theta. Na tejto plošine sú postavené napríklad aj modely Saturn Vue, Chevrolet Equinox či nový Opel Antara. Captiva je prvým kompaktným športovo-úžitkovým automobilom firmy Chevrolet, ktorý sa bude do Európy dodávať aj so vznetovými motormi. Ide súčasne o prvý Chevrolet pre európsky trh, vystrojený elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo má pôsobivý, športovo pôsobiaci dizajn s výraznou bočnou líniou, vystupujúcimi blatníkmi a masívnymi kľučkami. Captiva je postavená na podvozku s rázvorom 2 707 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Na všetkých štyroch kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Ráfiky majú v závislosti na verzii priemer od 16 do 18 palcov. Dĺžka vozidla je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška je 1 726 mm. Vozidlo sa dodáva ako päťmiestne alebo sedemmiestne. Päťmiestna verzia má batožinový priestor objemu 405 litrov. Sedadlá druhého a prípadne tretieho radu možno sklopiť, pričom pri sklopení operadla spolujazdcovho sedadla sa vo vozidle dajú prevážať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri vozidla je celý rad väčších a menších odkladacích priestorov. Luxusnejšie verzie sú vystrojené audiosústavou so zosilňovačom 4 x 45 W a ôsmimi reproduktormi. Captiva má vpredu naprieč uložený motor a dodáva sa s pohonom buď len predných alebo všetkých štyroch kolies. Na pohon modelu Captiva sú určené moderné vznetové a zážihové motory. Nový dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol vyvinutý v spolupráci firmy GM Powertrain a firmy VM Motori. Tento motor sa zatiaľ dodáva vo verzii s výkonom 110 kW pri 4 000 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 316 Nm. Kombinovaná spotreba paliva tohto motora je 7,6 l/100 km. Neskôr sa tento motor bude dodávať aj vo verzii s výkonom 88 kW. Na výrobu spomenutého vznetového motora bol v juhokórejskom meste Gunsan postavený nový závod. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvoria dva motory. Slabší 2,4-litrový radový štvorvalec má výkon 104 kW a jeho krútiaci moment je 224 Nm. Šesťvalcový 3,2-litrový motor vyvíja výkon 165 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 308 Nm. Priemerná spotreba slabšieho zážihového motora je 9,9 l/100 km, výkonnejší spotrebuje v priemere 11,7 l/100 km.

Model Captiva by mal prispieť k ďalšiemu zvýšeniu predaja vozidiel značky Chevrolet v Európe. Koncern General Motors vybuduje pri St. Petersburgu nový montážny závod, v ktorm sa ročne zmontuje 25 000 vozidiel Captiva pre ruský trh. V minulom roku sa na našom kontinente predalo vyše 240 000 vozidiel Chevrolet, čo je nárast o 26 % v porovnaní s rokom 2004. Asi netreba vysvetľovať, že Captiva je výrobkom juhokórejskej spoločnosti GM Daewoo, ktorej výrobky sa na európskom trhu predávajú pod americkou značkou Chevrolet. Spoločnosť Chevrolet je vlajkovou loďou koncernu General Motors a vlani predal v 120 krajinách celého sveta temer 4,4 milióna vozidiel.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 696
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 113
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  2. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  3. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  4. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  5. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  6. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  7. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  8. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 889
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 528
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 265
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 786
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 130
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 881
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  2. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  3. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  4. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  5. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  6. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  7. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  8. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 889
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 528
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 265
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 786
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 130
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 881
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?

Už ste čítali?

VÝSLEDKY VOLIEB 2024
SkryťZatvoriť reklamu