Korzár logo Korzár

Captivu predstavujú európskym novinárom v Tatrách!

Na popradskom medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá,

Na popradskom

medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá, prilietavajúce prakticky zo všetkých krajín Európy. Takáto frekvencia letov potrvá približne mesiac, pričom počas celého obdobia privezú lietadlá do Popradu približne 1 200 cestujúcich z 32 krajín Európy, vrátane škandinávskych a pobaltských krajín. Čo sa deje? Cestujúci v lietadlách, ktoré prilietavajú do Popradu, sú motoristickí novinári zo všetkých kútov Európy, pre ktorých európska centrála americkej firmy Chevrolet zorganizovala novinársku prezentáciu nového modelu Chevrolet Captiva. Toto podujatie je pre nás mimoriadne významné tým, že ide o historicky prvú prezentáciu nového automobilu akejkoľvek značky (teda nie len Chevroleta) na území Slovenska. Takéto akcie sa obvykle uskutočňujú v tých najatraktívnejších oblastiach Európy (ale i mimo nej), a to napríklad na Sardínii či na Malorke, v švajčiarskych Alpách alebo na francúzskom Azúrovom pobreží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa spoločnosť Chevrolet Europe rozhodla pripraviť novinársku prezentáciu nového modelu Captiva práve v našich Vysokých Tatrách? "Mali sme niekoľko dôvodov na to, aby sme zorganizovali novinársku prezentáciu práve v tomto regióne", hovorí Hanspeter Ryser, riaditeľ oddelenia public relations Chevrolet Europe. "V prvom rade ide o skutočnosť, že žiadna automobilová značka nikdy v tomto regióne neorganizovala žiadnu európsku prezentáciu, takže novinári, ktorí už precestovali nejeden zaujímavý a krásny kút sveta, majú príležitosť spoznať aj unikátny a určite pre mnohých atraktívny región v srdci Európy. Krása a rozmanitosť Vysokých Tatier je jedinečná. Okrem toho sme tu našli dobre udržiavané cesty, ktoré vedú zaujímavým prírodnými scenériami, pričom hustota dopravy je v porovnaní s inými krajinami veľmi nízka. Takisto prítomnosť letiska v Poprade a jeho poloha v tesnom susedstve testovacích trás veľmi nahrávala v prospech Vysokých Tatier. A v neposlednom rade je to z našej strany prejav uznania pozícii a obchodným výsledkom značky Chevrolet, ktoré sme na slovenskom trhu dosiahli", uzatvára pán Ryser. Koordinátor celého podujatia Tomasz Osos zase povedal, že rokovania s riaditeľkou popradského letiska Annou Kováčovou a jej kolegami ho utvdili v tom, že popradské letisko bude dobre fungujúcim strojom, pripraveným na bezchybné vybavenie temer 28 charterových letov z celej Európy. Terénne trasy boli pripravované v spolupráci so starostom obce Osturňa Jozefom Smoleňákom. "Novinári sú od prírody ľudia zvedaví", hovorí Tomasz Osos, "a preto sme pre nich pripravili program, ktorý má dokumentovať zámer spoločnosti Chevrolet Europe prezentovať spolu s novým autom aj tento región, jeho prírodné krásy, bohatú históriu, pohostinnosť miestnych ľudí a vysokú úroveň služieb a gastronómie. Sme presvedčení, že väčšinu hostí tento región zaujme a radi sa sem vrátia."

SkryťVypnúť reklamu

Model Chevrolet Captiva debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a jeho predaj na európskych trhoch sa práve začína. Captiva je odvodená od štúdie SX3 a je postavená na podvozkovej plošine koncernu General Motors, ktorá má označenie Theta. Na tejto plošine sú postavené napríklad aj modely Saturn Vue, Chevrolet Equinox či nový Opel Antara. Captiva je prvým kompaktným športovo-úžitkovým automobilom firmy Chevrolet, ktorý sa bude do Európy dodávať aj so vznetovými motormi. Ide súčasne o prvý Chevrolet pre európsky trh, vystrojený elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo má pôsobivý, športovo pôsobiaci dizajn s výraznou bočnou líniou, vystupujúcimi blatníkmi a masívnymi kľučkami. Captiva je postavená na podvozku s rázvorom 2 707 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Na všetkých štyroch kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Ráfiky majú v závislosti na verzii priemer od 16 do 18 palcov. Dĺžka vozidla je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška je 1 726 mm. Vozidlo sa dodáva ako päťmiestne alebo sedemmiestne. Päťmiestna verzia má batožinový priestor objemu 405 litrov. Sedadlá druhého a prípadne tretieho radu možno sklopiť, pričom pri sklopení operadla spolujazdcovho sedadla sa vo vozidle dajú prevážať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri vozidla je celý rad väčších a menších odkladacích priestorov. Luxusnejšie verzie sú vystrojené audiosústavou so zosilňovačom 4 x 45 W a ôsmimi reproduktormi. Captiva má vpredu naprieč uložený motor a dodáva sa s pohonom buď len predných alebo všetkých štyroch kolies. Na pohon modelu Captiva sú určené moderné vznetové a zážihové motory. Nový dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol vyvinutý v spolupráci firmy GM Powertrain a firmy VM Motori. Tento motor sa zatiaľ dodáva vo verzii s výkonom 110 kW pri 4 000 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 316 Nm. Kombinovaná spotreba paliva tohto motora je 7,6 l/100 km. Neskôr sa tento motor bude dodávať aj vo verzii s výkonom 88 kW. Na výrobu spomenutého vznetového motora bol v juhokórejskom meste Gunsan postavený nový závod. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvoria dva motory. Slabší 2,4-litrový radový štvorvalec má výkon 104 kW a jeho krútiaci moment je 224 Nm. Šesťvalcový 3,2-litrový motor vyvíja výkon 165 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 308 Nm. Priemerná spotreba slabšieho zážihového motora je 9,9 l/100 km, výkonnejší spotrebuje v priemere 11,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Model Captiva by mal prispieť k ďalšiemu zvýšeniu predaja vozidiel značky Chevrolet v Európe. Koncern General Motors vybuduje pri St. Petersburgu nový montážny závod, v ktorm sa ročne zmontuje 25 000 vozidiel Captiva pre ruský trh. V minulom roku sa na našom kontinente predalo vyše 240 000 vozidiel Chevrolet, čo je nárast o 26 % v porovnaní s rokom 2004. Asi netreba vysvetľovať, že Captiva je výrobkom juhokórejskej spoločnosti GM Daewoo, ktorej výrobky sa na európskom trhu predávajú pod americkou značkou Chevrolet. Spoločnosť Chevrolet je vlajkovou loďou koncernu General Motors a vlani predal v 120 krajinách celého sveta temer 4,4 milióna vozidiel.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  5. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  6. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  7. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  8. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 201
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 8 903
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 964
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 986
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 227
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 889
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 784
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 602
  1. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  2. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  3. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  4. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  5. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  6. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  7. Eva Gallova: Máme školu pre špiónov?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná rozprávka Váhu
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 882
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 032
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 062
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 959
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 308
  6. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 6 036
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 839
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 633
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  2. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  3. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  4. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  5. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  6. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  7. Eva Gallova: Máme školu pre špiónov?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná rozprávka Váhu
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 882
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 032
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 062
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 959
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 308
  6. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 6 036
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 839
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 633
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu