Korzár logo Korzár

Captivu predstavujú európskym novinárom v Tatrách!

Na popradskom medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá,

Na popradskom

medzinárodnom letisku panuje v týchto týždňoch taký čulý ruch ako už dávno nie. Od 9. júna tam pristávajú každý druhý deň lietadlá, prilietavajúce prakticky zo všetkých krajín Európy. Takáto frekvencia letov potrvá približne mesiac, pričom počas celého obdobia privezú lietadlá do Popradu približne 1 200 cestujúcich z 32 krajín Európy, vrátane škandinávskych a pobaltských krajín. Čo sa deje? Cestujúci v lietadlách, ktoré prilietavajú do Popradu, sú motoristickí novinári zo všetkých kútov Európy, pre ktorých európska centrála americkej firmy Chevrolet zorganizovala novinársku prezentáciu nového modelu Chevrolet Captiva. Toto podujatie je pre nás mimoriadne významné tým, že ide o historicky prvú prezentáciu nového automobilu akejkoľvek značky (teda nie len Chevroleta) na území Slovenska. Takéto akcie sa obvykle uskutočňujú v tých najatraktívnejších oblastiach Európy (ale i mimo nej), a to napríklad na Sardínii či na Malorke, v švajčiarskych Alpách alebo na francúzskom Azúrovom pobreží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa spoločnosť Chevrolet Europe rozhodla pripraviť novinársku prezentáciu nového modelu Captiva práve v našich Vysokých Tatrách? "Mali sme niekoľko dôvodov na to, aby sme zorganizovali novinársku prezentáciu práve v tomto regióne", hovorí Hanspeter Ryser, riaditeľ oddelenia public relations Chevrolet Europe. "V prvom rade ide o skutočnosť, že žiadna automobilová značka nikdy v tomto regióne neorganizovala žiadnu európsku prezentáciu, takže novinári, ktorí už precestovali nejeden zaujímavý a krásny kút sveta, majú príležitosť spoznať aj unikátny a určite pre mnohých atraktívny región v srdci Európy. Krása a rozmanitosť Vysokých Tatier je jedinečná. Okrem toho sme tu našli dobre udržiavané cesty, ktoré vedú zaujímavým prírodnými scenériami, pričom hustota dopravy je v porovnaní s inými krajinami veľmi nízka. Takisto prítomnosť letiska v Poprade a jeho poloha v tesnom susedstve testovacích trás veľmi nahrávala v prospech Vysokých Tatier. A v neposlednom rade je to z našej strany prejav uznania pozícii a obchodným výsledkom značky Chevrolet, ktoré sme na slovenskom trhu dosiahli", uzatvára pán Ryser. Koordinátor celého podujatia Tomasz Osos zase povedal, že rokovania s riaditeľkou popradského letiska Annou Kováčovou a jej kolegami ho utvdili v tom, že popradské letisko bude dobre fungujúcim strojom, pripraveným na bezchybné vybavenie temer 28 charterových letov z celej Európy. Terénne trasy boli pripravované v spolupráci so starostom obce Osturňa Jozefom Smoleňákom. "Novinári sú od prírody ľudia zvedaví", hovorí Tomasz Osos, "a preto sme pre nich pripravili program, ktorý má dokumentovať zámer spoločnosti Chevrolet Europe prezentovať spolu s novým autom aj tento región, jeho prírodné krásy, bohatú históriu, pohostinnosť miestnych ľudí a vysokú úroveň služieb a gastronómie. Sme presvedčení, že väčšinu hostí tento región zaujme a radi sa sem vrátia."

SkryťVypnúť reklamu

Model Chevrolet Captiva debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a jeho predaj na európskych trhoch sa práve začína. Captiva je odvodená od štúdie SX3 a je postavená na podvozkovej plošine koncernu General Motors, ktorá má označenie Theta. Na tejto plošine sú postavené napríklad aj modely Saturn Vue, Chevrolet Equinox či nový Opel Antara. Captiva je prvým kompaktným športovo-úžitkovým automobilom firmy Chevrolet, ktorý sa bude do Európy dodávať aj so vznetovými motormi. Ide súčasne o prvý Chevrolet pre európsky trh, vystrojený elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo má pôsobivý, športovo pôsobiaci dizajn s výraznou bočnou líniou, vystupujúcimi blatníkmi a masívnymi kľučkami. Captiva je postavená na podvozku s rázvorom 2 707 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Na všetkých štyroch kolesách sú ventilované kotúčové brzdy. Ráfiky majú v závislosti na verzii priemer od 16 do 18 palcov. Dĺžka vozidla je 4 639 mm, šírka je 1 849 mm a výška je 1 726 mm. Vozidlo sa dodáva ako päťmiestne alebo sedemmiestne. Päťmiestna verzia má batožinový priestor objemu 405 litrov. Sedadlá druhého a prípadne tretieho radu možno sklopiť, pričom pri sklopení operadla spolujazdcovho sedadla sa vo vozidle dajú prevážať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri vozidla je celý rad väčších a menších odkladacích priestorov. Luxusnejšie verzie sú vystrojené audiosústavou so zosilňovačom 4 x 45 W a ôsmimi reproduktormi. Captiva má vpredu naprieč uložený motor a dodáva sa s pohonom buď len predných alebo všetkých štyroch kolies. Na pohon modelu Captiva sú určené moderné vznetové a zážihové motory. Nový dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol vyvinutý v spolupráci firmy GM Powertrain a firmy VM Motori. Tento motor sa zatiaľ dodáva vo verzii s výkonom 110 kW pri 4 000 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 316 Nm. Kombinovaná spotreba paliva tohto motora je 7,6 l/100 km. Neskôr sa tento motor bude dodávať aj vo verzii s výkonom 88 kW. Na výrobu spomenutého vznetového motora bol v juhokórejskom meste Gunsan postavený nový závod. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvoria dva motory. Slabší 2,4-litrový radový štvorvalec má výkon 104 kW a jeho krútiaci moment je 224 Nm. Šesťvalcový 3,2-litrový motor vyvíja výkon 165 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 308 Nm. Priemerná spotreba slabšieho zážihového motora je 9,9 l/100 km, výkonnejší spotrebuje v priemere 11,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Model Captiva by mal prispieť k ďalšiemu zvýšeniu predaja vozidiel značky Chevrolet v Európe. Koncern General Motors vybuduje pri St. Petersburgu nový montážny závod, v ktorm sa ročne zmontuje 25 000 vozidiel Captiva pre ruský trh. V minulom roku sa na našom kontinente predalo vyše 240 000 vozidiel Chevrolet, čo je nárast o 26 % v porovnaní s rokom 2004. Asi netreba vysvetľovať, že Captiva je výrobkom juhokórejskej spoločnosti GM Daewoo, ktorej výrobky sa na európskom trhu predávajú pod americkou značkou Chevrolet. Spoločnosť Chevrolet je vlajkovou loďou koncernu General Motors a vlani predal v 120 krajinách celého sveta temer 4,4 milióna vozidiel.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 566
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 493
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 579
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 065
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 802
  6. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 540
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 324
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 240
  1. Milan Removčík: Rozsutec
  2. Erik Kriššák: Úpal
  3. Ján Šeďo: Zachránili "ju", jej "reči" je rozumieť aj bez slov.
  4. Jakub Konečný: Izrael a Palestína potrebujú prímerie, mier aj zmierenie
  5. Ján Valchár: Ako jedna fabrika vyhrala druhú svetovú/Ženy z plagátov
  6. Marek Mačuha: Prečo Trump nesmie dostať Nobelovu cenu
  7. Dušan Piršel: Uťahovanie opaskov, upratovanie špajzy
  8. Arpád Sasköi: Spojenie
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 654
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 13 783
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 391
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 238
  5. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 7 606
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 7 578
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 110
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 952
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu