"Emkové" modely vyvíja spoločnosť BMW M GmbH, ktorá je dcérskou spoločnosťou firmy BMW.
Firma BMW nedávno zverejnila informácie o svojom novo športovom kabriolete M6, ktorý na trh príde na jeseň. Tento kabriolet je vlastne otvorenou verziou kupé M6, ktorého základom je kupé radu 6. V porovnanís kupé je kabriolet o približne 5 cm dlhší ako kupé, a to najmä vôli inému tvaru zadného nárazníka, v ktorom je umiestnený difuzor. Zadnej časti vozidla dominujú štyri mhutné koncovky výfukov. Kabriolet má dĺžku 4 871 mm, šírku 1 855 mm a výšku 1 377 mm. Pretože karosériu bez tuhej strechy bolo potrebné dôkladne vystužiť, hmotnosť kabrioletu je v porovnaní s kupé o 220 kg vyššia. Hmotnosť prázdneho vozidla je 2 005 kg. Trojvrstvová mäkká sklopná strecha má vnútornú vrstvu z polyuretanovej peny, ktorá má dobré tepelnoizolačné a zvukovoizolačné vlastnosti. Otváranie či zatváranie strechy sa aktivuje stlačením tlačidla na strednom tuneli alebo na diaľkovom ovládači, pričom celý proces trvá len 25 sekúnd. Po zložení strechy do batožinového priestoru sa jeho objem zmenší z 350 a 300 litrov. Zvislo stojace zadné okno možno elektricky zasúvať. Na pohon nového kabrioletu slúži päťlitrový vidlicový desaťvalcový motor, vystrojený systémom variabilnho časovania nasávacích i výfukových ventilov. Motor dosahuje maximálny výkon 373 kW pri 7 750 ot/min, ale možno ho vytáčať až na 8 250 ot/min, čo boli donedávna otáčky, vyhradené len pre pretekárske vozidlá. Najvyšší krútiaci moment motora je 520 Nm pri 6 100 ot/min. Zadné kolesá vozidla sú poháňané prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky SMG so sekvenčným radením. Táto prevodovka má celkovo 11 vodičom voliteľných radiacich režimov, pričom šesť režimov je v ručnom móde. Kabriolet je vystrojený uzávierkou diferenciálu, ktorej uzatvárací moment sa zväčšuje so zväčšovaním sa rozdielu otáčok medzi ľavým a pravým kolesom. Vozidlo je vystrojené systémom dynamickej kontrly stability (DSC), ktorý však môže vodič vypnúť. Tlmiče sú vystrojené elektronckým systémom riadenia tuhosti, ktorý má tri voliteľné režimy (od športového po komfortný). Výkonné brzdy zastavia vozidlo, idúce rýchlosťou 100 km/h, na 36 metroch, na zastavenie z rýchlosti 200 km/h treba 140 metrov. Do výstroja vozidla môže patriť aj priehľadový indikátor, ktorý premieta najdôležitejšie údaje na predné okno. Zaujímavosťou je možnosť riadenia výkonu motora v dvoch stupňoch. Vychádza sa z toho, že nie v každej situácii potrebuje vodič plný výkon motora. Preto sa po naštartovaní aktivuje režim P400, čo znamená, že výkon motora je obmedzený na 400 koní (294 kW). Plný výkon motora aktivuje vodič stlačením tlačidla Power.
Nový kabriolet BMW M6 zrýchliz 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, šprint na 1 000 metrov absolvuje za 22,9 s a jeho maximálna rýchlosť je elektrnicky obmedzená na 250 km/h. V Nemecku si túto hračku pre bohatých "chlapcov" môžete kúpiť za 116 000 eur.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.