krídle" (to znamená výraz Gold Wing) po technickej stránke len malé úpravy. Revolučnou novinkou je však to, že od septembra sa tento motocykel bude doávať aj s nafukovacím vankúšom, ktorý ochráni vodiča pri čelných zrážkach. Vlajková "loď" firmy Honda sa tak stáva prvým sériovo vyrábaným motocyklom na svete, vystrojeným airbagom vodiča. Airbag bol do sériovej zrelosti dovedený po 15 rokoch vývoja a enormných vývojových nákladoch. Nafúknurtý airbag má tvar písmena V a jeho objem je 150 litrov. Na aktiváciu airbagu slúži zložitý elektroncký systém, ktorý vyhodnocuej údaje zo štyroch snímačov na prednej vidlici. Tieto snímače snímajú hodnoty zrýchlení v rôznych smeroch a intenzitu brzdenia. Airbag by mal prispieť k podstatnému zníženiu ťažkých úrazov vodičov motocyklov pri čelných zrážkach (takéto zrážky majú na svedomí vyše polovicu zranení motocyklistov). Airbag sa bude dodávať za príplatok približne 1 500 eur.
Model Gold Wing je postavený na ľahkom a tuhom hliníkovom ráme. Rázvor podvozku je 1 690 mm. Motocykel má dĺžku 2 635 mm, šírku 945 mm a výšku 1 455 mm. Sedadlo je vo výške 740 mm nad vozovkou. Predná vidlica má rozsah pruženia 140 mm, vzadu je jedno výkyvné rameno z hliníka s pružinou, ktorej predpätie možno elektronicky meniť. Rozsah pruženia vzadu je 105 mm. Predný päťramenný i zadný trojramenný ráfik sú odliate z hliníka, pričom ramená sú duté. Predná pneumatika má rzmer 130/70R18, zadná 180/60R16. Motocykrel je vystrojený brzdovou sústavou s antiblokovacím systémom. Vpredu sú dva plávajúce kotúče priemeru 296 mm, vzadu je jeden ventilovaný kotúč priemeru 316 mm. Motocykel, pripravený na jazdu, má hmotnosť 402 kg, maximálna užitočné zaťaženie je 200 kg. Na pohon "zlatého krídla" slúži kvapalinou chladený plochý šesťvalcový motor s jedným vačkovým hriadeľom v každej hlave. Motor má zdvihový objem 1 832 cm3 a jeho maximálny výkon je 87 kW pri 5 500 ot/min. Maximálna hodnota krútiaceho mmentu je167 Nm pri 4 000 ot/min. Pre modelový rok 2006 bol motor vystrojený novým systémom znižovania škodlivých emisií. Emisie motora sú teraz temer o polovicu nišie ako pripúšťa norma Euro-3. Motocykel je vystrojený päťstupňovou prevodovkou, pričom zadné koleso je poháňané zapuzdreným hriadeľom. Podľa prijatého úzu výrobca nezverejnil dynamické vlastnosti motocykla, teda hodnotu zrýchlenia na 100 km/h a maximálnu rýchlosť.
Pre tento rok ponúka Honda svoj model Gold Wing s balíkom výstroja Comfort Package, ktorý má spríjemniť cestovanie v zlom počasí. Do tohto balíka patrí napríklad nový systém elektrického vyhrievania rukovätí, umožňujúcic nastaviť jeden zo šiestich stupňov vyhrievania. Variabilnú intenzitu vyhrievania umožňuje aj nový systém ohrevu sedadla, ktorý zahrnuje aj ohrev zadnej opierky spolujazdca. Nový je aj ventilačný a vyhrievací systém, ktorým sa fúka teplý vzduch do oblasti pedálov. Honda Gold Wing je skutočne majesttány motocykel, ktorý umožňuje pohodlné cestovanie aj na veľké vzdialenosti a v nepriaznivom počasí.
Dig.obr. Honda Gold Wing
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.