priority naďalej ostávajú pri jadre veci - vyhľadávaní.
Vyhľadávanie je stále prvoradé
Google je nielen spoločnosť, ale aj slovo, ktoré sa často skloňuje ústami a perami konkurentov, internetových používateľov i odborníkov. Google si už dávnejšie nespájame len s jeho koreňmi, ktorými je vyhľadávanie požadovaných informácií na internete. Dnes už vyhľadávač
Google predstavuje akýsi internetový konglomerát, prezentujúci služby od správy e-mailovej schránky, cez prekladanie celých textov a webových stránok, pomocníka pri sledovaní našej planéty z vtáčej perspektívy prostredníctvom Google Earth až po najčerstvejší prírastok - prevádzkovateľa elektronických platieb a konkurencie pre PayPal - Checkout (pôvodne sa mal systém volať Gbuy).
Napriek tomu sa bude portál naďalej sústreďovať na svoju hlavnú podstatu vyhľadávanie. Potvrdil to v nedávnom rozhovore pre magazín BBC UK popredný predstaviteľ Google, viceprezident zodpovedný za engineering Douglas Merrill. Podľa vyjadrení šéfa exekutívy, aj keď by sa mohol na prvý pohľad javiť opak, on-line vyhľadávanie (ešte zďaleka) nemožno považovať za "vyriešený problém a stále ich čaká ešte veľa práce v zdokonaľovaní."
Hoci Google ponúka aj iné služby ako vyhľadávanie, uvedená služba zostáva naďalej jednotkou v zornom poli všetkých pracovníkov aj firmy samotnej, Merrill uviedol, že až 70 percent všetkých aktivít spoločnosti sa zameriava práve na vyhľadávanie. Zástupca Google rovnako v rozhovore spomenul oblasti alebo faktory, ktoré spoločnosť považuje do (blízkej) budúcnosti za prioritné. Medzi nimi sa spomína cieľ vylepšiť vyhľadávacie kapacity
Google optimalizované pre použitie v mobilných telefónoch, personalizované vyhľadávanie (i keď lastovičky v podobe povedzme nastaviteľnej prvej strany Google News už existujú), ďalej sa má popracovať na možnostiach jazykových prekladov stránok (predpokladáme rozširovanie ponúkanej palety jazykov, aj keď ani dnes už nie je zase príliš úzka).
Stratégia alebo základná filozofia Google vždy bola ponúknuť prístup "k informáciám na celom svete" a tiež v čo najväčšom počte jazykov. Google sa dá v lokalizovanej podobe nájsť napokon i u nás - Google SK a Google CZ. V laboratóriách Google sa tak intenzívne pracuje na zlepšovaní mechanického prekladu stránok.
Pri spame nejde o fazuľky
Spomína sa aj doriešenie lepšieho dosiahnutia off-line informácií a popasovanie sa so spamom. Súboj proti šíriteľom spamu je a bude dlhý a dovolíme si tvrdiť, že nekonečný. Vždy sa nájdu metódy, ako prelomiť aj lepšie postavenú ochranu alebo filtrovanie.
"Ide o akési preteky v zbrojení. Spammeri sú vysoko motivovaní, v hre sú veľké peniaze," poznamenáva Merrill. Pri webovom spame sa využívajú mnohé metódy na oklamanie vyhľadávacích enginov, napríklad sa na spodok stránky vypíše celé spektrum často hľadaných výrazov (hoci stránka v skutočnosti obsahuje len podobný a platený obsah), tiež sa často využíva pridávanie rôznych webových odkazov do príspevkov diskusných fór, blogov a pod.
Merrill tiež uviedol, že Google si z princípu dáva veľký pozor na to, aby jasne odlíšil sponzorované odkazy od webových, ktoré by sa nikdy nemali kvôli korektnosti voči užívateľom miešať.
Autor: erik
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.