Korzár logo Korzár
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Schumacher vykročil za ôsmym titulom!

Veľká cena Francúzska bola tentoraz spojená s oslavami dobitia Bastili ako aj s oslavou jednostého výročia konania sa prvej Grand Prix v histórii

vôbec. Tou v roku 1906 bola práve veľká cena Francúzska v Le Mans. Francúzi teda očakávali, že jubileum oslávia víťazstvom francúzskej značky Renault s francúzskymi pneumatikami Michelin, no do cesty sa im (podobne ako nedávno v Berlíne) znova postavili Taliani (tentoraz v podobe tímu Ferrari).

Mnohé významné persóny súčasnej F1 (vrátane Fernanda Alonsa) sa po pretekoch v Indianapolis nechali počuť, že v Magny Cours sa všetko vráti do pôvodných koľají a víťazstvo Ferrari a Bridgestone v americkej veľkej cene nie je smerodatné. Všetci do jedného sa však mýlili! Nemec neohrozene zvíťazil aj vo francúzskej grand prix a definitívne zatrúbil do rozhodujúceho protiútoku v boji o majstrovský titul. A že to nebola iba jeho zásluha, ale práca celého tímu Ferrari, ako aj pneumatikárskej spoločnosti Bridgestone, sa potvrdilo umiestnením druhého pilota tímu, Felipe Massu. Brazílčan sa na štarte postavil do prvého radu vedľa Schumachera a v pretekoch skončil tretí, keď sa voči nemu dokázal presadiť jedine Alonso, ktorý využil alternatívnu stratégiu dvoch zastávok v depe (Ferrari jazdilo na tri). Mimochodom zaujímavé je sledovať, že okamžite po víťazstve Schumachera sa v paddocku začína špekulovať o tom, čo je pravou príčinou náhlej výmeny stráží na čele. Jednou z variant je vraj monopolné postavenie Bridgestone od roku 2008 a s tým aj spojený odchod značky Michelin. Vraj Michelin pomaly prichádza o svojich špičkových inžinierov, ktorý si hľadajú novú perspektívu. Nuž a čo si myslíte, kde ju asi hľadajú? Ďalším a nemenej zaujímavým variantom je aj dedukcia po Alonsových ponosoch, že mu tím nekryje chrbát tak, ako Ferrari Schumacherovi. Nuž a toto zo strany mladého Španiela možno v danej situácii považovať za dosť neuvážené a nešťastne načasované slová, pretože môžu následne spustiť vnútornú konfrontáciu, ktorá nepomôže vzťahom, vyvolá vnútorné napätie a to oslabí tím vo chvíli, keď sa má práve najviacej stmeliť a zabojovať o titul. Ozaj, ak si spomeniete, tak práve toto bola jedna z možných variant, pre ktoré Alonso nemusí obhájiť titul, keď sme o tom špekulovali na rozhraní dvoch sezón, v čase nečakaného oznámenia Španiela o prestupe k McLarenu. Nuž uvidíme, či tieto kolieska do seba zapadnú. Faktom nateraz zostáva, že po výkone, aký tím Ferrari predviedol v Magny Cours môžeme jednoznačne hovoriť o jeho definitívnom návrate na špičku a Alonso sa môže začať obávať o svoj náskok. Ten mimochodom Nemec po posledných dvoch pretekoch skresal o osem bodov. No a ak uvážime, že do konca šampionátu zostáva ešte sedem podujatí, tak nám musí byť jasné, že začína ísť do tuhého. Pre nami sú naviac dve veľké ceny, ktoré Schumacherovi vždy sedeli (Hockenheim a Hungaroring) a po nich bude tento náskok pravdepodobne ešte menší. Z toho sa dá usudzovať, že znova uvidíme pekne dramatický záver šampionátu.

Aspoň niekoľkými riadkami si však ešte pripomeňme, čo sa dialo v Magny Cours. Francúzsko, podobne ako takmer celá Európa, je sužované vysokými teplotami a tie doteraz viacej sedeli značke Michelin. Vo voľných tréningoch teda Ferrari trochu zaostávalo a bolo vidieť, že hľadajú svoju tvár. To sa podarilo ešte pred kvalifikáciou. V tej už obidva monoposty z Maranella dominovali a vytvorili správny predpoklad do závodu. Alonso skončil tretí a Fisichella dokonca až siedmy! Bridgestone mal teda jasne navrch. V nasledujúcich nudných pretekoch sa potom Schumacher okamžite po štart suverénne usadil na čele a chrbát mu kryl Massa, ktorý po tvrdom súboji v úvodných zákrutách dokázal odraziť Alonsov atak. Stratégia Ferrari na tri PIT STOP bola zrejmá veľmi rýchlo a tiež nám bolo jasné, že Massa má získať druhé miesto, aby ukradol Alonsovi body. Dlho sa to darilo, no Renault zareagoval flexibilne a skúsil zmeniť stratégiu zastávok. Tá nakoniec posunulo Alonsa pred Massu na druhé miesto. Na Schumachera to však stačiť nemohlo. Renault by však aj tak mohol byť s výsledkom spokojný (stratil iba dva body), no aj "žltomodrým" je jasné, že sa nejedná iba o stratu dvoch bodov ale jasný signál preskupenia síl a "červení" ich tak dostávajú pod tlak. Ako sa s tým Renault vysporiada sa dozvieme už v nadchádzajúcich pretekoch na nemeckom Hockenheime 30. júla.

Výsledky 56. GP Francúzska: 1. M. Schumacher (Nem.) ferrari 1:32:07,803 (200,967), 2. Alonso (Špa.) renault + 10,131, 3. Massa (Bra.) ferrari + 22,546, 4. R. Schumacher (Nem.) toyota + 27,212, 5. Räikkonen (Fin.) mclaren + 33,006, 6. Fisichella (Tal.) renault + 45,265, 7. de la Rosa (Špa.) mclaren + 49,407, 8. Heidfeld (Nem.) bmw, 9. Coulthard (Angl.) redbull, 10. Speed (USA) str, 11. Villeneuve (Kan.) bmw, 12. Klien (Rak.) redbull, 13. Liuzzi (Tal.), všetci 1 kolo, 14. Rosberg (Nem.) williams, 15. Albers (Hol.) midland, obaja 2 kolá, 16. Montagny (Fra.) aguri, - 3 kolá.

(PP: M. Schumacher Ferrari 1:15,493 (210,345), NK: M. Schumacher Ferrari 1:17,111 (205,931) v 45. kole, Viedli: 1. - 18. kolo M. Schumacher, 19. - 20. k. Trulli, 21. - 22. k. R. Schumacher, 23. - 38. k. M. Schumacher, 39. - 41. k. Alonso, 42. - 70. k. M. Schumacher.)

Priebežné poradie po jedenástich pretekoch: 1. Alonso 96 bodov, 2. M. Schumacher 79, 3. Fisichella 46, 4. Raikkonen 43, 5. Massa 42, 6. Montoya 26, 7. Button a Barrichello po 16, 9. Heidfeld a R. Schumacher po 13, 11. Couldhard 10, 12. Trulli 8, 13. Villeneuve 7, 14. Webber 6, 15. Rosberg 4, 16. de la Rosa 2, 17. Klien a Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 142 bodov, 2. Ferrari 121, 3. McLaren 71, 4. Honda 32, 5. Toyota 21, 6. BMW 20, 7. RedBull 11, 8. Williams 10, 9. Toro Rosso 1 bod.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 358
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 528
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 450
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 810
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 191
  7. Po Slovensku na motorke 4 009
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 988
  9. Crème de la crème po slovensky 3 240
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 360
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Beata Balogová, Arpád Soltész, Zoltán Szalay a Márk Finta.

Podľa IPI existuje v Maďarsku koordinovaný systém cenzúry.


a 2 ďalší 21 h

Záchvat svedomia predstieral už pred dvoma týždňami, ale reálne chcel byť potichu poslancom do konca júna.


Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop