kde sa predstavilo takmer 80 pretekárov z pätnástich krajín. Samozrejme, že v štartovom poli nechýbali ani domáci pretekári. V divízii D3A do 1600 cm3 bojoval v konkurencii 16 bugín niekoľko násobný majster Slovenska Igor Vlasatý. Na domácej trati si počínal počas tréningu aj kvalifikácie veľmi úspešné. Aj preto sa bez väčších problémov kvalifikoval do finále. Počas uplynulého týždňa však jeho mechanici dokázali svoju zručnosť, keď dokázali pripraviť buginu, ktorá v Přerove vypovedala poslušnosť. Išlo o prasknutý kľukový hriadeľ. Motor prešiel repasom a mechanikom sa podarilo nachystať buginu veľmi dobre. "Na tieto preteky som sa veľmi tešil, ale na druhej strane som mal trocha obavy z počasia. Nemám problém jazdiť za daždivého počasia alebo na blate, ale pevne som dúfal, aby sa organizátorom nestalo niečo podobné, ako počas pretekov zóny strednej Európy. Natrápili sa s prípravou trate, urobili všetko pre úspešný priebeh pretekov a nakoniec silný dážď zmaril ich niekoľko týždňovú prácu a preteky boli zrušené. Aj preto som sa prípadného dažďa obával, lebo to mohol byť ďalší úder pod pás. Nakoniec to dobre dopadlo, hoci v noci zo soboty na nedeľu trocha zapršalo, ale počas dňa bolo dobré počasie. V tréningových jazdách i kvalifikácie sa mi išlo veľmi dobre. Samotnú trať za tie roky mám už zmapovanú a preteky boli pred domácim publikom, čo má rovnako príjemne tešilo," hovorí I. Vlasatý.
Bez väčších problémov postúpil do finále, v ktorom si však musel vypiť kalich horkosti až do dna. Po nie najlepšom štarte, dostal defekt na ľavom zadnom kolese, ktorý definitívne rozhodol, že Igor nemôže pomýšľať na domácej trati na umiestnenie v prvej päťke. Počas týchto pretekov ukázal, že dokáže držať krok s konkurenciou, predsa len mu chýbalo viac športového šťastia, aby mohol dvojdňové snaženie ukončiť vo finále solídnym umiestnením. Konečné ôsme miesto môže byť pre neho sklamaním, lebo kvalifikácia ukázala, že má na viac. "Trať bola veľmi dobre pripravená a hoci v noci poriadne spŕchlo nebolo to na trati až tak poznať. Druhá séria kvalifikačných jázd sa jazdila na blate, ale potom to už bolo dobré. Ani sám som neveril, že sa mi bude takto dariť a budem vyhrávať. V tých sériách jázd, ktoré som išiel nebolo až toľko dobrých jazdcov, a tak som mal ľahšiu cestu do finále. V ňom sa mi nevydaril štart, urobil som chybu, ktorá sa na takýchto podujatiach neodpúšťa. Sú dve možnosti prečo sa to stalo. Ta prvá, že som neskoro zareagoval, alebo druhý, že som mal málo plynu a otáčky neboli optimálne na povrch, aby bugina odišlo tak ako mala. V podstate každému dobre štartujú tie autá. Ja som odišiel o pol auta neskôr čo rozhodlo. V prvej zákrute som bol tretí, a už sa to potom mlelo a do toho prišiel aj defekt. Od tretieho kola som jazdil na defekte a to čo sa pokazilo na štarte sa u z nedalo dohnať. Prevláda vo mne pocit sklamania, lebo po dobrých výkonoch v kvalifikácii to chcelo vo finále dotiahnuť na dobré umiestnenie. Nestalo sa, šport ale prináša nielen radosť, ale aj smútok. V Európe mi nezáleží na bodoch, lebo neabsolvujem celý šampionát, skôr ma mrzí, že snaženie nás všetkých či už mechanikov počas týždňa v dielni ako aj mňa na pretekoch nemalo lepší lesk," povedal na margo pretekov I. Vlasatý. Jeho kategóriu vyhral úradujúci majster Európy Čech Peter Turek, pred krajanom Vítom Nosálekom, tretí skončil Švajčiar Josef Marty.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.