Ten v posledných troch víťazsných pretekoch dokázal zmenšiť Španielov náskok o štrnásť bodov (!!!) a pred zvyšnými šiestimi veľkými cenami stráca už iba jedenásť. Naviac spôsob, akým Nemec so svojim tímovým kolegom Massom preválcovali konkurenciu, musí byť pre Renault poriadne frustrujúci. Slová úradujúceho majstra sveta "Znova budeme vyhrávať," preto vyznievajú trochu aj naivne. Akoby bol Fernando odtrhnutý od reality. Ferrari totiž na Hockenheime predviedlo čosi podobné, čo v nedávnej dobe svojej najväčšej suverenity a súperov doslova deklasovalo. O výsledku pilotov tímu Renault ani nevraviac. Ak teda Fernando tvrdí, že budú znova rovnocenní súperi "červených" a jeho poznámku zámerne odmietneme vidieť v naivnom svetle, tak to môže mať iba jedno vysvetlenie. Aké? Tím Renault totiž počas pretekov v Nemecku nemohol nasadiť doteraz používané (od vlaňajška) tlmiče, ktorých súčasťou je aj špeciálna hmota, ktorá tlmí nárazy pri prejazde nerovnosťami a pomáha vozidlu udržať stabilitu. To potom umožňuje dravejší prejazd cez obrubníky a pomáha naháňať cenné desatiny sekúnd. FIA si však tento fígeľ konečne všimla a ohodnotila ho ako pohyblivú súčasť vozidla, ktorá je v pravidlách zakázaná. Renault tak nechcel riskovať diskvalifikáciu a na Hockenheime nastúpil s obyčajnými prednými tlmičmi. Nuž a je preto veľmi pravdepodobné, že práve tento fakt sa podpísal pod výsledok. Lenže FIA po pretekoch rozhodla, že celú vec bude prejednávať až v závere augusta a dovtedy smie Renault tlmiče znova používať. Teda aj na nadchádzajúcej GP Maďarska. Nuž a tu sa ukáže, či tento šikovný trik spôsobuje taký výkonostný rozdiel, alebo ide o súhru viacerých faktorov. Na jedno by však v tíme Renault zabúdať nemali. Ferrari a Bridgestone v posledných týždňoch zaznamenali výrazné zlepšenie a pretože posledné testy sa konali pred GP Nemecka a nasledujúce budú až po tureckej veľkej cene, tak iba ťažko môžeme v spomínaných pretekoch čakať ďalší obrat, tentoraz v prospech "žltomodrých".
V sobotu pred nemeckou veľkou cenou oslavoval svoje dvadsiate piate narodeniny Fernando Alonso, no veľa dôvodov na oslavu mu víkend nepriniesol. Naopak, veľkú radosť a zadosťučinenie po skutočne tvrdej práci zažil Michael Schumacher a celý tím Ferrari. "Červení" oslavovali už 188 víťazstvo z 735 štartov vo formule jeden, pričom rovných sedemdesiat pre nich vyhral práve Schumacher! Pre toho to bolo už 89-te víťazstvo pri 244 štarte a naozaj reálnou začína byť myšlienka na rovnú stovku. To mi mimochodom pripomenulo Hungaroring 2001, kde som sa stal svedkom 51. Schumacherovho víťazstva, ktorým vyrovnal dovtedajší rekord Alaina Prosta (ten bol vtedy tiež pri tom, ako šéf svojho tímu). Ktovie, možno tentoraz budem svedkom už jeho devädesiateho víťazstva, ktoré v F1 skutočne nemá obdobu. Ale nepredbiehajme. Okrem Schumachera, ktorý si vychutnával domáce publikum a razantné sťahovanie Alonsovho náskoku, mal však na veľké oslavy v Nemecku dôvod aj Bridgestone. Po iba nedávnom jubilejnom triumfe Michelinu v kanadskej GP sa z rovnej stovky mohol radovať aj tento japonský výrobca pneumatík. A kuriózne je teraz vzájomné skóre 100:100.
A ako prebiehala samotná GP Nemecka? Už voľné tréningy potvrdili, že Ferrari je evidentne najrýchlejším tímom. V kvalifikácii ho síce na všeobecné prekvapenie dokázal predstihnúť Kimi Räikkonen na McLarene, no nedeľa prezradila prečo. Kimi sa hneď po štarte síce ujal vedenie, a jazdil jedno rýchle kolo za druhým, ale jeho suverenita netrvala dlho. Už v deviatom kole zamieril do depa a všetkým bolo razom jasné, že mal menej paliva a pôjde asi na tri zastávky. Ferrari tento vývoj predpokladalo a vôbec sa úvodným nástupom Fína netrápili. Od desiateho kola potom prevzal taktovku Schumacher a prakticky oddirigoval zvyšok pretekov vo vlastnom rytme. Jediný, kto mu stačil bol Massa, ktorý ako disciplinovaná tímová dvojka žiadnu hrozbu nepredstavoval a iba potvrdil kto je teraz "na koni". Räikkonen skončil nakoniec tretí, no ani teraz to nebolo bez problémov, keď pri prvej PIT sa zasekla jedna z matíc na kolese, počas prvého stintu sa drobili pneumatiky (aj pilotom renaultu používajúcim tiež Michelin) a mierne poškodenie mal aj jeden z ventilov motora. A akoby toho nebolo dosť, tak po dojazde do cieľa začala horieť jedna deliaca prepážka a Kimi musel použiť hasiaci prístroj!? No aby sme nezabudli. Dôvodom prečo Fín vyhral kvalifikáciu bola skutočnosť, že mu v závere kvalifikácie dotankovali (vraj nedopatrením) menej paliva a to predurčilo vstup do pretekov. V "striebornom" tíme si však aj napriek tomu boli vedomí, že aj keby neboli mali problém s tankovaním, tak aj tak by na Ferrari jednoducho nestačili.
Renault i Mclaren teda v posledných pretekoch nedokázali s Ferrari držať krok. V nedeľu pokračuje šampionát pretekmi na Hungaroringu, ktorý je svojim charakterom zvlášť špecifický a do značnej mieri eliminuje výkonnostné rozdiely. Či to pomôže dvojici prv menovaných tímov, alebo na druhej strane tímu Ferrari, to ukáže až samotný pretek. O tom, ako to dopadlo si povieme už nasledujúci týždeň.
Výsledky 54. GP Nemecka: 1. M. Schumacher (Nem.) ferrari 1:27:51,693 (209,277), 2. Massa (Bra.) ferrari + 0,720, 3. Räikkonen (Fin.) mclaren + 13,206, 4. Button (Ang.) honda + 18,898, 5. Alonso (Špa.) renault + 23,707, 6. Fisichella (Tal.) renault + 24,814, 7. Trulli (Tal.) toyota + 26,544, 8. Klien (Rak.) redbull + 48,131, 9. R. Schumacher (Nem.) toyota + 1:00,351", 10. Liuzzi (Tal.), 11. Coulthard (Ang.) redbull, 12. Speed (USA) všetci 1 kolo. Albers a Monteiro s vozidlami midland diskvalifikovaní pre flexibilné zadné krídlo. (PP: Räikkonen McLaren 1:14,070(222,308), NK: M. Schumacher Ferrari 1:16,357 (215,650) v 17. kole, Viedli: 1. - 9. kolo Räikkonen, 10. - 67. k. M. Schumacher.)
Priebežné poradie po dvanástich pretekoch: 1. Alonso 100 bodov, 2. M. Schumacher 89, 3. Massa 50, 4. Fisichella 49, 5. Räikkonen 49, 6. Montoya 26, 7. Button 21, 8. Barrichello 16, 9. Heidfeld a R. Schumacher po 13, 11. Couldhard a Trulli po 10, 13. Villeneuve 7, 14. Webber 6, 15. Rosberg 4, 16. de la Rosa a Klien po 2, 18. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 149 bobov, 2. Ferrari 139, 3. McLaren 77, 4. Honda 37, 5. Toyota 23, 6. BMW 20, 7. RedBull 12, 8. Williams 10, 9. Toro Rosso 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.