realite, teda na niektorom medzinárodnom autosalóne. Takýto postup zvolila aj švédska automobilka Volvo, ktorá nedávno uverejnila prvé oficiálne snímky svojho nového malého modelu C30. Toto dvojdverové vozidlo so športovým dizajnom bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne v Paríži. Nové Volvo má dynamické línie s klesajúcou strechou a jeho výrazným prvkom sú presklené zadné dvere. Dizajn vozidla sa odvíja od dizajnu štúdie C30 Design Concept, ktorá bola predstavená na januárovom autosalóne v Detroite.Model C30 má štyri samostatné sedadlá a je určený najmä mladým ľuďom s mestským životným štýlom. Dĺžka vopzidla je 425 cm, čo je o 22 cm menej ako je dĺžka modelu S40, ktorý bol doteraz najmenším vozidlom v sortimente firmy Volvo. Na pohon vozidla sú určené štyri motort, z toho dva vznetové. Základným zážehovým motorom je 1,6-litrový štvorvalec, ktorý vyvíja výkon 74 kW. Štvorvalcový vznetový motor objemu 1,6 litra má maximálny výkon 80 kW. V ponuke sú aj dva päťvalcové prepĺňané motory, pričom vznetová verzia vyvíja 132 kW, zážehová až 162 kW. Aj najmenšie Volvo bude mať rozsiahly bezpečnostný výstroj, ktorým sú vozidlá švédskej automobilky povestné. Do tohto výstroja budú patriť aj aktívne opierky hlavy, bočné a okenné airbagy i systém BLIS, ktorý vodiča upozorní na to, že v tzv. mŕtvom uhle (je to priestor vedľa zadnej časrti vozidla, do ktorého vodič nevidí) sa nachádza iné vozidlo. Deformovateľná predná časť vozidla má rovnakú patentovanú konštrukciu, akou sa vyznačujú modely S40 a V50. hudobní labužníci si budú môcť vozidlo objednať so špičkovým audiosystémom firmy Alpine, ktorého súčasťou je digitálny zosilňovač výkonu 5x130 W.
Volvo C30 sa bude vyrábať v závode v belgickom meste Gent a do predaja sa dostane koncom roka. Výrobca predpokladá, že ročne predá okolo 65 000 vozidiel C30, z toho 75 % v Európe. Nový model by mal konkurovať takým špičkovým kompaktným vozidlám, akými sú typy BMW radu 1 a Audi A3. Podľa prezidenta firmy Volvo Fredrika Arpa by mal model C30 hrať významnú úlohu aj pre dosiahnutie cieľa vyrábať 600 000 vozidiel za rok.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.