vlajkovou loďou firmy. Nový Opirus má väčšie vonkajšie rozmery, lepšie jazdné vlastnosti a výkonnejší motor ako doterajší model. Hmotnosť vozidla však klesla o 122 kg. Luxusný päťmiestny Opirus sa bude dodávať len s ľavostranným riadením. Bezpečnosť cestujúcich bola zvýšená zosilnením kľúčových nosných prvkov karosérie. Vyššiu ochranu pri bočných nárazoch poskytujú bočné airbagy s väčším objemom. Nové pruženie vpredu i vzadu prispeiva k lepším jazdným vlastnostiam. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu je viacprvková náprava. Tuhosť plynom plnených tlmičov je elektronicky riadená v závislosti na rýchlosti jazdy a charakteristike vozovky. Elektronický riadiaci systém znižuje aj nakláňanie vozidla v zatáčkach a predkláňanie pri prudkom brzdení. Do sériového výstroja patrí antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, elektronický stabilizačný systém i systém trakčnej kontroly. Opirus má rázvor osí 2 800 mm, jeho dĺžka je rovných päť metrov, šírka je 1 850 mm a výška 1 485 mm. Batožinový priestor má objem 450 litrov. Predné kolesá vozidla sú poháňané vpredu naprieč uloženým vidlicovým šesťvalcom, zhotoveným z ľahkých hliníkových zliatin. Motor je vystrojený štyrmi ventilmi na valec, dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave a systémom variabilného časovania ventilov. Maximálny výkon motora, ktorého zdvihový objem je 3,8 litra, je 196 kW pri 6 000 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 353 Nm pri 4 500 ot/min. Celková priemerná spotreba motora je 10,9 l/100 km, čo je o 4,4 % menej ako bola spotreba motora doterajšieho modelu. Nový model Opirus je vystrojený elektricky prestaviteľnými pedálmi, vyhrievanými resp. chladenými prednými sedadlami a prestaviteľnou bedrovou opierkou v sedadle vodiča. Opirus zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.