používaný v odevnom priemysle, znamená aj v tomto prípade Extra Large, čiže veľmi veľký. Nová Altea XL sa totiž od bežnej Altey odlišuje najmä tým, že je o 18,7 cm dlhšia. Toto predĺžeiesa prejavilo najmä na zväčšení batožinového priestoru, ktorý má teraz objem 532 litrov, zatiaľ čo štandardná Altea má len 409 litrov. Keď sa zadné sedadlá posunú dopredu o 14 cm, objem batožinového priestoru sa zväčší na 635 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší až na 1 604 litrov. Predĺženie vozidla sa však prejavilo aj zväčšením priestoru pre nohy vzadu sediacich cestujúcich, pretože zadné sedadlá možnoo posunúť o 2 cm ďalej dozadu ako u bežnej Altey. Karoséria Altey XL je až po tzv. stĺpik B (stĺpik medzi prednými a zadnými dverami) zhodná s karosériou základného odelu Altea. Pozmenenej zadnej časti dominujú zadné svetlá nového tvaru. Vozidlo je sériovo vystrojené základným strešným nosičom. Na pohon novej, "veľkej" Altey je k dispozícii šesť pohonných jednotiek, z toho tri vznetové. Trojicu zážehových motorov tvorí 1,6-litrový motor výkonu 74 kW, dvojlitrový motor FSI (s priamym vstrekovaním benzínu) výkonu 110 kW a nový prepĺňaný 1,8-litrový motor TFSI s výkonom 118 kW. Trojicu turbodieselových motorov tvoria 1,9-litrový motor výkonu 77 kW, dvojlitrový motor výkonu 103 kW a ďalší dvojlitrový motor výkonu 125 kW. Nová Altea XL je veľmi bezpečné vozidlo, ktoré pri nezávislých testoch Euro NCAP získalo plný počet (päť) hviezdičiek, pri tetoch ochrany chodcov tri hviezdičky. Na španielsky trh príde Altea XL už v tomto roku, na ďalšie európske trhy pravdepodobne začiatkom budúceho roka.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.