Cooper S, pričom základná verzia, označená Mini One, sa na trhu objaví až v budúcom roku. Exteriér vozidla bol len takpovediac opatrne pozmenený, aby sa zachovali charakteristické línie vozidla. Mini do dĺžky mierne narástlo, pričom verzia Cooper je o 60 mm dlhšia ako doterajší model, Cooper S je dlhší o 61 mm. Trochu väčším zmenám bol podrobený interiér, v ktorom boli použité kvalitnejšie materiály. Typický centrálny indikačný a ovládací prístroj, nazvaný Center Speedo, bol zväčšený a môžu byť doň integrované aj navigačné funkcie a funkcie audisosystému.
Najväčšie zmeny sa udiali pod kapotou Mini, kde pulzuje úplne nový 1,6-litrový štvorvalec. V modeli Cooper S pracuje prepĺňaná verzia spomenutého motora, ktorá vyvíja maximálny výkon 128 kW. Najvyšší krútiaci moment motora je 240 Nm, krtákodobým zvýšením plniaceho tlaku ho možno zvýšiť na 260 Nm. V modeli Cooper pracuje neprepĺňaná verzia motora, ktorej maximálny výkon je 88 kW. Motor sa vyznačuje najmodernejšími technickými prvkami, medzi ktoré patrí systém variabilného časovania ventilov VALVETRONIC. Tento systém plynule riadi nie len časovanie ventilov, ale aj ich zdvih. K rýchlejšiemu ohrevu motora prispieva to, že vodné čerpadlo začne pracovať až po dosiahnutí prevádzkovej teploty. Obidve verzie inovovaného Mini majú bohatý sériový výstroj, do ktorého patrí aj šesť nafukovacích vankúšov. O bezpečnú jazdu sa postará aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily a reguláciou brzdovej sily v zatáčkach (systém (CBC). Do výstroja verzie Cooper S patrí aj vypínateľný systém trakčnej kontroly a stabilizačný systém DSC. Tento systém je vystrojený aj funkciou Hill Assist, ktorý pri rozjazde do kopca "pridrží" brzdy a zabráni tak prípadnému nechcenému cúvnutiu vozidla. Inovované Mini by malo nadviazať na úspech doterajšiho modelu, ktorý si už našiel 800 000 spokojných zákazníkov.
1-2 dig.obr. Mini Cooper
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.