Grönholm zasa chyboval, Loeb nepustil šancu z rúk

Sportnet|28. sep 2006 o 00:00

Situácia v majstrovstvách sveta značiek začína byť ozaj nudná. Aj napriek tomu, že nový Ford Focus je vynikajúce auto a pravdepodobne aj najlepšie v

súčasnom štartovom poli, tak šampionátu naďalej dominuje brilantný Sebastien Loeb, ktorý si na minulotýždňovej rely na Cypre pripísal už ôsme víťazstvo v sezóne! Pre samotný šampionát to znamená, že štyri súťaže pred záverom sezóny má Francúz náskok 35 bodov a k titulu mu chýba posledný krok. Nuž a všetko nasvedčuje tomu, že rovnako ako vlani, aj tentoraz sa bude nový šampión oslavovať štyri kolá pred koncom. Buďme preto radi, že aspoň v súťaži značiek je to podstatne vyrovnanejšie a tu sa pravdepodobne dočkáme vyvrcholenia súboja o Pohár konštruktérov až v poslednej rýchlostnej skúške v Cardiffe.

Pokiaľ ide o preteky v cyperskom Limasole, tak ten sa takmer navlas podobal (teda aspoň čo sa týka súboja o pódium) tomu predošlému z Japonska. V oboch sa očakával útok Fína Grönholma na Loebovu pozíciu a víťazstvo Fordov. Lenže v oboch súťažiach viedol Grönholm iba trinásť rýchlostných skúšok a vždy presne v štrnástej svojho Focusa roztočil a vedenie stratil. Potom sa na čele zahniezdil citroën s Loebom, ktorý si príležitosť ujsť pochopiteľne nenechal. No a akoby to nestačilo, tak aj na treťom mieste (s náležitým odstupom) vždy skončila druhá posádka tímu Ford, Hirvonen Lahtinen. Uznajte sami, čo sa k tomu dá potom dodať. Nechajte preto reagovať samotných aktérov. "Neviem prečo som stratil popoludní toľko času," krútil hlavou po druhej etape Grönholm. "Asi som zvolil nesprávne pneumatiky. Mal som odlišné od tých, čo obul "Seb". Ja som ich však netestoval a nevedel som, ktoré budú lepšie. Nemal som rytmus a bol som pomalší ako zvyčajne. Okrem toho som sa v jednej pomalej zákrute roztočil." Marcus teda tvrdí, že nevie kde stratil toľko času, ale vzápätí to aj tak presne pomenoval. To jeho úhlavný rival mal v hlave podstatne jasnejšie. "Jednoznačne som chcel zvíťaziť. Marcus jazdil na limite a dlho na mňa tlačil. V závere to však potom už bolo pokojnejšie. Súťaž sa svojim scenárom veľmi podobala tej z Japonska. Odlišné boli iba podmienky a tempo. Teším sa, že sa nám naša tvrdá práca počas testov vrátila. Moja Xsara bola v konfrontácii s konkurenciou úplne konkurencieschopná a ja dúfam, že to tak zostane aj počas zvyšných súťaží," deklaroval Loeb.

Problémom tímu Kronos Racing bol však druhý pilot, ktorý stráca body a to využíva Ford. Mladý Španiel Daniel Sordo je síce mimoriadne talentovaný a evidentne ho čaká sľubná kariéra, no podobne ako v Japonsku, aj na Cypre zasa body nedoviezol. A povedzme si, že rovnako ako v Japonsku aj teraz po diskutabilnej situácii po ktorej musel tím znova u FIA protestovať. O čo išlo tentoraz? Posledná divácka super-ereska bola kvôli nebezpečnej blízkosti divákov zrušená a posádky dostali inštrukciu odjazdiť ju tréningovým tempom. Sordo však aj napriek tomu tesne pred cieľom vrazil do betónového múrika na kruhovom objazde a svoje auto zničil. Pripravil tak tím o cenné body do Pohára konštruktérov. Kronos sa však rozhodol podať protest, že záverečná ereska sa nepočítala na čas a preto aj jej auto by malo byť klasifikované (s náhradným časom). FIA však potvrdila, že posádka bola s rozhodnutím nejazdiť na ostro oboznámená a zodpovednosť za chybu si nesie sama. Zaujímavé pritom je, že donedávna druhý pilot Kronosu Xavier Pons skončil na siedmom mieste a tentoraz by jeho body boli isté. V posledných súťažiach ho však na poste tímovej dvojky vystriedal práve Sordo a Pons jazdí iba na body do šampionátu jednotlivcov.

Dopovedzme si ešte, že šampionát má pred sebou už iba posledné štyri súťaže, z ktorých tá najbližšia sa jazdí 13. - 15. októbra v Turecku. Práve tu sa však očakáva potvrdenie staro-nového majstra sveta, čo by zároveň znamenalo aj hetrik pre citroën xsaru, ktorá sa po sezóne so šampionátom lúči a v sezóne novej ju nahradí citroën C4. Bude to teda rozlúčka ako sa patrí?

Výsledky 34. cyperskej rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 4:40:50,4, 2. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) + 21,2, 3. Hirvonen/Lahtinen (Ford Focus) + 5:16,1, 4. Stohl/Minor (Peugeot 307) + 6:39,7, 5. Gardemeister/Honkanen (Citroën Xsara) + 8:40,4, 6. H. Solberg/Menkerud (Peugeot) + 14:40,0, 7. Pons/Del Barrio (Citroën Xsara) + 14:46,7, 8. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 15:21,5, 9. Atkinson/Macneall (Subaru Impreza) + 17:15,0,.

(Viedli: RS 1-13 Grönholm, RS 14-22 Loeb., Víťazi RS: Loeb RS 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15 16 a 17, Grönholm RS 1, 2, 3, 5, 9, 10, 18, 19, a 22, Solberg RS 4, RS 23 bola zrušená a z RS 21 sa čas do výsledkov nerátal)

Priebežné poradie jazdcov (11/16): 1. Loeb 112 bodov, 2. Grönholm 77, 3. Sordo 41, 4. Hirvonen 39, 5. Stohl 33, 6. P. Solberg 23, 7. Gardemeister 20, 8. H. Solberg 19 9. Galli 15, 10. Atkinson 14, 11. Pons 13, 12. Bengue 9, 13. Kopecký 7, 14. Sarrazin, Valimaki a Carlsson po 6, 17. Radstrom a Duval po 4, 19. Katajamäki, Sohlberg, Aigner, Tuohino, Arai a MacHale po 3, 25. Nutahara 2, 26. M. Wilson 1. Pohár konštruktérov: 1. Kronos Citroën 142 bodov, 2. BP Ford 135, 3. Subaru 79, 4. OMV Peugeot 59, 5. Stobart Ford 30, 6. Red Bull Škoda 22.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Grönholm zasa chyboval, Loeb nepustil šancu z rúk