hlavne Michael Schumacher a Fernando Alonso. Španiel vstúpil do sezóny rovnako vynikajúco ako vlani a v jej polovici, po GP Kanady, mal na konte šesť víťazstiev a tri druhé miesta. Nemec na neho strácal už 25 bodov a zdalo sa, že obhajoba titulu mu nemôže robiť problém. V Indianapolise sa však sezóna prekotúľala do druhej polovice a s ňou prišiel aj nástup Michaela Schumachera. Ten odvtedy sedem štartov premenil na päť víťazstiev a dnes sa dostal na rovnakú bodovú úroveň ako Alonso. A čo viac, pri rovnakom počte bodov rozhoduje väčší počet lepších umiestnení a tých má viacej (víťazstiev) Nemec. No a nebyť nerozvážnosti na Hungaroringu, tak by dnes Schumacher mal aj bodovo slušne navrch.
V Šanghaji, podobne ako na Hungaroringu, zamiešalo karty znova počasie. To prinieslo dážď počas kvalifikácie a aj do pretekov sa štartovalo na mokrej trati, ktorú ešte v závere opäť začal kropiť dážď. No a pretože v súčasnosti je pre zmenu s mokrými pneumatikami na tom lepšie Michelin, nebolo veľkým prekvapením, že v prvom rade na štarte sa postavili vedľa seba práve Alonso a Fisichella. A hoci Schumacher v piatok na suchej trati patril absolútne k najrýchlejším, tak za mokra v sobotu bol nakoniec rád, že sa dostal do záverečnej fázy kvalifikácie a skončil na šiestom mieste. "Bolo to najlepšie, čo sme dnes mohli dosiahnúť," netajil sa v sobotu Nemec, ktorý bol logicky najrýchlejším pilotom na pneumatikách Bridgestone. Jeho tímový kolega Massa mal problémy s motorom a po jeho výmene dostal penalizáciu desať miest čo spolu s nie najlepším výsledkom v kvalifikácii znamenalo štart z predposledného radu.
V nedeľu už pršať nemalo, no pred pretekmi počasie nebralo ohľady na prognózy a poriadne okruh osprchovalo. Piloti štartovali s prechodnými pneumatikami, ktoré museli používať viacej ako polovicu pretekov. Po štarte si renaulty udržali pozície a Alonso okamžite nasadil trhák. Chrbát mu kryl Fisichella, ktorý sa ani veľmi nesnažil Fernanda naháňať. V 13. kole ho síce dokonca predbehol Räikkönen, no Fín dlho nevydržal. O štyri kolá neskôr odstúpil pre poruchu motora. Alonso potom držal odstup na Fisichelu asi 19 sekúnd. Schumacher zatiaľ odštartoval do pretekov bezpečne zo šiesteho miesta, ktoré si držal sedem kôl. Potom na schnúcej trati začal zrýchľovať a postupne sa prepracoval na tretie miesto, čo však stále znamenalo stratu na Alonsa viacej ako 20 sekúnd. Prvý na PIT STOP šiel preto Nemec (21. kolo). O kolo neskôr Španiel a do čela sa na chvíľu dostal Talian, ktorý však tímového kolegu nasledoval o ďalšie kolo. Lenže zatiaľ čo Talian a Nemec si nechali pôvodné pneumatiky, tak Španiel prezul predné intermedia za nové (jediný kto skúsil v tej dobe prezuť na suché pneu bol Kubica, no ten sa po kole vrátil po prechodné, pretože na suchých sa dostal 2x mimo trať. Tento risk ho však žiaľ stál dobrý výsledok.). Práve to sa však ukázalo ako chybné. Predná časť Alonsovho renaultu na trati totiž držala veľmi zle, auto sa stalo silno nedotáčavé a Fernando strácal každým kolom približne 2-3 sekundy na rýchlo sa blížiaceho Schumachera. "Fernando nám hlásil problémy s ľavým predným kolesom, ktoré bolo príliš opotrebované a tak sme urobili rozhodnutie vymeniť predné pneumatiky," vysvetlil neskôr Pat Symonds. V 28. kole však Alonso svoj náskok celkom stratil a divákom sa naskytol nádherný pohľad na tesne za sebou jazdiacich pilotov Alonsa, Fisichellu a Schumachera. Španiel sa síce snažil chvíľu Taliana i Nemca udržať, ale márne. V 30. kole ho predbehol najprv Fisichella a krátko na to aj Schumacher. Fernando potom strácal ďalej a pred jeho druhou PIT v 35. kole (rovnako ako Schumacher) strácal na vedúceho Fisichellu 16 sekúnd! Ale aby toho na Španiela, ktorý sa v poslednej dobe výrazne mení aj ako osobnosť a začínajú sa u neho už drobno prejavovať maniere hviezd, nebolo dosť, tak počas druhej zastávky mal aj problém s pravým zadným kolesom a stratil ďalších asi 9 sekúnd! Pre Španiela to bolo osudným a Schumacher bol definitívne pred ním. Zachrániť ho mohol iba Fisichella, no ten šiel na PIT STOP (meniť gumy za suché) neskôr a pri výjazde jeho relatívne chladné pneumatiky v prvej zákrute ešte dostatočne nedržali a musel sa skloniť pred letiacim Schumacherom. To sa stalo v 42.kole a od tohto momentu si už Nemec vedenie z rúk nepustil. Ale vráťme sa ešte k Alonsovi. So suchými pneumatikami sa zasa vrátil do hry a z piateho miesta a straty asi 55 sekúnd sa znova začal posúvať dopredu. Bolo jasné, že na Nemca, ktorý už znížil otáčky a šetril motor na Suzuku, už nemá ale aspoň sa pokúsil minimalizovať straty. A podarilo sa. Osem kôl pred koncom sa posunul znova na druhé miesto, ktoré po dramatickom priebehu bolo pre neho vlastne možným maximom. "Zvyšné preteky rozhodnú pneumatiky," tvrdil však v cieli Alosno a nezabudol dodať: "A tie má Michelin lepšie. Verím však, že už Suzuke môžeme rozhodnúť šampionát pre nás." Múdrejší Schumacher sa svojich súdov skôr zriekol a naďalej prezentuje svoj názor, že o všetkom sa rozhodne až na Interlagose. Kto bude mať teda viacej pravdy? Suzuka sa jazdí už tento víkend a o ďalšie dva potom Interlagos, ktorý bude nielen oslavovať nového šampióna, ale aj končiť jednu celú epochu. Epochu Michaela Schumachera.
Výsledky 3. GP Číny: 1. M. Schumacher (Nem.) ferrari 1:14:51,975 (245,814), 2. Alonso (Špan.) renault + 3,121, 3. Fisichella (Tal.) renault + 44,197, 4. Button (Angl.) honda + 1:12:056, 5. de la Rosa (Špa.) mclaren + 1:17:,137, 6. Barrichello (Braz.) honda + 1:19:131, 7. Heidfeld (Nem.) bmw + 1:31:979, 8. Webber (Rak.) williams + 1:43:588, 9. Coulthard (Ang.) redbull + 1:43:796, 10. Liuzzi (Tal.) toro rosso, 11. Rosberg (Tal.) williams, 12. Doornbos (Rak.) redbull, 13. Kubica (Poľ.) bmw, 14. Speed (USA) toro rosso, všetci - 1 kolo, 15. Albers (Hol.) midland, - 3 kolá, 16. Yamamoto (Jap.) aguri, 4 kolá.
(PP: Alonso Renault 1:44,360(188,037), NK: Alonso Renault 1:37,586 (201,090) v 49. kole, Viedli: 1. - 22. kolo Alonso, 23. k. Fisichella, 24. - 29. k. Alonso, 30. - 41. k. Fisichella, 42. - 56.k. M. Schumacher.)
Priebežné poradie jazdcov (16/18): 1. M. Schumacher 116 bodov, 2. Alonso 116 b., 3. Fisichella 63, 4. Massa 62, 5. Räikkönen 57, 6. Button 45, 7. Barrichello 28, 8. Montoya 26, 9. Heidfeld 22, 10. R. Schumacher a Rosa 18, 12. Couldhard 14, 13. Trulli 12, 14. Villeneuve, Webber po 7, 16. Kubica 6, 17. Rosberg 4, 18. Klien 2, 19. Liuzzi 1.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 179 bodov, 2. Ferrari 178, 3. McLaren 101, 4. Honda 73, 5. BMW 35, 6. Toyota 30, 7. RedBull 16, 8. Williams 11, 9. Toro Rosso 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.