medzi Levočou a Prešovom v úseku Behárovce
"Mienime tým splniť požiadavku NDS, aby sa v tuneli vykonala nestavebná údržba, čistenie a revízia elektrických zariadení, stavebné práce, odstraňovanie reklamovaných chýb, technologické práce a vykonanie cvičenia hasičského záchranného zboru," spresnil Vážny.
"Je oprávnené rozhorčenie občanov a motoristickej verejnosti na časté uzávierky tunela. Namietajú, že štát chce diaľničné známky vyberať, ale kvalitu komunikácií nechce poskytnúť," uviedol minister. Občania - motoristi majú podľa jeho názoru právo poznať odpoveď na otázku, prečo štát vynaložil 5,8 miliardy Sk na výstavbu tunela Branisko, ktorý sa využíva tak, že je z dôvodu vážnych
technických nedostatkov odstavený snáď 20 percent času celoročnej prevádzky.
Minister už dal pokyn na prešetrenie opakovaných, aj reklamovaných porúch tunela, ktoré ešte spadajú do záručnej lehoty. Cieľom tohto jeho kroku je získať reálny obraz o stave, ale aj o možnostiach udržať lepší technický stav tunela. "Ani rezort dopravy nemá v prípade zlého technického stavu tunela inú možnosť, ako povoliť uzávierku a zabezpečiť odstránenie evidentných chýb," povedal Vážny.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.