Korzár logo Korzár
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Schumacher nedokončil, Alonsovi stačí jediný bod!

Sezóna 2006 bude v histórii F1 rozhodne radená medzi tie najlepšie. Po nudnom období hegemónie červeného tímu z Maranella a vlaňajšom, relatívne

podobnom priebehu vo farbách Renaultu, sa tohtoročná sezóna stala jedným strhujúcim dramatickým výstupom plným zvratov a prekvapení. Stačí si predsa uvedomiť, ako sme hodnotili úvod sezóny a kto jasne dominoval v jej polovici. Potom však, ako bájny Fénix, vstal z popola tím Ferrari a Schumacher postupne ukrajoval z Alonsovho náskoku dovtedy, kým sa pred týždňom nedostal konečne do čela šampionátu. No a vo chvíli, keď už sme skutočne verili, že jeho ôsmy titul je viacmenej iba formálnou záležitosťou sa z jasného favorita razom zasa stal outsider. Pred poslednými pretekmi v Brazílii tak Alonso vedie o desať bodov a na obhajobu titulu mu stačí získať jeden jediný bod (bez ohľadu na Schumacherov výsledok!).

Ako sa to mohlo stať? Ferrari na suchej trati v piatok aj sobotu jasne dominovalo a po kvalifikácii obsadilo prvý rad. Oba reanulty sa museli uspokojiť iba s piatym a šiestym miestom a tajne sa asi modlili, aby v nedeľu zapršalo, pretože Michelin má lepšie pneumatiky na mokrú trať. Nestalo sa. Naviac červené monoposty si pozície udržali aj po štarte a začali sa súperom postupne vzdiaľovať. V treťom kole potom Schumacher predbehol najrýchlejšieho muža kvalifikácie, svojho tímového kolegu Massu a prevzal plnú réžiu pretekov. Nič na tom nezmenili ani obe zastávky v depe, po ktorých si bez problémov udržal vedúce postavenie. Alonso sa už po štarte dostal pred Trulliho, no chvíľu sa zdržal s Ralfom. Toyoty boli totiž na domácej trati veľmi silné. Dôležitým východiskovým momentom pre Španiela potom bola zastávka v depe, po ktorej sa dostal pred Felipe Massu na druhé miesto a udržal konštantný odstup na vedúceho Schumachera okolo piatich sekúnd. Karty boli teda rozdané a už sa pomaly začínali rozoberať alternatívy pred veľkou cenou Brazílie, do ktorej si mal podľa daného stavu Nemec odviezť dvojbodový náskok. Sedemnásť kôl pred koncom však prišla ľadová sprcha. Na konci prvého sektoru sa z Michaelovho auta začalo zrazu dymiť a pilot Ferrari musel tesne za tunelom auto rýchlo odparkovať. "Keď som zbadal dym, tak som si myslel som, že je to jedno z áut Spyker. Až keď som prechádzal okolo, tak som si uvedomil, že je to vlastne Schumacher," netajil prekvapenie Alonso, pre ktorého nečakaná porucha motora na monoposte Ferrari úplne zmenila situáciu. "Okamžite som stiahol otáčky a snažil sa bezpečne dôjsť do cieľa," pokračoval Španiel. Naopak skúsený Schumacher v tej chvíli už chápal, že šanca na titul je preč. "Urobili sme dnes všetko, čo sme mohli. Ale aj takéto situácie patria k pretekaniu. Čo k tomu viac dodať," konštatoval evidentne so všetkým zmierený Nemec, ktorý po príchode do depa osobne každému členovi tímu podal ruku a poďakoval za skvelú prácu. "Pred Kanadou sme strácali 25 bodov a nikto už neveril, že sa vrátime do hry o titul. Napriek tomu sme to dokázali a môžeme byť na to hrdí," dodáva sedemnásobný šampión. "Aj keď matematicky šanca nám na titul ešte zostala, tak je nám jasné, že je vlastne iba v teoretickej rovine. Urobíme však všetko preto, aby sme zachránili aspoň Pohár konštruktérov. Pred nami je posledný pretek a posledný nielen tento rok, ale posledný s Michaelom. A tak ako doteraz aj tam vložíme do závodu celé naše srdce i dušu a pokúsime sa získať čo sa ešte dá," deklaroval daný stav aj šéf tímu Ferrari, Jean Todt. A už ani nemusel dodávať, že hoci Michael už pravdepodobne titul nezíska, tak rozhodne nechce skončiť kariéru s poruchou motora, ale víťazstvom. Mimochodom porucha motora je pre tím Ferrari absolútne výnimočnou udalosťou a posledný raz sa červeným udiala počas GP USA 2001. Schumacher pre poruchu motora odstúpil z pretekov naposledy ešte v roku 2000 na GP Francúzska.

Takže pred posledným podujatím v brazílskom Interlagose má Alonso desať bodový náskok a Schumacherovou poslednou nádejou je ak Španiel nezíska ani bod a Nemec zvíťazí. Obaja by tak mali rovnaký počet bodov a Schumacher by získal titul vďaka väčšiemu počtu víťazstiev. Táto situácia je však za daných okolností iba málo pravdepodobná, hoci v F1 človek nikdy nevie. Ako to však nakoniec dopadne sa dozvieme 22. októbra.

Výsledky 22. GP Japonska: 1. Alonso (Špa.) renault 1:23:53,413 (219,982), 2. Massa (Nem.) ferrari + 16,151, 3. Fisichella (Tal.) renault + 23,953, 4. Button (Ang.) honda + 34,101, 5. Räikkönen (Fin.) mclaren + 43,596, 6. Trulli (Tal.) toyota + 46,717, 7. R. Schumacher (Nem.) toyota + 48,889, 8. Heidfeld (Nem.) bmw + 1:18,095, 9. Kubica (Pol.) bmw + 1:18,932, 10. Rosberg (Tal.) williams, 11. de la Rosa (Špa.) mclaren, 12. Barrichello (Bra.) honda, 13. Doornbos (Rak.) redbull, 14. Liuzzi (Tal.) str, 15. Sato (Jap.) aguri, všetci - 1 kolo, 16. Monteiro (Por.) midland, - 2 kolá, 17. Yamamoto (Jap.) aguri, 3 kolá.

(PP: Massa Ferrari 1:29,599(233,319), NK: Alonso Renault 1:32,676 (225,572) v 14. kole, Viedli: 1. - 2. kolo Massa, 3. - 36. k. M. Schumacher, 37. -53. k. Alonso.)

Priebežné poradie jazdcov (17/18): 1. Alonso 126 bodov, 2. M. Schumacher 116, 3. Massa 70, 4. Fisichella 69, 5. Raikkonen 61, 6. Button 50, 7. Barrichello 28, 8. Montoya 26, 9. Heidfeld 23, 10. R. Schumacher 20, 11. Rosa 18, 12. Trulli 12, 13. Couldhard 14, 14. Villeneuve, Webber po 7, 16. Kubica 6, 17. Rosberg 4, 18. Klien 2, 19. Liuzzi 1.

Pohár konštruktérov: 1. Renault 196 bodov, 2. Ferrari 186, 3. McLaren 105, 4. Honda 78, 5. BMW 36, 6. Toyota 35, 7. RedBull 16, 8. Williams 11, 9. Scuderia Toro Rosso 1.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 259
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 397
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 159
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 717
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 545
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 459
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 490
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 274
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 077
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop