Korzár logo Korzár
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Alonso obhajil titul. Schumacher odchádza so cťou

Je dobojované. V nedeľu sa na brazílskom okruhu Interlagos skončila nesmierne dramatická 57. sezóna MS F1 2006. Zo svojho druhého majstrovského

titulu sa nakoniec predsa radoval 25-ročný Španiel Fernando Alonso, ktorý v mimoriadne zaujímavých pretekoch obsadil nakoniec druhé miesto. A hoci získal titul, väčšiu pozornosť médií i divákov však pútala postava dnes už legendárneho Nemca Michaela Schumachera. Ten odjazdil na Interlagose posledné preteky svojej bohatej kariéry a hoci nakoniec nezvíťazil, rozlúčil sa vo veľkom štýle.

O titule rozhodla prakticky už dva týždne pred brazílskou Grand Prix Schumacherova porucha motora v japonskej Suzuke. Teoreticky totiž Nemec potreboval na poslednom podujatí zvíťaziť a Alonso nesmel získať ani bod. Skúsený Schumacher, ktorý čosi podobné, no v opačnom garde zažil napríklad aj v sezóne 2003 s Kimi Räikkönenom, preto chápal, že jeho šanca na titul je preč. V hre však stále zostal Pohár konštruktérov a tak Ferrari prichádzalo do krajiny, ktorá dala svetu Sennu, Fittipaldiho i Piqueta, v plnej zbroji a bojovne naladené. Kto je dnes skutočne najrýchlejším vo svete F1 tak "červeňáci" z Maranella ukazovali počas celého víkendu. Boli to práve Schumacher a domáci Felipe Massa, ktorí krúžili najlepšie časy a teoreticky už držali v rukách tímovú trofej. Lenže formula jeden je práve zaujímavá tým, že všetko sa dokáže zmeniť zo sekundy na sekundu. A ani teraz to nebolo inak. Darmo Schumacher zajazdil famózne najrýchlejší čas víkendu (počas druhej kvalifikačnej časti), keď v rozhodujúcom okamihu stratil tlak paliva, ktorý mechanici v extrémne krátkom zostávajúcom čase už nemali šancu opraviť. Pre Nemca to teda z jasnej Pole position znamenalo až desiate miesto na štarte. Ale ani to ešte nemuselo byť všetko stratené. Veď spomeňme si, že Schumacher vyhral neraz aj z horšieho miesta na štarte. Poistkou pre Ferrari bola Pole pre Massu, ktorý mal pred domácim publikom po prvýkrát konkurencieschopný monopost a dokonale to zúročil.

Nedeľňajšie poludnie malo potom nádych nostalgie a akosi nešlo zabudnúť na to, že sedemnásobný kontroverzný šampión končí. Uvedomovali si viacerí (možno viacej ako on sám), že teraz poslednýkrát roluje na štartový rošt, že poslednýkrát zachádza na PIT STOP, že poslednýkrát prechádza cieľom, apd... Mnohých to ozaj chytilo a ľudia z paddocku Michaelovi počas víkendu dávali veci na pamiatku a lúčili sa s ním. Oficiálnou rozlúčkou pre divákov bola aj minišou tesne pred štartom (na štartovej čiare), pri ktorej pohár za prínos pre tento šport Michaelovi odovzdával jeho futbalový idol, Pelé. Na druhej strane však boli zasa takí, ktorých takéto predstavenie vôbec nezaujímalo (napr. Räikkönenm, ktorý posedával pod uličkou do depa a na otázku či vie, čo sa robí pred štartom odpovedal, že ho to nezaujíma, že tam vraj Michael dostáva nejakú "sračku" myslel tým samozrejme prezent).

Potom sa to však už naplno roztočilo a hoci štart sa Schumacherovi veľmi nevydaril a dokonca aj jedno miesto stratil, tak ešte v prvom kole sa prepracoval na siedmu priečku a po dvoch kolách bol šiesty za Fisichellom. V tej dobe však krúžilo po trati Safety Car, pretože najprv sa oba williamsy zrazili v štvrtej zákrute a potom to Nico Rosberg (bez predného krídla) napálil rovno do zvodidiel v nájazde do cieľovej rovinky. Trosky zasypali celú trať, no mladému sa našťastie nič nestalo. Safety Car odchádzalo po siedmom kole a Schumacher okamžite začal tlačiť na Fisichellu. Predbehnúť sa mu ho však podarilo až v úvode deviateho kola, no práve toto sa stalo je ďalším smolným momentom. Talian totiž iba slabo škrtol o jeho ľavú zadnú pneumatiku, no tá nevydržala a okamžite začala sfúkovať. Netrvalo ani kilometer a guma bola na franforce a Nemec musel absolvovať celé jedno kolo pomalou jazdou do depa. Po návrate na trať bol preto logický úplne posledný a iba šťastím: "Nechcel som ho predbehnúť o kolo," priznal suverénne vedúci Massa, zostal s plným počtom kôl. Ani teraz však Schumacher nepotreboval súcit. Veľmi dobre vedel, že všetko je preč a tak sa skutočne uvoľnil a nádhernou jazdou sa potom z 20. miesta pretlačil až na záverečné štvrté! Jazdou ktorú predvádzal iba znova potvrdil svoje majstrovstvo a postaral sa divákom skutočne o nezabudnuteľný divácky zážitok. Vyrobil tak ďalšie preteky, ktoré sa rozhodne zapíšu do histórie. "Ak by samotné preteky trvail čo len o päť kôl dlhšie, tak by bolo reálne aj pódium," bavil sa aj sám Nemec. Nuž a zatiaľ, čo v cieli oslavovali domáci nástupcu Ayrtona Sennu, ktorým sa stal suverénne víťaziaci Brazílčan Massa (od r. 1993 sa to nepodarilo žiadnemu Brazílčanovi) a rovnako tak nového majstra sveta, ktorý sa zároveň lúčil s Renaultom (odchádza do McLarenu), tak trochu nenápadne v depe sa stratil Michael Schumacher. Nevieme, či šťastný, ale určite spokojný so svojim výkonom v rozlúčkových pretekoch, po ktorých aj jeho zarytí neprajníci dávali klobúk dolu. Legendárny Nemec teda nadobro odišiel do histórie a v nedeľu 18. marca 2007 si úvodné podujatie sezóny pozrie už ako divák. Buď na živo, ale spolu s deťmi v televízii. A kto je z jeho rozhodnutia najšťastnejší. Určite manželka Corrina. "Som rada, že skončil zdravý a bude s nami doma.". Tak teda veľa šťastia v novom živote Michael.

Výsledky 34. GP Brazílie: 1. Massa (Braz.) ferrari 1:31:53,751 (199,731), 2. Alonso (Špa.) renault + 18,658, 3. Button (Agl.) honda + 19,394, 4. M. Schumacher (Nem.) ferrari + 24,094, 5. Räikkönen (Fin.) mclaren + 28,503, 6. Fisichella (Tal.) renault + 30,287, 7. Barrichello (Braz.) honda + 40,294, 8. de la Rosa (Špan.) mclaren + 52,068, 9. Kubica (Pol.) bmw + 67,642, 10. Sato (Jap.) aguri, 11. Speed (USA) redbull, 12. Doornbos (Rak.) redbull, 13. Liuzzi (Tal.) str, 14. Albers (Hol.) midland spyker, všetci - 1 kolo, 15. Monteiro (Por.) midland, 16. Yamamoto (Jap.) aguri, 2 kolá. (PP: Massa Ferrari 1:10,680 (219,473), NK: M. Schumacher Ferrari 1:12,162 (214,966) v 70. kole, Viedli: 1. - 24. kolo Massa, 25. k. Alonso, 26. - 71. k. Massa.)

Konečné poradie MS F1 2006: 1. Alonso 134 bodov, 2. M. Schumacher 121, 3. Massa 80, 4. Fisichella 72, 5. Raikkonen 65, 6. Button 56, 7. Barrichello 30, 8. Montoya 26, 9. Heidfeld 23, 10. R. Schumacher 20, 11. Rosa 19, 12. Trulli 15, 13. Coulthard 14, 14. Villeneuve, Webber po 7, 16. Kubica 6, 17. Rosberg 4, 18. Klien 2, 19. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 203 bodov, 2. Ferrari 201, 3. McLaren 110, 4. Honda 86, 5. BMW 36, 6. Toyota 35, 7. RedBull 16, 8. Williams 11, 9. STR 1.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 742
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 855
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 661
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 767
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 749
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 150
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 155
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 519
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 185
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 930
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pribudlo 2 573 nakazených. Z východu ich je vyše 900

Štatistiky zaznamenali sedem úmrtí.

Odberné miesto na nový koronavírus.

Harichovčania sa na testovanie objednali cez rezervačný systém obce

Využilo to 900 ľudí. K odberom prichádzajú postupne.

Obecný úrad v Harichovciach, odberné miesto.

V Žehre na Dreveníku sa netestuje, chýba lekár na odbery

Ľudia aj tak čakajú v rade. S testovaním sa malo začať od 10. hodiny.

Odberné miest na Dreveníku, ľudia čakajú na lekára.

Prípravy jedného z odberných miest v Prešove prebiehali do poslednej chvíle

Je to trochu extrém. My budeme jak pajáci stáť a počúvať, povedal jeden z testovaných.

Zdravotníci na odberovom mieste ZŠ Lesnícka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop