Korzár logo Korzár
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ford získal prvenstvo medzi značkami

Predposlednú súťaž MS značiek vyhrala v nedeľu na celej čiare značka Ford, keď jej posádky vedené Grönholmom a Hirvonenom získali na Novom Zélande

double. Fordu v Austrálii pred troma týždňami síce ušiel jazdecký titul, no tentoraz zverenci Malcolma Wilsona nezaváhali a postarali sa o to, že automobilka Ford sa konečne po dlhých, dlhých rokoch môže znova radovať z majstrovského titulu. Ten prvý a zatiaľ jediný totiž získali ešte Bjorn Waldegard a Hannu Mikkola v roku 1979! "Celý môj život je spojený so značkou Ford," vyznal sa dojatý šéf Malcolm Wilson. "Som nesmierne šťastný, že sa nám to konečne podarilo. Je to zaslúžená odmena, pre všetkých členov tímu, ktorí nesmierne tvrdo pracovali." Wilson je súčasťou tímu od začiatku deväťdesiatych rokov, keď najprv jazdil ako pilot a neskôr, od roku 1997 zaujal miesto šéfa tímu. Od tej doby Ford tradične končí v šampionáte na pódiu, no titul mu stále niekto vyfúkol. Či už to bolo Mitsubishi, Subaru, Peugeot a či Citroën. Ford sa však teraz zaslúžene dočkal, pretože jeho Focus RS WRC06 je jednoznačne najlepším vozidlom sezóny. Škoda iba toho, že kvôli nevyrovnaným výkonom Grönholma mu nevyšiel aj druhý titul v šampionáte posádok. Na druhej strane treba priznať, že v Loebových rukách je však správne, pretože Francúz je dnes v rely výnimočným zjavom, ako bol doteraz Schumacher v F1, či Rossi na dvoch kolesách. Apropos, Rossi. Ten sa po štyroch rokoch vrátil na trate svetovej rely a za svoj terajší výsledok sa rozhodne hanbiť nemusí. Skôr naopak. V cieli figuruje na krásnom jedenástom mieste a ja musím súhlasiť s názorom, že Rossi dokázal v jednej rely urobiť taký pokrok, na ktorý väčšina potrebuje niekoľko rokov. "Rely je moja druhá vášeň. Pamätám sa ako som s otcom jazdieval na preteky a vždy som sníval o tom, že aj ja si to raz vyskúšam," vyznal sa sedemnásobný šampión. Počas celých pretekov boli veľmi náročne podmienky a aj mnohí skúsení piloti vraveli, že mali problém udržať sa na trati. Hodinám sa mimochodom nevyhol ani Rossi, no sústredeným a trpezlivým výkonom nakoniec do cieľa došiel a v poslednom dni už takmer stále jazdil časy okolo desiateho miesta. Ktovie, ako sa raz Talian rozhodne, keď skončí kariéru na motorkách. Vôbec by nás napokon nemuselo prekvapiť, keby sa objavil práve v tejto športovej disciplíne. Rozhodne k nej má bližšie ako ku sterilnej formule jeden, ktorá je naviac plná politiky a intríg.

Ale poďme späť k rely. V nádhernej prírode Nového Zélandu sa medzi posádkami znova objavil aj šampión Seb Loeb. Jeho prítomnosť však bola skôr formálna, pretože sa zúčastnil iba obhliadkových jázd a v súťaži ho znova, s povolením FIA, nahradil Xavi Pons. "Nové úseky sú krásne a škoda, že tu nemôžem štartovať. Pri nižších rýchlostiach mi jazda nerobí problém, no naplno jazdiť ešte nemôžem," posťažoval si Loeb. "V priebehu nasledujúceho týždňa idem na ďalšiu kontrolu a tam sa rozhodne o mojom štarte na britskej rely. Rád by som sa vrátil čo najskôr, ale toto zranenie si vyžaduje svoj čas a pre mňa je teraz najdôležitejšie, aby som bol úplne v poriadku na štarte do novej sezóny." Zo slov staronového majstra sveta žiaľ jasne plynie, že jeho štart vo Walese je ozaj ohrozený a po ujasnení si situácie v oboch šampionátoch vlastne už ani nie je dôvod na riskovanie zdravotných komplikácií súvisiacich s rekonvalescenciou. Bolo by to teda logické rozhodnutie. Asi o týždeň neskôr sa potom jazdí Race of Champions v Paríži a ak nebude súťažiť v Británii, tak ho neuvidíme ani tam. Sezóna začína v Monte Carle v druhej polovici januára a tak nie je vylúčené, že Loeba stretneme na trati najskôr tam.

Pokiaľ ide o priebeh rely na Novom Zélande, tak ten na čele veľa zmien nepriniesol. Od začiatku sa na prvých dvoch priečkach usadili obidva Fordy a takto prišli až do cieľa. Gronholm pritom zajazdil najrýchlejší čas v trinástich rýchlostných skúškach zo sedemnástich. K tomu teda niet čo dodať. Podľa očakávania sa za Fordom naháňali Xsary týmu Kronos, no evidentne nestačili. V závere Sordo dokonca podľahol nielen Rakúšanovi Stohlovi, ale aj tímovému kolegovi Ponsovi. Smutný bol aj Petter Solberg, ktorý rozhodne čakal viacej ako šieste miesto. Ešte horšie však dopadol jeho tímový kolega Atkinson, ktorý súťaž nedokončil.

Pred nami je teda už iba záverečná rely v Cardiffe. Očakáva sa tu síce nával súťažných posádok, no hlavný náboj už súťaž vopred stratila, keď o všetkých medailových miestach v hlavnom šampionáte je už rozhodnuté. A ak nepricestuje ani Loeb, tak by to malo byť iba formálnym uzatvorením ročníka a vlastne celého roka v šampionátoch zastrešovaných FIA. Potom nás bude totiž čakať už iba uzatvorenie sezóny v Monte Carle, kde si každý prevezme to, čo si za svoje výsledky počas roka zaslúži.

Výsledky 36. Rally Nový Zéland: 1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) 4:02:30,7, 2. Hirvonen/Lahtinen (Ford Focus) + 56,0, 3. Stohl/Minor (Peugeot 307) + 2:39,3, 4. Pons/Del Barrio (Citroen Xsara) + 2:56,1, 5. Sordo Marti (Citroën Xsara) + 3:20,7, 6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 4:57,1, 7. Perez/Companc (Ford Focus) + 10:51,1, 8. Latvala/Anttila (Subaru Impreza) + 16:22,4.

(Viedli: RS 1 - 17 Grönholm. Víťazi RS: Grönholm RS 1, 2, 3, 4, 5, 6,9, 11, 12, 13, 14, 15 a 16, Atkinson RS 7 a 8, Hirvonen RS 10, Pons RS 16 a 17.)

Priebežné poradie MS jazdcov (15/16): 1. Loeb 112 bodov, 2. Grönholm 101, 3. Hirvonen 65, 4. Sordo 47, 5. Stohl 46, 6. P. Solberg 34, 7. Pons 28, 8. H. Solberg 25, 9. Gardemeister 20, 10. Atkinson 17, 11. Galli 15, 12. Bengue 9, 13. Katajamaki a Kopecký po 7, 15. Sarrazin, Valimaki a Carlsson po 6, 18. Latvala, Radstrom a Duval po 4, 21. Sohlberg, Aigner, Tuohino, Arai a MacHale po 3, 26. Baldacci, Perez a Nutahara 2, 29. M. Wilson a Herridge 1.

Pohár konštruktérov: 1. BP Ford 185 bodov, 2. Kronos Citroën 160, 3. Subaru 97, 4. OMV Peugeot 80, 5. Stobart Ford 39, 6. Red Bull Škoda 23 bodov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 765
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 920
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 641
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 004
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 731
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 434
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 831
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 476
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop