Na krátkom okruhu eliminovať riziko karambolov

Sportnet|16. dec 2006 o 00:00

Štefan KÚŠIKLa Clusaz Bez otáľania a po krátkom spánku v popoludňajších hodinách sadli v stredu naši reprezentanti v bežeckom lyžovaní do auta,

Štefan KÚŠIK

La Clusaz Bez otáľania a po krátkom spánku v popoludňajších hodinách sadli v stredu naši reprezentanti v bežeckom lyžovaní do auta, aby upaľovali do ďalšieho dejiska Svetového pohára v La Clusaz vzdialeného 150 kilometrov. Dnes sa tam uskutočnia preteky na 30 (muži), resp. 15 kilometrov (ženy) voľnou technikou s hromadným štartom. Trošku boli obavy z podmienok, keďže ani vo Francúzsku nie je nadostač snehu. "Budeme zápoliť na dva a pol kilometrovom okruhu. To bude zaujímavé, keďže je hromadný štart. Riziko kolízií sa iste zvýši, ale záleží na tom, aký široký koridor organizátori pripravia. No neobávame sa, že by trať bola úzka, lebo FIS na korčuliarsku techniku určuje presné parametre šírky," poznamenal ešte pred príchodom Ivan Bátory (na snímke). Ten naposledy v seriáli SP dosiahol z našich najlepší výsledok na pätnástke v Cogne a hoci v klasike je lepší než vo voľnej technike, rád by si bodové konto obohatil.

Tak ako v Taliansku, aj v La Clusaz je predpoklad, že usporiadatelia nastriekajú umelý sneh. Tréner Slovákov Peter Bartoň sa spolieha, že prituhne a v úzkej stope nebude čľapkanica s dažďom. Po nedávnom sústredení v Tauplitzi (v nadmorskej výške 1600 metrov), ktoré nahradilo výpadky v kalendári, bolo hlavné už ladiť formu a doťahovať detaily. Kvalitné trénovanie a nestratenie kontaktu so snehom zvyšovalo optimizmus a kormidelník sa nádejal, že sa u Bátoryho podarí prienik do prvej desiatky. To zatiaľ nevyšlo. "Vo veľmi rýchlych pretekoch, ak borec stráca 37 sekúnd na víťaza, tak je to naozaj zanedbateľná položka. Veď v Cogne na dvanástom kilometri mal trinásty najrýchlejší medzičas. Tentoraz sa ešte nedokázal vsunúť medzi elitu, no ak sa nabudúce podarí eliminovať všetky negatíva a do cesty sa nepripletú náhody, tak to bude ešte výraznejšie," konštatoval kouč.

Na prvý pohľad aktuálna 50. priečka Martina Bajčičáka pôsobila dosť nevýrazne, no pritom strácal na Bátoryho len 34 sekúnd. Odstupy boli ozaj minimálne. Pravda, jemu dlhé tiahle úseky a súpažný beh nevyhovujú aj vzhľadom na menší vzrast. Potrebuje skôr kopce, v ktorých sa vie šikovne zvŕtať. Zamýšľal skončiť do 30. priečky, takže ho umiestnenie i rozladilo. Pravda, práve dnešné vystúpenie môže jeho náladu poriadne zlepšiť, lebo vo voľnej technike je skôr doma. "Treba sa pozerať dopredu a neklesať na duchu. Jeden nevydarený rezultát nemôže nikoho rozhádzať." Tretím do partie je Michal Malák , ktorý klasiku v minulosti obchádzal, keďže sa nevedel trafiť do správnej techniky. No postupne sa cibrí, hoci minulý 84. stupienok zrazil jeho sebavedomie. "Zvolili sme však model, aby sa ničomu nevyhýbal, žiadnej disciplíne a vysúťažil sa. Jeho strata na víťaza vyše troch minút je menej než kedysi. Okrem toho mal menšie manko na lídra než Procházková medzi ženami, ktorej patrila 32. priečka. Konkurencia je určite medzi mužmi neporovnateľne silnejšia."

Na dnešnej tridsiatke sa najviac čaká od Bajčičáka, ale nielen v jeho prípade platí, že frontálny útok na pozície sa začne počas Tour de Ski (úvodné podujatie série je 29. decembra). Je možné, že ak na Slovensku nebudú vhodné snehové podmienky, tak naša výprava zostane v ďalších dňoch vonku v rámci prípravy a vráti sa domov až tesne pred Štedrým dňom.

Vedia odolať dobrotám

Sviatky nesviatky, povinnosti nepočkajú. Hoci Vianoce strávia naši bežci na lyžiach v kruhu najbližších, predsa sú už tak vycepovaní, že nemajú problémy odolať pokušeniu oddávať sa dobrotám. "Nie sme futbalisti a vieme, čo môžeme a čo zase nie," podotkol P. Bartoň s tým, že disciplína je prvoradým predpokladom úspechu. Nie sú ani obavy, že by zverenci pribrali. Nemusia sa ani vážiť, aby zistili, ako na tom sú. Majú už zaužívaný stereotyp tréningov a každý gram navyše by im sťažoval tempo. "Riadime sa rutinou a zabehaným rytmom v tréningoch. Aj na Štedrý deň budeme mať ľahký tréning. Ani jeden deň nemožno totiž vynechať."

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Na krátkom okruhu eliminovať riziko karambolov