Stuttgart druhú generáciu tohto úspešného vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú zatraktívnený dizajn prednej a zadnej časti a nové výkonnejšie motory s priamym vstrekovaním benzínu. Táto technológia, ktorú firma Porsche označuje DirectFuel Injection (DFI), viedla u jednotlivých modelov k zníženiu normovanej spotreby paliva až o 8 %, pričom v reálnej prevádzke sa dajú očakávať úspory až 15 %. Na pohon základného modelu Cayenne slúži teraz motor, ktorého zdvihový objem bol zvýšený z 3,2 litra na 3,6 litra, pričom maximálny výkon motora stúpol na 213 kW (o 29 kW). Najvyšší krútiaci moment narástol na 385 Nm. Nové Porsche Cayenne potrebuje na špurt z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 227 km/h. Na pohon modelu Cayenne S slúži vidlicový osemvalec, ktorého zdvihový objem bol zvýšený na 4,8 litra. Vďaka použitiu systému priameho vstrekovania benzínu a systému variabilného časovania ventilov VarioCam Plus narástol výkon motora na 283 kW (o 33 kW), krútiaci moment sa zvýšil na 500 Nm. Model Cayenne S zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 252 km/h. Špičkový model Cayenne Turbo je poháňaný vidlicovým osemvalcom, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a dosahuje maximálny výkon 368 kW (to je "po starom" 500 koní). Najvyšší krútiaci moment tohto motora je úctyhodných 700 Nm. Inovovaný model Cayenne Turbo zrýchli na stovku za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť až 275 km/h. Všetky verzie Cayenne majú systém pohonu všetkých štyroch kolies PTM (Porsche Traction Management), ktorý v základnom režme rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pmere 62:38, pričom prostredníctvom lamelovej spojky možno v prípade potreby preniesť na jednu nápravu až 100 % momentu. Na trh príde nový Cayenne vo februári budúceho roka.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.