označila ho za nástupcu veľmi úspešnej Corolly. Ukázalo sa však, že osvedčený názov Corolla celkom nezmizne z automobilového sveta, pretože firma Toyota bude naďalej používať tento názov pre modely so stupňovitou zadnou časťou (teda pre klasický sedan). Novú, už desiatu generáciu svojho celosvetového bestesellera predstavila firma Toyota na nedávnom autosalóne vo fínskom hlavnom meste Helsinki. Úplne nová Corolla je navrhnutá tak, aby sa zapáčila vkusu európskych zákazníkov požadujúcich tradičný sedan s výrazným a dynamickým dizajnom. "Náš nový výrazný dizajn v kombinácii s vynikajúcou dynamikou vozidla by mal navždy vymazať povesť modelu Corolla ako dobrého auta, ktorému však chýba pôvab. Som presvedčený o tom, že sme vyvinuli vozidlo, ktoré si vás získa už na prvý pohľad," povedal Toshi Ezaki, hlavný inžinier projektu novej Corolly. V porovnaní so súčasným modelom zostáva celková výška novej Corolly (1470 mm) bezo zmeny, avšak vďaka dôvtipnému usporiadaniu interiéru došlo k zväčšeniu vnútorného priestoru i miesta nad hlavou.Vzadu sediaci cestujúci majú viac pohodlia aj vďaka úplne plochej podlahe bez stredového tunela. Nový model je s dĺžkou 4540 mm o 130 mm dlhší než súčasný, pričom rázvor zostáva na hodnote 2600 mm. Batožinový priestor má objem 450 litrov. Pre novú Corollu sú k dispozícii štyri pohonné jednotky, pričom dva motory sú úplne nové. Nový 1,6-litrový zážehový motor je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (VVT-i) a jeho maximálny výkon je 91 kW pri 6 000 ot/min. Krútiaci moment kulminuje hodnotou 157 Nm pri 5 200 ot/min. Druhou novinkou v sortimente motorov je dvojlitrový vznetový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 93 kW. Týmto motorom vystrojená Corolla zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h, pričom priemerná normovaná spotreba je len 5,3 l/100 km (ak je motor vystrojený časticovým filtrom, spotreba je 5,7 l/100 km). Z predchádzajcej generácie Corolly bol prevzatý 1,4-litrový benzínový motor výkonu 71 kW a obľúbený 1,4-litrový naftový motor výkonu 66 kW.
Nová Corolla bezpochyby nadviaže na úspechy doterajších generácií tohto modelu. Corolla sa vyrába v 16 krajinách na piatich kontinentoch a predáva sa vo viac než 140 krajinách celého sveta. Od roku 1966, keď bola na trh uvedená prvá generácia Corolly, sa na celom svete predalo temer 32 miliónov vozidiel s uvedeným názvom. Desiata generácia Corolly sa pre európsky trh bude vyrábať v Japonsku a na trh príde vo februári 2007.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.