kampane Slovenskej agentúry pre cestovný ruch, ktorá propaguje "skvelú" zimnú dovolenku. Hoci používa anglické slovíčko, kampaň je zameraná len na ľudí zo Slovenska.
V spote je množstvo záberov na lyžiarov, bežkárov, slogany o snehu, prirodzený sneh je pritom dnes na Slovensku len v nadmorskej výške nad tisíc metrov. Polovica lyžiarskych stredísk nefunguje, na mnohých miestach ešte túto zimu nebola vôbec snehová pokrývka.
Štátna agentúra propaguje takouto formou domáci cestovný ruch prvýkrát, ale počasie jej zatiaľ nepraje. Soňa Junasová z agentúry hovorí, že reklamný priestor v médiách kúpilo ešte jej predchádzajúce vedenie, ktoré určilo aj formu spotov.
Prerobiť reklamný spot, aby tak nezdôrazňoval sneh a snehuliakov, sa agentrúra nepokúšala. "Kreatíva vznikla na prelome novembra a decembra a nikto nepredpokladal, že snehová situácia sa vyvinie takto. Okrem toho, kampaň nie je primárne zameraná na sneh, ale na podporu zimného cestovného ruchu," hovorí Junasová.
Sama pritom priznáva, že mierne zimy nie sú ničím zvláštnym. "Snehuliak sa síce postaviť nedá, existujú však ďalšie aktivity, ktoré sa dajú robiť aj v zime - turistika, návšteva kúpeľov, wellness a relaxačných centier, kultúrnych pamiatok, rôznych podujatí," hovorí Junasová, podľa ktorej kampaň prezentuje aj tieto formy oddychu.
Kampaň bude v médiách do 31. januára a podľa Junasovej je zameraná len na domáci cestovný ruch. Preto je len v slovenských médiách. Agentúra ju platí cez štrukturálne fondy Európskej únie a stála vyše 25 miliónov bez DPH. Väčšina peňazí išla na reklamný čas v médiách, v cene je aj internetová stránka.
Autor: rf
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.