Japonská firma Toyota začala do svojho mimriadne úspešného športovo-úžitkového modelu Land Cruiser montovať dve modernizované pohoné jednotky. Výkon
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
obľúbeného trojlitrového motora D-4D bol zvýšený na 127 kW pri 3 400 ot/min. Svoj maximálny krútiaci moment (410 Nm) dosahuje motor teraz v širšom rozpätí otáčok, a to od 1 600 do 2 800 ot/min. Napriek nárastu výkonu došlo k zníženiu produkcie emisií CO2 a motor teraz splňuje prísnu emisnú normu Euro 4. Vďaka systému automatickej kontroly kvality oleja sa znížili náklady na údržbu vozidla, poháňaného spomenutým motorom. Zlepšením zvukovej izolácie v prietore okolo motora bola znížená hlučnosť v inteiéri.
Zážihový vidlicový šesťvalec má teraz nižšiu spotrebu ako doterajší motor. K zníženiu spotreby neviedli pritom úpravy motora, ale zabudovanie systému pružného blokovania do zdokonalenej automatickej prevodovky, ktorá sa štandardne montuje v kombinácii s benzínovým motorom. . Systém pružného blokovania umožňuje vyšší rozsah zablokovania hydrodynamického meniča, čo znamená zníženie strát v dôsledku preklzovania a tým aj zníženie spotreby. Kombinovaná spotreba paliva trojdverového modelu V6 je teraz iba 12,3 l/100km, päťdverový model spotrebuje na sto kilometrov o desatinku litra viac.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.