počas uplynulého víkendu v Monte Carle odštartovali novú sezónu. Do bojov sa vrátila značka Citroën a po štvormesačnej "maródke" so zlomenou rukou aj majster sveta, Sebastien Loeb. A práve preto boli zhodne fanúšikovia aj odborníci zvedaví, ako sa vydarí dvojnásobná premiére v konfrontácii s rozbehnutým Fordom. A výsledok? Suverénne víťazstvo Loeba a debl pre nový model citroënu C4!
Začínalo sa netradične už vo štvrtok dvojicou nočných eresiek, kde sa na potešenie Francúzov už od prvých kilometrov ujal vedenia Sebastien Loeb, za ktorého sa naviac nalepil aj druhý pilot Citroënu Daniel Sordo. Grönholm strácal prekvapivo 30 sekúnd! V nasledujúcich dvoch etapách počas v piatok a sobotu sa potom na čele nič nemenilo a iba Fín stále viacej zaostával. Celou pravdou však je, že Grönholm mal už od treťej eresky problém s radením, keď mu nefungovalo radenie pod volantom a postupne sa situácia s prevodovkou ešte zhoršovala. Marcus naviac zvolil príliš mäkkú zmes pneumatík a právom sa na seba hneval. "Vo Švédsku to bude vyzerať inak," zastrájal sa Fín. Na druhej strane Loeb začal tradične trochu opatrne a skúšal, čo vydrží ruka i auto. Postupne sa potom zrýchľoval a z pätnástich meraných úsekov vyhral šesť (Sordo pridal pre debutujúcu C4-ku ďalšie tri). Najdramatickejší súboj sa odohral medzi Hirvonenom a Atkinsonom o štvrté miesto, kde sa bojovalo do posledného metra a rozhodli nakoniec desatiny sekúnd. "S umiestnením som sklamaný, no celkovo sa víkend vydaril," bilancoval Hirvonen. "Súboj s Chrisom (Atkinsonom) bol úžasný a naplno sme si ho vychutnali. Nakoniec bol však Chris zaslúžene o čosi lepší. Škoda našich problémov s nastavením a pneumatikami. Možno by to bolo inak."
Bonbónom celého podujatia bola nedeľňajšia paráda na skrátenom okruhu F1. Tu sa na zimných pneumatikách bez hrotov vyšantili takmer všetky posádky a diváci boli vďační za nádherné divadlo. A tak zatiaľ, čo vlani sa krútenie auta po prejdení cieľom penalizovalo, tak tentoraz si to niektorí vytočili ešte pred cieľom (veď v celkovom poradí už aj tak o veľa nešlo). Komisári teda penalizovať nemohli a diváci sa balili rovnako dobre ako piloti. Ako vždy, znova najväčšou hviezdou bol Petter Solberg, ktorý v sebe šoumena nezaprie. A hoci tentoraz nestačil ani na tímového kolegu Atkinsona i tak bol s výsledkom spokojný. Rovnako spokojný bol však aj Čech Jan Kopecký, ktorý vyjazdil pekné ôsme miesto a odviezol si bod. Možno trochu viacej sa čakalo od Manfreda Stohla, ktorý dokončil na desiatom mieste, no treba zobrať do úvahy, že to bol jeho prvý štart v MS s Citroënom Xsara. Po prvej súťaži majstrovstiev sveta sa teda ujal vedenia Citroën a Loeb. Vo Švédsku, ktoré je na programe už o dva týždne, však ohlásil razantný protiúder Ford a Gröholm. Počkajme si teda, ako to dopadne.
Výsledky 75. Rallye Monte Carlo: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:15:27,4, 2. Sordo/Marti (Citroën C4) + 38,2, 3. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) + 1:22,8, 4. Atkinson - Macneall (Subaru Impreza) + 2:28,1, 5. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 2:28,3, 6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 3:12,0, 7. Gardemeister/Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 3:19,9, 8. Kopecký/Schovánek (Škoda Fabia) + 4:39,4.
(Viedli: RS 1 - 15 Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 1, 2, 4, 6, 8 a 9, Sordo RS 3, 5 a 7, Atkinson RS 10, 13 a 15, Hirvonen RS 11, 12 a 14.). Priebežné poradie jazdcov (1/16): 1. Loeb 10 bodov, 2. Sordo 8, 3. Gronholm 6, 4. Atkinson 5, 5. Hirvonen 4, 6. P. Solberg 3, 7. Gardemeister 2, 8. Kopecký 1. Značky (1/16) : 1. Citroën 18, 2. Ford 10, 3. Subaru 8, 4. OMV Kronos Citroën 2, 5. Stobart Ford 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.