zverejnili včera v Londýne. Lovec trendov spoločnosti The Nielsen Company týždeň pred začiatkom tohtoročnej módnej sezóny prezentoval, čo si 25 000 ľudí zo 45 krajín sveta myslí o konfekčnej veľkosti žien z prehliadkových mól.
"Ohromných 81 percent spotrebiteľov prostredníctvom internetového prieskumu tvrdí, že modelky a iné hviezdy šoubiznisu sú príliš chudé," informoval v tlačovej správe prezident marketingovej spoločnosti ACNielsen, Patrick Dodd.
Výsledky boli zverejnené po tom, ako sa kritici na celom svete vyjadrili proti propagácii príliš štíhlych modeliek, ktorá podľa ich slov podporuje nezdravé stravovacie návyky mladých žien. Kvôli smrti dvoch latinskoamerických modeliek prisľúbili prestížni módni návrhári z New Yorku, Londýna, Milána a Paríža, že sa budú venovať otázke štíhlosti na predvádzacích mólach.
Spoločnosť The Nielsen Company zistila, že spotrebitelia z Latinskej Ameriky boli zásadne proti superštíhlym modelkám. Tento názor podporilo 91 percent Argentínčanov a 89 percent Brazílčanov. Prieskum tiež odhalil spojitosť medzi vnímaním váhy ženy a životnou úrovňou v krajine. Nórsko, Nový Zéland, Švajčiarsko a Austrália skritizovali módny priemysel najprísnejšie, až 94 percent opýtaných si myslí, že modelky sú veľmi chudé. Tieto krajiny sa zároveň pravidelne umiestňujú na prvých miestach v rebríčkoch, ako krajiny s najvyššou kvalitou života. Austrália a Nový Zéland sa môžu pýšiť topmodelkami Elle Macphersonovou a Rachel Hunterovou, ktoré sú známe vďaka svojim zdravo vyzerajúcim postavám. "Tieto krajiny uznávajú zdravú krásu a odmietajú superštíhle modelky, ktoré nasledujú módne trendy," povedal Dodd.
Až 89 percent Američanov, Britov a Francúzov nesúhlasí s najnovším trendom štíhlych modeliek. Obava o nezdravú propagáciu štíhlosti najmenej trápi ľudí v Ázii, ale stále to bola nadpolovičná väčšina. Vietnamcov, ktorí vyjadrili nesúhlas bolo 59 percent, Indov 64 percent a Japoncov 63 percent.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.