prvý kabriolet firmy BMW, ktorý nemá klasickú plátenú strechu, ale je vystrojený trojdielnou kovovou sklápacou strieškou. Strieška je zhotovená z oceľového plechu a bola vyvinutá v spolupráci so špecializovanou firmou Edscha. Stlačením tlačidla sa strieška elektrohydraulickým mechanizmom zloží do batožinového priestoru vozidla, ktorého objem sa tým zmenší z 350 litrov na 210 litrov. Sklápanie strechy trvá 22 sekúnd, jej zavretie o sekundu dlhšie. Technicky je nový kabriolet v podstate zhodný s verziou kupé a má aj rovnakú dĺžku (458 cm). Kabriolet je však o 200 kg ťažší ako kupé. Zaujímavosťou je, že čisté tvary karosérie nie sú narušené žiadnymi výstupkami s anténami, pretože všetky antény sú ukryté v streche resp. v bočných paneloch. Na pohon nového kabrioletu slúžia novovyvinuté zážehové motory so systémom vysokotlakého priameho vstrekovania benzínu druhej generácie. Špičkový model 335i je poháňaný trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a ktorého maximálny výkon je 225 kW a najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Celková priemerná spotreba tohto výkonného motora je 9,9 l/100 km. Spomenutý model zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Na pohon modelu 330i slúži trojlitrový radový šesťvalec s maximálnym výkonom 200 kW.Tento model zrýchli na stovku za 6,7 sekundy, jeho najvyššia rýchlosť je tiež 250 km/h a priemerná spotreba je 8,1 l/100 km. Ďalší trojlitrový šesťvalec má výkon 160 kW a poháňa model 325i, ktorého maximálna rýchlosť je 245 km/h a priemerná spotreba je 7,9 l/100 km. Na pohon modelu 320i slúži dvojlitrový radový štvorvalec s maximálnym výkonom 125 kW. Priaznivcom naftových motorov je určený model 330d, poháňaný trojlitrovým vznetovým radovým šesťvalcom, ktorého motor disponuje výkonom 170 kW a krútiacim momentom 500 Nm. "Naftový" kabriolet zrýchli na rýchlosť 100 km/h za 7,1 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h a spotrebuje v priemere 6,9 l/100 km. Kabriolet je sériovo vystrojený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie sa montuje modernizovaná šesťstupňová automatická prevodovka. Do výstroja vozidla patrí aj automatický klmatizačný systém, ktorý je optimalizovaný pre použitie v kabriolete. Svetovou novinkou je uplatnenie technológie SunReflective pre kožené poťahy interiéru. Podstatou spomenutej technológie je preparovanie kože špeciálnymi pigmentami, ktoré odrážajú infračervené žiarenie a podstatne znižujú prehrievanie sedadiel v otvorenom aute, zaparkovanom na prudkom slnku.
Športová limuzína Lexus IS-F
Značka Lexus, ktorú pôvodne vytvorila japonská firma Toyota na označovanie svojich luxusnejších modelov na americkom trhu, si vzala príklad z nemeckých automobiliek, ktoré motoristom ponúkajú aj výkoné športové verzie niektorých svojich modelov. Pre takéto modely používa automobilka BMW doplnkové označenie M, firma Mercedes-Benz ich predáva pod označením AMG a športové modely Audi majúv označení písmeno S.
Nová športová limuzína značky Lexus má doplnkové označenie F a je základom je limuzína IS. Od bežného sériového modelu IS sa športová verzia IS-F odlišuje už navonok, a to mohutnejšími nárazníkmi, väčšou prednou mriežkou, zadným spojlerom, štyrmi koncovkami výfuku a otvormi na výstup chladiaceho vzduchu za prednými blatníkmi. Podvozok bol znížený o približne 1,5 cm. Vozidlo jazdí na 19-palcových kovaných ráfikoch z ľahkej zliatiny, ktoré vyrobila známa firma BBS. Predné pneumatiky majú rozmer 225/40, zadné 255/35. Vpredu sú dierkované brzdové kotúče a šesťpiesrtikové hliníkové strmene, vzadu sú dierkované kotúče a dvojpiestikové strmene. Pohonnou jednotkou vozidla je päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 313 kW a najvyšší krútiaci moment je 475 Nm. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom prvej osemstupňovej automatickej prevodovky na svete.Táto prevodovka má aj manuálny mód, v ktorom sa ovláda páčkami za volantom. Chladič oleja zabraňuje prehrievaniu motora i prevodovky. Vozidlo je vystrojené najnovšou verziou stabilizačného systému VDIM, ktorý má aj športový mód. Vodič môže tento systém vypnúť. V interiéri vozidla sú špeciálne športové sedadlá, na prístrojovej doske je aj teplomer oleja. Lexus IS-F zrýchli z 0 na 100 km/h za približne päť sekúnd. Na americkom trhu by sa táto športová limuzína mala objaviť začiatkom roka 2008 a jej cena by mala byť okolo 50 000 dolárov. Zatiaľ sa nevie, či sa toto vozidlo bude predávať aj na európskom trhu.
Cadillac Eldorado Brougham má 50 rokov
Priznám sa, že som roky čakal na chvíľu, keď budem môcť napísať pár riadkov o vozidle, ktoré ma v dobe svojho vzniku priam fascinovalo a ktoré prispelo (podobne ako ostatné "ameriky" tej doby) k vzbudeniu môjho zájmu o motorizmus. Tým vozidlom je luxusná limuzína Cadillac Eldorado Brougham, ktorá bola predstavená v decembri roku 1956 a na trh sa dostala v marci roka 1957. Tento Cadillac, postavený na podvozku s rázvorom 3 200 mm a dlhý temer päť a pol metra, bol prvým americkým štvordverovým sedanom bez stredného stĺpika (zadné dvere sa otvárali proti smeru jazdy). Vozidlo malo strechu z nehrdzavejúcej ocele a vpredu štyri reflektory. Na pohon vozidla slúžil vidlicový osemvalec zdvihového objemu temer šesť litrov, ktorého maximálny výkon bol okolo 240 kW. Zadné kolesá boli poháňané prostredníctvom automatickej prevodovky. Do výstroja tohto vozidla patrili nie len také bežné prvky, akými sú dvojzónový klimatizačný systém, či elektricky ovládané predné sedadlá a okná, ale už aj tempomat, dávkovač parfému, poháre v prednom priečinku, puzdro na cigarety a na papierové utierky a elektricky ovládané zámky dverí. Vozidlo bolo vystrojené pneumatickým pružiacim systémom, ktorý však bol veľmi poruchový. Za dva roky sa predalo len 704 vozidiel Eldorado Brougham, ktorých cena bola 13 000 dolárov.
Dacia Logan Van
Rumunská firma Dacia, patriaca do francúzskeho koncernu Renault, uverejnila nedávno základné informácie o novom úžitkovom modeli Logan Van, ktorý je odvodený od nedávno predstaveného rodinného vozidla Logan MCV. Na rozdiel od mnoých iných malých vanov, ktoré majú zadné bočné dvere len na jednej strane, má Logan Van dvere na oboch stranách, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie nákladu. Zadné dvojkrídlové dvere sú asymetrické, delené v pomere 1/3 k 2/3. Nosnosť nového vanu je 800 kg, čo je veľmi dobrá hodnota pre van tejto kategórie Objem úžitkového priestoru je 2,5 m3, pričom vo vozidle možno prepravovať predmety dĺžky až 1 936 mm. Van je, rovnako ako verzia MCV, o 200 mm dlhší ako sedan Logan. Prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti sú rovnaké ako má verzia MCV. Van sa v Rumunsku a Bulharsku začne predávať už vo februári, pričom sa bude dodávať s tromi rôznymi motormi. Pôjde o 1,4-litrový zážehový motor výkonu 55 kW, 1,6-litrový motor výkonu 64 kW a o 1,5-litrový vznetový motor výkonu 50 kW. Predaj na ďalších trhoch sa začne koncom tohto roka. Maximálna výrobná kapacita závodu v rumunskom Pitesti je 200 vozidiel Logan Van za deň. Do roku 2009 by mal typový rad Logan obsahovať celkovo šesť rôznych modelov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.