Korzár logo Korzár

Londýn a Paríž sa "priblížia"

Hlavné mestá Francúzska a Spojeného kráľovstva ostanú, samozrejme, na svojich miestach, ale od 14. novembra tohto roka budú tieto metropoly k sebe

bližšie z časového hľadiska, pretože sa skráti doba cestovania vlakom medzi nimi. Na trati z Londýna do Paríža a naopak jazdia od otvorenia tunela pod kanálom La Manche v roku 1994 súpravy Eurostar, ktoré po prvý raz v histórii umožnili takpovediac pozemné (čiastočne vlastne podzemné) spojenie európskeho kontinentu s britskými ostrovmi. Tieto súpravy jazdili na území Francúzska rýchlosťou až 300 km/h, zatiaľ čo na britskom území bola rýchlosť podstatne nižšia, pretože vlaky tam jazdili na bežných tratiach, neumožňujúcich dosahovať vysoké rýchlosti. Britská vláda preto rozhodla o výstavbe vysokorýchlostnej trate aj na úseku od portálu tunela do Londýna. Prvá časť tejto trate, nazvanej Channel Tunnel Rail Link (teda železničná trať k tunelu pod La Manche), má dĺžku 74 km a do činnosti bola uvedená v septembri 2003. Uvedením tejto časti do prevádzky sa doba jazdy z Londýna do Paríža skrátila o 21 minút, na 2 hod. 35. min. Na tejto časti trate bola dosiahnutá rýchlosť 334 km/h, čo je britský železničný rýchlostný rekord. Druhá fáza tohto projektu bude ukončená v novembri tohto roka. Druhá časť vysokorýchlostnej trate má dĺžku 34 km, pričom jej súčasťou sú dva tunely, dlhé 2,5 km a 19 km. Stroje na vŕtanie tunelov mali dĺžku 120 metrov a ich hmotnosť bola 1 100 ton. Hĺbka tunelov pod povrchom kolíše od 24 m do 50 m. Trať končí na londýnskom nádraží St. Pancras International, ktorá bola postavená v roku 1868 a teraz končí jej rozsiahla prestavba a modernizácia. K stanici bola pristavaná nová časť, čo umožnilo zdvojnásobiť dĺžku nástupíšť na rozmer, potrebný pre vlaky Eurostar. Stanica St.Pancras sa podľa jej projektantov má stať najkrajšou stanicou v Európe.Vlaky Eurostar v súčasnosti končia svoju púť na londýnskej stanici Waterloo. Na túto stanicu príde posledná súprava Eurostar 13. novembra tohto roku. Nasledujúci deň ráno, krátko pred 8. hodinou, príde prvá súprava z Paríža už na stanicu St. Pancras. Uvedení celej vysokorýchlostnej trate na britskom území do prevádzky sa doba jazdy z Londýna do Paríža skráti na 2 hodiny 15 minút. Cesta z Londýnu do Bruselu bude trvať len 1 hod. 51 min, z Londýna do Lille len 80 minút. Súpravy Eurostar sú dlhé temer 400 metrov a môže v nich cestovať 762

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

cestujúcich.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 445
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 160
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 251
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 378
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 3 459
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 097
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 108
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu