Korzár logo Korzár

Londýn a Paríž sa "priblížia"

Hlavné mestá Francúzska a Spojeného kráľovstva ostanú, samozrejme, na svojich miestach, ale od 14. novembra tohto roka budú tieto metropoly k sebe

bližšie z časového hľadiska, pretože sa skráti doba cestovania vlakom medzi nimi. Na trati z Londýna do Paríža a naopak jazdia od otvorenia tunela pod kanálom La Manche v roku 1994 súpravy Eurostar, ktoré po prvý raz v histórii umožnili takpovediac pozemné (čiastočne vlastne podzemné) spojenie európskeho kontinentu s britskými ostrovmi. Tieto súpravy jazdili na území Francúzska rýchlosťou až 300 km/h, zatiaľ čo na britskom území bola rýchlosť podstatne nižšia, pretože vlaky tam jazdili na bežných tratiach, neumožňujúcich dosahovať vysoké rýchlosti. Britská vláda preto rozhodla o výstavbe vysokorýchlostnej trate aj na úseku od portálu tunela do Londýna. Prvá časť tejto trate, nazvanej Channel Tunnel Rail Link (teda železničná trať k tunelu pod La Manche), má dĺžku 74 km a do činnosti bola uvedená v septembri 2003. Uvedením tejto časti do prevádzky sa doba jazdy z Londýna do Paríža skrátila o 21 minút, na 2 hod. 35. min. Na tejto časti trate bola dosiahnutá rýchlosť 334 km/h, čo je britský železničný rýchlostný rekord. Druhá fáza tohto projektu bude ukončená v novembri tohto roka. Druhá časť vysokorýchlostnej trate má dĺžku 34 km, pričom jej súčasťou sú dva tunely, dlhé 2,5 km a 19 km. Stroje na vŕtanie tunelov mali dĺžku 120 metrov a ich hmotnosť bola 1 100 ton. Hĺbka tunelov pod povrchom kolíše od 24 m do 50 m. Trať končí na londýnskom nádraží St. Pancras International, ktorá bola postavená v roku 1868 a teraz končí jej rozsiahla prestavba a modernizácia. K stanici bola pristavaná nová časť, čo umožnilo zdvojnásobiť dĺžku nástupíšť na rozmer, potrebný pre vlaky Eurostar. Stanica St.Pancras sa podľa jej projektantov má stať najkrajšou stanicou v Európe.Vlaky Eurostar v súčasnosti končia svoju púť na londýnskej stanici Waterloo. Na túto stanicu príde posledná súprava Eurostar 13. novembra tohto roku. Nasledujúci deň ráno, krátko pred 8. hodinou, príde prvá súprava z Paríža už na stanicu St. Pancras. Uvedení celej vysokorýchlostnej trate na britskom území do prevádzky sa doba jazdy z Londýna do Paríža skráti na 2 hodiny 15 minút. Cesta z Londýnu do Bruselu bude trvať len 1 hod. 51 min, z Londýna do Lille len 80 minút. Súpravy Eurostar sú dlhé temer 400 metrov a môže v nich cestovať 762

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

cestujúcich.

Autor: rm

Spravodajstvo

Ilustračné foto.

Trvalý dážď môže spôsobiť problémy.


TASR

Patrí medzi najstaršie expozície ľudovej architektúry na Slovensku.


SITA

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 002
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 604
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 824
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 641
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 287
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 911
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 385
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 129
  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 405
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 413
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 878
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 765
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 562
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 405
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 413
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 878
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 765
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 562
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu