štartov vo formule jeden (201), kde okrem iných štartoval aj päť rokov v tíme Ferrari (1991-95) odkiaľ spoločne s Bergerom prešli k Benettonu (96-97). A hoci vyhral iba jedinú veľkú cenu (na ktorú si počkal 91 štartov), i tak bol považovaný za jeden z najväčších talentov, k čomu mu pomohol jeho úžasný debut v tíme Tyrrell v roku 1989, keď v prvých pretekoch získal body za štvrté miesto. Po skončení kariéry v F1 v roku 2001 sa Alesi stal členom tímu Mercedes v populárnej sérii DTM, a počas štyroch rokov nazbieral štyri víťazstvá. Na konci minulej sezóny sa však s trojcípou hviezdou rozlúčil a chvíľu sa špekulovalo o jeho budúcnosti. Jean sa totiž netajil ambíciou viesť raz svoj vlastný tím F1. Ešte skôr, než sa mu to môže podariť, sa však rozhodol podpísať zmluvu v novej sérii stock car. Tá sa bude jazdiť od novembra tohto roku do apríla 2008 ako Speedcar series Ázie a Stredného východu. Autá budú podobné tým z americkej NASCAR a pod kapotou budú mať 600 koní! Na vznik novej série zareagoval dokonca aj veľký šéf Bernie Ecclestone. „Stále tvrdím, že motoristický šport je pre tento región veľmi vhodný a budem rád, že nová séria len pomôže zvyšovať popularitu formuly jeden." Nuž zdá sa, že starý pán veľmi dobre vie, o čom hovorí. Všetci predsa dobre vieme, odkiaľ tečie arabská ropa a akým nesmiernym kapitálom tento región disponuje. No a ak ešte donedávna sa miestni zabávali na vzrušujúcich konských dostihoch, tak dnes začínaju posúvať svoj záujem na ešte vzrušujúcejší motoristický šport. Veď len si spomeňme na GP Bahrajnu či novú GP Abu Dhabi, ktorá je v kalendári od roku 2009. A to už nespomíname A1 GP, či rôzne zábavne autoparky. Teraz teda prichádza na rad ďalšia séria, do ktorej treba nalákať svetoznáme hviezdy (zaplatiť ich predsa nie je problém). Alesi je prvou a nemali by sme sa čudovať, ak by sa k nemu onedlho pridali aj ďalšie slávne mená.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.