považuje Vážny za reálne v prípade, že sa podarí schváliť zákon o urýchlení výstavby diaľnic, ktorý má upraviť procesy prípravy diaľničných projektov. Ak sa zákon schváliť nepodarí, môže sa posunúť termín dokončenia o jeden až dva roky.
Výstavba problematického úseku diaľnice cez Považskú Bystricu sa rozbehne v 1. polroku 2007 s tým, že úsek by sa mohol dokončiť do konca roka 2009, povedal minister pre Hospodárske noviny. Za ďalšie problémové úseky výstavby diaľnice označil šéf rezortu dopravy tunel Višňové - Dubná pri Žiline, ktorý sa bude financovať sčasti z eurofondov a sčasti zo štátneho rozpočtu. Úsek do Ivachnovej by sa mal stavať na základe projektov PPP (verejno-súkromného partnerstva).
Minister neočakáva komplikácie pri výstavbe diaľnic súvisiace so zákazom pre 6 stavebných firiem, ktoré sa nemôžu uchádzať o verejné zákazky pre kartelovú dohodu. "Nepochybujem o tom, že sa niekto prihlási. Momentálne je väčšia ponuka stavebných kapacít ako dopyt," konštatoval Vážny. Aby sa zabránilo nárastu ceny za výstavbu diaľnic, definuje sa maximálna suma, za ktorú štát konkrétne dielo kúpi, pričom jej dodržanie bude jednou z podmienok účasti vo výberovom konaní, vysvetlil minister.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.