fujavica, sa svetový rely šampionát vybral do absolútne protikladných podmienok, na vysoké rozpálené planiny v Mexiku. Osemstopäťdesiatkilometrová rely (366 km meraných úsekov) sa tak stáva úvodnou šotolinovou súťažou sezóny, kde by sa o slovo chceli prihlásiť aj iné tímy, než Ford a Citroën.
Mexická súťaž je do MS zaradená od roku 2004 a jej domovom sa stalo piate najväčšie mesto krajiny, 1,2-miliónové Leone (spolkový štát Guanajuato, ležiace 400 km severne od Mexico City). História súťaže je však oveľa dlhšia a tento rok sa jazdí vlastne už 21. ročník. Pôvodne sa mexická rely jazdila v okolí hlavného mesta Mexico City, no od roku 1997 sa to zmenilo a nastal presun do Leone. Mimochodom, tunajší podnik bol súčasťou MS už od r. 1979, keď sa tu jazdila Rally Amerika. Tento šport si však na severoamerickom kontinente nikdy veľkú popularitu nezískal. Posledný ročník Rally Amerika v roku 1988 mal dokonca iba 29 súťažných posádok a možno ešte menej divákov. Dokonca v tej dobe kolovali vtipy, že v Európe poznajú diváci každého pretekára po mene a v Amerike sa poznajú po mene všetci diváci navzájom. Dodajme, že smutnú rely vtedy vyhrala neskôr majstrovská posádka Biasion - Siviero na Lancii Delta Integrale, ktorá tak iba potvrdila vtedajšiu suverenitu Lancie a už po ôsmej súťaži sa tešila z majstrovského titulu.
Vráťme sa však do prítomnosti. Súťaž je tradične rozdelená do troch etáp a štartuje zajtra ráno o ôsmej z Leone. Počas prvého dňa je na programe osem špeciálov (145,62 km), z ktorých úsek Ortega (RS 2 a 5) sa jazdil vlani pod menom Guanajuato a bol o osemsto metrov dlhší. Do itinerára sa zasa vrátila ereska Alfaro (RS 1 a 3), ktorá sa jazdila v roku 2004. Teraz je však o štyri kilometre kratšia. Úsek El Cubilete bol tiež oproti vlaňajšku skrátený na začiatku o 3,7 km. Naopak dvojkilometrový superšpeciál, ktorý sa jazdí zajtra aj v sobotu na záver po dvakrát, sa oproti vlaňajšku vôbec nezmenil. V sobotu je potom na programe ďalších osem meraných úsekov (158,38 km). Tu sa zmenila iba ereska Ibarrilla (RS 9 a 12), ktorá sa pod názvom Ibarrilla-Mesa jazdila v rovnakej podobe aj v r. 2004. No a pokiaľ ide o posledný deň, v nedeľu počet dvadsiatich meraných úsekov uzatvárajú štyri (62,06 km), pričom hneď ten prvý Leon (RS 17) je vlastne zložený z predvlaňajšej RS 14-ky a RS 8 z roku 2004.
Na štart sa v tomto roku postaví 49 posádok, z ktorých favoritov azda netreba ani menovať. Ale predsa si povedzme, že za Ford to sú Grönholm a Hirvonen, za Citroën Loeb a Sordo a s novým Subaru Impreza WRC 2007 nastupujú aj Petter Solberg a Chris Atkinson. Tím Stobart Ford obhajujú Henning Solberg a Latvala a vo farbách Kronosu nastúpi iba Stohl. Argentínsky Munchi's Ford Team potom predvedú Perez-Compenc a Machale. Dodajme, že vlani vyhral Loeb na citroëne, predvlani Solberg na subaru a v roku 2004 za radovali Markko Martin a nebohý Martin Park na Forde. Víťazstvo v kaktusovej rely si teda ochutnali už všetky hlavné tímy. Ktorý z nich začne druhú rundu?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.