Auto bolo podobne ako jeho predchodcovia vyvinuté v spolupráci tímu sídliaceho v Británii s japonskými konštruktérmi koncernu Fuji Heavy Industries, do ktorého značka Subaru patrí. Nová impreza 2007 má byť dôležitým krokom pri návrate Pettera Solberga a Chrisa Atkinsona do bojov s pilotmi konkurenčného fordu a citroënu. "Optimalizovaná aerodynamika a zníženie hmotnosti pohonnej jednotky, to boli pre nás najpodstatnejšie úlohy," hovorí šéfinžinier Shigeo Sugaya. "Namiesto vývoja úplne nového auta sme sa zamerali na dôkladnú modernizáciu toho starého."
Čakanie na príchod špeciálu impreza 2007 nebolo pre jednotku tímu Subaru, Pettera Soberga, veľmi príjemné. Nór skončil na úvod sezóny v Monaku šiesty, švédsku rely nedokončil a na domácich pretekoch v Nórsku ho pri rozlúčke so starým autom o pódiovú tretiu priečku obral jeho brat Henning. Petter sa po skončení nórskej rely vybral do Španielska, aby na šotolinových tratiach provincie Huelva pokračoval v testoch pred štartom víkendovej Rely Mexiko. "V Španielsku sme na aute urobili niekoľko zaujímavých vylepšení, a to najmä čo sa týka trakcie. Práve v tejto oblasti sme oproti minulosti urobili veľký posun vpred," zhodnotil skúšky imprezy 2007 Solberg. Napriek pozitívnym ohlasom je Nór pri porovnávaní s fordom a citroënom opatrný: "Som spokojný s prípravou pred štartom mexickej rely. Avšak až po ostrom štarte uvidíme, ako na tom v porovnaní s ostatnými vlastne sme." Mladší z dvojice bratov Solbergovcov má na túto súťaž iba dobré spomienky, veď pri jej premiére v kalendári MS došiel štvrtý, o rok neskôr dokonca zvíťazil a vlani tu vybojoval druhé miesto. "Túto súťaž mám veľmi rád, pretože sa mi tu vždy pomerne darilo. Verím, že práve tento podnik bude akýmsi začiatkom novej éry," dodáva Solberg.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.