pretekoch automobilov do vrchu, autokrose aj automobilových súťažiach rely. V uplynulej sezóne jazdil so Seatom Kit Car v triede A7, v ktorej si vybojoval aj majstrovský titul. V absolútnom poradí slovenského šampionátu skončil na začiatku druhej desiatky výsledkovej listiny. Po skončení sezóny sa netajil, že v novej by rád jazdil s novým náradím a prvým znakom jeho slov bol aj samotný predaj Seatu Kit car. Počas zimných mesiacov dostal ponuku odštartovať na okruhových pretekoch, avšak predsa len zvíťazila rely a autokros, ktorý sa v tejto sezóne dostane do tieňa automobilových súťaží rely. V priebehu uplynulého mesiaca sa v garáži AMC Vlasatý ocitlo enkové Mitsubishi Lancer Evo IX, s ktorým na Rally Šumava jazdil Roman Kresta. "V týchto dňoch sa intenzívne pracuje na príprave súťažného automobilu. Po Krestovej havárii bolo auto pojazdné, ale po karosárskej stránke potrebovalo menšie opravy. Aj preto sme sa v prvom rade rozhodli urobiť 'plecharinu' a potom sa pôjdeme s Tónom previezť a absolvujeme niekoľko testovacích kilometrov. Po dohode s naším hlavným sponzorom a jeho požiadavke sme sa rozhodli pre štart v skupine N a triede N4. Mali sme možnosť výberu medzi dvomi značkami, subaru a mitsubishi. Naša voľba padla na auto s tromi diamantmi v znaku. Zavážilo viacero skutočností, medzi ktorými bola aj lepšia dostupnosť náhradných dielcov," hovorí I. Vlasatý. Automobilový obojživelník, ktorému nie je neznáma žiadna motoristická disciplína, bude v tomto roku viac času venovať súťažiam rely. Igorovo mitsubishi bude vychádzať z dizajnu OMV rally tímu, základom bude biele auto, na ktorom bude prevládať modrá a zelená farba vrátane log hlavného sponzora. "Počas zimnej prestávky som dostal niekoľko ponúk, pričom som mohol vo farbách Castrolu jazdiť okruhové preteky. Už niekoľko týždňov pracujeme na príprave automobilov Seat Leon. Momentálne sa upravuje päť automobilov na okruhovú špecifikáciu, pričom my sa podieľame na príprave motorov na tohtoročný Seat Leon cup. V hre bol samozrejme domáci autokros vrátene niektorých podujatí európskeho šampionátu. Po vlaňajšom úspechu sme chceli jazdiť aj rely, ale neboli sme definitívne rozhodnutí s akým automobilom. Nakoniec prišla ponuka od jedného zo sponzorov, ktorú sme akceptovali a budeme jazdiť v kategórii produkčných automobilov," prezradil I. Vlasatý. Autokros sa dostáva tak trocha na vedľajšiu koľaj. "Nie tak celkom, lebo rád by som absolvoval aj celý slovenský šampionát. Počas zimných mesiacov sme doladili motor, ktorý bude otočený do stredu, rátame so sekvenčnou prevodovkou. Aj samotný rám prešiel úpravami, tak môžem povedať, že jazdiť by som mal s novou buginou. Prioritu bude mať rely a v prípade kolízie niektorých podujatí uprednostníme rely. Verím, že sa nám čím skôr podarí auto dokončiť, aby sme mohli testovať a nastaviť auto pred najbližším podujatím, ktorým bude Rally Matador Tatry na Považí. Ak všetko dobre pôjde a v príprave sa nevyskytne nič mimoriadne, tak by sme mohli testovať naše nové auto počas rely v maďarskom Egeri na prelome marca a apríla," dodal I. Vlasatý.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.