Packa je známy tým, že ak ho niekto obehne a ide rýchlo, zastaví ho a pokutuje, respektíve odporučí na dopravný inšpektorát.
„Vyslovene nenaháňam, až keď je niekto arogantný a drzý ako opica. Ja idem po diaľnici dvestovkou a niekto ma 'ofúkne'. No to sa predsa nerobí! Tých dvesto už je naozaj dosť."
Packa hovorí, že zákon neporušuje. „Tam, kde nie je obmedzená rýchlosť, sa na mňa stanovené rýchlosti nevzťahujú. Nie som ako český policajný prezident, ktorý musel odovzdať vodičský preukaz."
Na našu otázku, či tak jazdí stále a či nezneužíva svoje postavenie, Packa neodpovedal. Hovorca polície Martin Korch povedal, že zákon o premávke na pozemných komunikáciách Packovi umožňuje rýchlosť nedodržiavať. V zákone sa píše, že policajti nemusia dodržiavať rýchlosti, „ak to vyžaduje plnenie osobitných úloh, ktorých okruh určí príslušný minister". Korch povedal, že policajný prezident „tým, že riadi Policajný zbor, plní osobitné úlohy podľa zákona".
Packovo jazdenie neprekáža ani ministrovi vnútra Robertovi Kaliňákovi. Jazdí vraj v súlade so zákonom. Korch dodal, že Packa je skúsený vodič, používa BMW M5, má tridsaťročnú prax a jeden a pol milióna kilometrov bez nehody.
Minulý rok v júni redaktori denníka MF Dnes pristihli pri takmer dvestokilometrovej jazde za hodinu českého policajného prezidenta Vladislava Husáka. Išiel do práce. Husák sa ospravedlnil, na tri mesiace odovzdal vodičský preukaz a dal 10-tisíc korún na charitu.
„Z toho, čo pán policajný prezident hovorí, mi nevyplýva, že by išlo o nejakú neodôvodnenú výnimku," povedal o Packovi bývalý minister vnútra Vladimír Palko z KDH. Nepozná detaily, tak to nechcel komentovať. Ďalší bývalý minister
Martin Pado z SDKÚ hovorí, že on so svojím vodičom prekračoval rýchlosť asi o 20 kilometrov za hodinu. Packove výroky a spôsob jazdy nepovažuje za vhodné. „Ľudí sa to môže do?tknúť." Pado hovorí, že na rýchlu jazdu by mal mať Packa dôvod.
Aj právnik Tomáš Kamenec hovorí, že výnimka zo zákona by sa nemala zneužívať. „Ak zákon hovorí o plnení osobitných úloh, nemyslím si, že by to malo byť bežné denné plnenie povinností." Ak minister určil okruh osobitných úloh tak, že určité osoby môžu prekračovať rýchlosť kedykoľvek, treba sa podľa Kamenca zamyslieť nad tým, či to skôr neprispieva k zníženiu bezpečnosti na cestách ako k zlepšeniu činnosti bezpečnostných zložiek.
„Práve polícia by mala ísť príkladom pri dodržiavaní pravidiel zákona o cestnej premávky a svoje zákonné opatrenia využívať tam, kde je to skutočne nevyhnutné," dodal.
Packa tiež povedal, že je za zníženie povolenej rýchlosti v obci zo 60 na 50 kilometrov za hodinu, „aj keď ja sám na to budem nadávať".
Autor: mož
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.