uplynulým rokom došlo v pravidlách zo strany organizátorov k niekoľkým zmenám. Z tých najdôležitejších spomeňme aspoň pokus o znegovanie výhody pohonu zadnej nápravy nedostižných špeciálov BMW letmým štartom prvých pretekov, predĺženie prestávky medzi prvými a druhými pretekmi či redukciu penalizačnej záťaže. Už kvalifikácia naznačila, že k výrazneším zmenám vo výkonnosti v porovnaní s minuloročnou sezónou nedošlo, a prvé dva rady obsadili jazdci na BMW v poradí Jörg Müller, domáci Augusto Farfus, úradujúci svetový šampión Andy Priaulx a Felix Porteiro. "Zvyšok sveta" viedol piaty Talian Tarquini na seate. V nedeľu popoludní pred zaplnenými tribúnami i množstvom divákov sledujúcich priamy prenos v televízii mohlo všetko začať. Nervózni jazdci vyrazili letmým štartom bok po boku k prvej zákrute v snahe vybojovať si čo najlepšiu pozíciu do ďalšieho priebehu pretekov. V neprehľadnej situácii tesne po štarte samozrejme nebola núdza ani o vzájomné kontakty. Na úvodnú strkanicu doplatili obaja piloti tímu N-Technology, James Thompson a Olivier Tielemans, v role fackovacieho panáka sa ocitol aj Talian Larini na chevrolete a prvá zákruta znamenala stop aj pre jeho tímového kolegu Menua i Rangoniho na BMW. Pole position dokonale využil Jörg Müller, ktorý však musel prvé tri kolá stráviť jazdou za bezpečnostným vozidlom, kým neboli trosky havarovaných áut z trate odstránené. Nemec nenechal ani po reštarte nič na náhodu a systémom štart - cieľ si došiel po víťaztsvo. O druhé miesto sa až do posledných chvíľ naťahovala dvojica Priaulx - Farfus, no brazílsky pilot nenašiel recept na to, ako predbehnúť majstra sveta a skončil tretí.
Najvýhodnejšiu štartovú pozíciu v pretekoch číslo dva mal vďaka ôsmemu miestu v cieli tých prvých Yvan Muller, ktorého v prvom rade doplnil Alessandro Zanardi. Kým Y. Muller predviedol fantastický štart, Zanardimu sa od úvodu nedarilo, keď po niekoľkých kontaktoch v prvom kole klesol až na piatu priečku. Presne opačným smerom sa vydal Farfus, ktorý sa odrazu zjavil v spätných zrkadlách vedúceho Y. Mullera. Netrvalo dlho a Brazílčan sa za mohutných ovácií z tribún prebojoval do čela. Yvan Muller následne neustál ani atak dvojice Andy Priaulx - Jörg Müller a prepadol sa až za stupne pre víťazov. Tí si zopakovali spoločný súboj z prvých pretekov, no tentoraz v opačnom garde a nie o prvé, ale "iba" o druhé miesto. Ani J. Müller sa však do bezhlavého útoku nepustil a radšej bral šesť bodov za tretiu priečku. V ten deň bol však hviezdou niekto iný, "božský" Augusto Farfus: "Bol to jednoducho fantastický víkend," hovorí nový brazílsky hrdina, ktorý za volantom BMW absolvoval úspešnú premiéru. "Chcel som získať nejaké body, no nakoniec sa mi podarilo zvíťaziť. Som vďačný celému tímu. Sézona odštartovala výborne a teraz sa môžem tešiť na jej pokračovanie. Tento triumf venujem svojim rodičom, sestre a, samozrejme, priateľke. Ešte raz všetkým veľmi ďakujem."
Druhé podujatie seriálu FIA WTCC je naplánovaný na začiatok mája. Svedkom ďalšieho boja o svetové body bude holandský okruh Zandvoort.
Výsledky Race 1: 1. Müller (BMW 320) 25:38,208 min.(16 kôl), 2. Priaulx (BMW 320) +0,421 s., 3. Farfus (BMW 320) +1,234, 4. Tarquini (Seat Leon) +8,876, 5. Huff (Chevrolet Lacetti) +9,701, 6. Coronel (Seat Leon) +10,324, 7. Zanardi (BMW 320) +11,008, 8. Muller (Seat Leon). Race 2: 1. Farfus (BMW 320) 20:20,148 min. (14 kôl), 2. Priaulx (BMW 320) +4,378 s., 3. Müller (BMW) +5,691, 4. Muller (Seat Leon) +6,963, 5. Tarquini (Seat Leon) +7,479, 6. Zanardi (BMW 320) +10,306, 7. Rangoni (BMW 320) +10,494, 8. Coronel (Seat Leon) +12,073.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.