cenu československých výrobkov pre železničnú dopravu. Dobré skúsenosti a postavenie významného odberateľa mal v tej dobe už tradične Sovietsky zväz. Pre železnice SŽD s rozchodom 1520 mm Škoda v úctyhodných množstvách produkovala šesťnápravové rýchlikové lokomotívy výrobného typu 62E pre striedavý prúd radu ČS-4 a typu 63E pre jednosmerný prúd radu ČS-2. Skrine lokomotív boli vo veľkom rozsahu unifikované, čo znamená, že sa navzájom na seba takmer úplne ponášali. Lokomotívy sa uplatňovali predovšetkým v rýchlikovej doprave na celom území bývalého ZSSR, teda museli byť schopné prevádzky v teplotnom rozmedzí od -50 °C do +40 °C. Rad ČS-2: výkon 4080 kW v trakcii, 4600 kW brzda, maximálna rýchlosť 160 km/h a napájanie 2300 V jednosmerných. Rad ČS-4: výkon 4920 kW trakcie, 5000 kW brzda, maximálna rýchlosť 160 km/h a napájanie 25 000 V/50 Hz. Vozidlá obidvoch radov mali hmotnosť 123 ton. K ich vybaveniu patrili klasické riadiace prvky v jednosmernom prevedení kontrolné zariadenie a rozjazdový odporník, vo verzii pre striedavý prúd prepínač odbočiek transformátora na strane vysokého napätia s diódovým usmerňovačom. Nechýbala ani elektrodynamická brzda automaticky spolupracujúca s pneumatickou brzdou. Vydarené stroje sa neočakávane vynikajúco osvedčili. V rokoch 1962 až 1986 ich do Sovietskeho zväzu prúdilo neúrekom: rad ČS-2 v počte 1060 kusov a rad ČS-4 v počte 740 kusov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.