akvizícia tímu Ferrari presvedčila už najlepším časom v kvalifikácii a v nedeľňajších pretekoch ho ešte zúročila na svoje premiérové víťazstvo v novom tíme. "Očakávali sme, že budeme rýchli, ale neboli sme si celkom istí, čo tieto preteky prinesú. Ukázalo sa však, že sme pripravení najlepšie. Okrem prvých kôl som vôbec nemusel ísť na maximum a jazdil som iba to, čo som potreboval," priznal v cieli nezvyčajne vysmiaty Räikkonen. "Pokúsime sa to teda udržať aj v nasledujúcich pretekoch. Pravdou však je, že v Malajzii nás čakajú úplne iné podmienky. Odlišný okruh, iné počasie, iné požiadavky na vozidlo i pilota." A to Kimi ešte nedopovedal, že nás od pretekov v Sepangu delia tri týždne, čo je dosť času na to, aby sa mohol zmeniť aj pomer výkonnosti. Či sa tak stane, sa dozvieme síce až 8. apríla, no teraz už každopádne vieme aspoň odhadnúť východzie rozloženie síl. Výkony z predsezónnych testov potvrdil tím Ferrari Räikkonenovým víťazstvom a treba povedať, že ani Massa veľmi nezaostal. Brazílčan mal však tentoraz podobnú smolu ako vlani jeho nemecký tímový kolega a už v úvode druhej kvalifikácie sa kvôli problémom s prevodovkou doplazil do depa bez odjazdeného času. To znamenalo šestnáste miesto na štarte. Potom sa vedenie tímu rozhodlo radšej celý motor vymeniť a Massa nakoniec štartoval z posledného miesta! V cieli síce skončil šiesty, no treba dodať, že výkonom veľmi neoslnil. Oveľa vyrovnanejší výkon ukázali piloti tímu McLaren. Tí sa podelili o druhé a tretie miesto a boli vlastne jediní, ktorí ako-tak stačili Fínovi. V striebornom tíme síce nahlas proklamujú, že piloti sú si rovnocenní, no my právom môžeme o tom pochybovať. V tíme totiž debutoval 22-ročný Angličan Lewis Hamilton, ktorý hneď na štarte predbehol Alonsa a druhú pozíciu za Räikkonenom držal až do druhej PIT STOP. Na tú však prišiel o dve kolá skôr ako Alonso a to Španielovi stačilo. Po návrate na trať sa bezpečne posunul na druhé miesto pre prvého čierneho pilota F1 a na vedúceho Fína stráca iba dva body. "Ušetril som trochu paliva a mohol som zostať na trati o jedno kolo dlhšie," tvrdí úradujúci šampión. Faktom však zostane, že Hamilton sa radoval aj z tretieho miesta, ktoré ho pri jeho prvom štarte v F1 vôbec zaradilo medzi najlepších debutantov histórie. A samozrejme, že potešil aj všetkých krajanov, ktorí v ňom už vidia nového majstra sveta.
A čo ostatní? Ak Renault pred sezónou tvrdil, že zaostáva za Ferrari o pol sekundy na kolo, tak vravel pravdu. Nevýrazný výkon priniesol vďaka Fisichellovi iba body za šieste miesto a druhý pilot, debutujúci Kovalainen, po sérii chýb úplne sklamal. Potvrdila sa však výkonnosť tímu BMW, ktorý jeho piloti dostali dopredu už v kvalifikácii (hneď za Ferrari a McLaren), no body za výborné štvrté miesto doviezol iba Heidfeld, pretože na piatom mieste jazdiacemu Kubicovi vypovedala v druhej polovici pretekov prevodovka. "Zostal mi iba piaty stupeň a s tým sa už jazdiť nedalo," vysvetlil Poliak. No a okrem BMW môžu byť spokojní aj v tíme Toyota, ktorej testy takéto výsledky nenasvedčovali. Trulli skončil deviaty a Ralf dokonca doviezol bod za ôsme miesto. "Tešíme sa, ale vieme, že stále ešte výrazne za konkurenciou zaostávame," kriticky hodnotil vystúpenie šéf tímu Tomita. Ostatné tímy zajazdili podľa očakávania, no najväčším sklamaním boli výsledky tímu Hondu, ktorý mal evidentne problémy s aerodynamikou prednej časti. "Veríme, že do Malajzie problém odstránime a predvedieme sa v lepšom svetle," presviedčal nás za všetkých Rubens Barrichello. Nuž, tak sa nechajme prekvapiť.
Výsledky 23. GP Austrálie: 1. Räikkonen (Fin.) ferrari 1:25:28,770 (215,893), 2. Alonso (Špan.) mclaren + 7,242, 3. Hamilton (Angl.) mclaren + 18,595, 4. Heidfeld (Nem.) bmw + 38,763, 5. Fisichella (Tal.) renault + 1:06,469, 6. Massa (Bra.) ferrari + 1:06,805, 7. Rosberg (Nem.) williams, 8. R. Schumacher (Nem.) toyota, 9. Trulli (Tal.) toyota, 10. Kovalainen (Fin.) renault, 11. Barrichello (Bra.) honda, 12. Sato (Jap.) aguri, 13. Webber (Rak.) williams, 14. Liuzzi (Tal.) str, 15. Button (Angl.) honda, všetci - 1 kolo, 16. Davidson (Angl.) aguri, 17. Sutil (Nem.) Spyker, obaja 2 kolá.
(PP: Räikkonen Ferrari 1:26,072 (223,739), NK: Räikkonen Ferrari 1:25,235 (223,978) v 41. kole, Viedli: 1. - 18. kolo Räikkonen, 19 . -22. k. Hamilton, 23. - 42. k. Räikkonen, 43. - 44. k. Alonso, 45. - 58. k. Räikkonen.)
Priebežné poradie MS (po 1/17): 1. Räikkonen 10 bodov, 2. Alonso 8, 3. Hamilton 6, 4. Heidfeld 5, 5. Fisichella 4, 6. Massa 3, 7. Rosberg 2, 8. R. Schumacher 1. Pohár konštruktérov: 1. McLaren 14, 2. Ferrari 13, 3. BMW 5, 4. Renault 4, 5. Williams 2, 6. Toyota 1 bod.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.