Korzár logo Korzár

Na formulu jeden čaká druhé kolo v Sepangu

Je neuveriteľné, ako ten čas rýchlo plynie. Tri týždne utiekli ako voda a už zajtra sa v malajskom Sepangu objavia na trati znova všetky monoposty

šampionátu F1. Treba však rovno povedať, že väčšina (desať) z tímov sa do Malajzie presťahovala ešte minulý týždeň, aby absolvovala jeden z oficiálnych testov. Na tejto trati sa F1 jazdí síce od roku 1999, no oficiálne testy tu máme zaznamenané doteraz iba raz. Presnejšie v roku 2003, keď sa tu testovalo v piatok pred podujatím a najrýchlejší bol Alonso (1:37,693). Prvé skutočné testy sa však konali na tejto trati práve minulý týždeň a ozaj posúvali tímy dopredu. Počas štyroch dní zajazdili najrýchlejšie časy postupne Kubica (BMW), Räikkonen (Ferrari), Hamilton (McLaren) a Kovalainen (Renault), čo tiež potvrdzuje súčasnú výkonnosť. Najlepší čas mal Räikkonen, keď v stredu 28. marca zajazdil 1:35,258, čo je nový traťový rekord. Ale to sa vlastne dalo očakávať. Neočakávaný bol však výsledok Renaultu, ktorý slovami svojich pilotov tvrdí, že konečne porozumeli pneumatikám Bridgestone a hneď sa to prejavilo na vlastnostiach auta i jeho rýchlosti. Nuž uvidíme v kvalifikácii. Okrem toho sa po pretekoch riešil problém legálnosti monopostov Ferrari a BMW, ktoré spochybnili (myslíme, že to bol McLaren) a obvinili z flexibilnosti podvozku a niektorých prítlačných plôch. FIA pod vedením technického šéfa Whitinga však po podrobnom preskúmaní tieto pochybnosti vyvrátila a obidva monoposty uznala za legálne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Otvorený však naďalej zostáva prípad porušenia zmluvy Concorde tímami Super Aguri a STR, ktoré vraj používajú vlaňajšie podvozky svojich materských tímov (Honda a Red Bull Racing). Kampaň, ktorú rozohral šéf tímu Spyker, Kolles, sa však nakoniec u ostatných tímov nestretla s veľkou odozvou a Spyker pri podaní návrhu na súdne konanie zostal osamotený. Očakáva sa však, že aj tak mu to nebude nič platné, pretože proces sa môže pretiahnuť a navyše nie je v záujme F1, aby tieto tímy boli vylúčené zo šampionátu. Takže pokojne môžeme čakať zahratie do autu a postupné zabudnutie.

Zaujímavosťou je aj to, že Bridgestone prišiel s ďalším riešením označenia mäkších pneumatík. Po nevýraznej bielej značke v Austrálii a neskoršej červenej bodke, ktorá sa tiež strácala, tentoraz zafarbil na bielo prvú z vonkajších drážok na pneumatike. Uvidíme, či to pomôže. V Paríži sa tiež konalo zasadnutie Svetovej rady motoristického športu, ktoré pre F1 znamenalo zamietnutie plánov vrátiť sa k hladkým pneumatikám (od 2008) a zväčšiť späť šírku vozidiel. Trochu viacej priestoru dostali výrobcovia motorov, ktorí budú môcť vyvíjať niektoré "menej významné" časti agregátu.

SkryťVypnúť reklamu

Poďme však už do Sepangu a pripomeňme si, že trať je jedným z Tilkeho dietok. Je to moderný široký autodróm, kde sa dá výborne predbiehať, no zároveň piloti môžu dokonale pochovať svoje ambície. Samotná trať meria 5 543 m (56 kôl) a je kombináciou pomalších zákrut s dvojicou dlhých rýchlych roviniek, kde sa vyžaduje úplne iné nastavenie, ak chce pilot na ich konci získať dostatočnú rýchlosť na predbiehanie. Nájsť kompromis je potom hotová alchýmia. Ľahké to však nemajú ani pneumatiky a motory. Trať leží vo vlhkej monzúnovej oblasti, kde sú vysoké teploty (čo dáva zabrať materiálu i ľudom) a navyše jej povrch je značne drsný, z čoho nemajú radosť pneumatikári. Zvlášť trpia zadné gumy. Nuž a to môže byť jeden z rozhodujúcich faktorov. Technici tímov tvrdia, že jazdiť za takýchto podmienok je pre nich poriadnou výzvou a okruh dokáže oddeliť zrno od pliev. Tak uvidíme. Mimochodom, očakávajú sa mokré preteky. Z ohľadom na časové pásmo sa jazdí v nedeľu dopoludia. Štart je o 9.00 SEČ a víťaza budeme poznať asi o necelé dve hodiny neskôr.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 31 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 644
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 405
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 431
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 984
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 373
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 148
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu