vyučujúcich ba nebodaj písať nejaký zápočet? Určite si viete predstaviť aj príjemnejšie strávený deň. Voľný deň zo školy je ale skvelý najmä pre "cezpoľných", ktorí sa domov na víkend dostanú oveľa skôr. Takže úplne super.
No zrazu si človek uvedomí, ako môže vďaka totálneho nezájumu a chýbajúcej snahe vyučujúcich, tento voľný deň skutočne trpko oľutovať. Cvičenia či prednášky máme celý semester v rovnaký deň v rovnakom čase. No poniektorým pedagógom akoby doma chýbal kalendár... Sami sa musíme pýtať, čo teda s voľným dňom, v ktorom by sme mali dané cvičenie mať. "Aháá, to nám teda ten seminár odpadne. Tak to si doberte doma, veď po prázdninách máme písomku," bez mihnutia oka oznámené. "A teraz môžte ísť domov," zahlásené s radosťou, keďže domov môže ísť aj vyučujúci. Desiatky strán čakajú na prečítanie, preštudovanie, zosumarizovanie, výťah, naučenie.
Učiteľ je niekto, kto by mal študentom v štúdiu pomáhať, a nie doslova ich vyhodiť zo seminára či prednášky, aby sám mohol odísť domov a nemusel sa o nič starať a nič učiť. Neviem, s akými zázrakmi vyučujúci rátajú, keď spisujú sylaby na prednášky či semináre. 13 týždňov, 13 prednášok. Absolútne by im nenapadlo, že keď máme daný predmet v utorok, a v utorok je Veľkonočné voľno, 1. máj, 8. máj, že nám dané semináre alebo prednášky odpadnú. A tým pádom sa všetko budeme musieť naučiť sami. Oni nás radšej každú prednášku pustia domov o dvadsať minút skôr, namiesto aby nám dané chýbajúce učivo dprednášali. Čakajú, že sa stane zázrak, že sa prvý máj čarovným prútikom posunie z utorka na nedeľu? Alebo sa im jednoducho nechce sadnúť si na zadok ako to robíme my, otvoriť si notes, rozvrhnúť si sylaby na daný rok (a nie skopírovať od kolegu tie staré) a pripraviť si učivo na prednášku či seminárne aktivity? Aby študentské voľno bolo naozaj voľnom a nie pracovaním aj za seba, aj za vyučujúcich...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.