menšiny so zmenou vedenia strany. Prieskum vykonala agentúra Markant pre denník SME. Csáky z neho vyšiel ako menej obľúbený než Béla Bugár.
Csáky tvrdí, že Markant porušil zákon na ochranu osobných údajov a že nijaká agentúra nemôže mať zoznamy ľudí hlásiacich sa k menšinám.
Šéf Markantu Mario Dobrovodský tvrdí, že jeho agentúra takýto zoznam nikdy nemala a ani si nevytvára. Respondentov si vytypovala tak, že volala na náhodne vygenerované telefónne čísla do obcí, kde žije viac ako 20 percent Maďarov.
"O nijakom zneužívaní údajov sa nedá ani len hovoriť," povedal. Dobrovodský tvrdí, že anketári nepoznali mená ani adresy ľudí, ktorým volali.
"Ak sa niekoho spýtam, či patrí k menšine, a on odpovie, prestáva to byť dôverný údaj," povedal šéf agentúry MVK Pavel Haulík. Podľa sociológa Csáky iba "strieľa do vzduchu". Ľudia navyše v dotazníkoch národnosť nijako netaja.
Slovenská asociácia výskumných agentúr vydala stanovisko podľa ktorého Markant postupoval podľa medzinárodných štandartov, ktorý sa riadi etickým kódexom.
(knm,sita)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.