F1. Alonso i Hamilton evidentne priniesli do tímu čerstvú atmosféru a hlad po víťazstve, ktorý distingovaný a trochu zadriemaný tím McLaren tak veľmi potreboval. "Ak chceme poraziť Ferrari, musíme byť konzistentní," vraví Ron Dennis a zdá sa, že sa to ako heslo prenieslo na celý tím. Nový model MP4-22 na úvodných januárových testoch nepôsobil veľmi konkurencieschopne a všetci si boli vedomí množstva práce, ktorá ich čaká. Pred troma týždňami v Melbourne ešte Ferrari jasne žiarilo a monoposty mclaren získali dve pódiové miesta iba vďaka Massovym problémom. Sepang bol už iná pesnička. Massa síce vyhral kvalifikáciu, ale bolo to tak vyrovnané, že ju mohol vyhrať hociktorí pilot Ferrari, či McLarenu. Ešte na štarte si však červení sebavedomo verili. Massa sa tváril ako budúci majster sveta a iba Raikkonen stále pripomínal, že mal problém s vyladením podvozku. Ale aj tak mu asi väčšina neverila.
Rozhodujúci moment pretekov potom prišiel hneď v prvej zákrute. Tá ma takmer 180 stupňov a naviac sa okamžite zatáča do opačnej strany (ešte k tomu dole kopcom). Z vonkajšej strany do nej štartovali obidva ferrari (Massa, Räikkönen), zatiaľ čo na vnútornej strane stáli druhý Alonso a štvrtý Hamilton. Najlepšie odštartoval Španiel, ktorý sa okamžite dostal pred Brazílčana a dokonale vnútornou dráhou svoju pozíciu len potvrdil. Massa tvrdohlavo trčal v ideálnej stope a tak sa nestačil čudovať, keď sa pod neho zrazu podplazil aj šikovný Hamilton, ktorý využil Räikkönenove zaváhanie. Fín ho totiž chvíľu potiahol v závese a potom sa mu ustúpil po vzore Massu?!? V 180-ke zákrute je však jasné, že výhodu získava ten, čo ide vnútornou kratšou stranou a tak sa v druhej zákrute objavil na druhom mieste, na jasot Angličanov, mladý pilot McLarenu! Ferrari zostalo šokované a jeho piloti, v presvedčení, že stále majú rýchlejšie autá, sa v nasledujúcich kolách pokúšali tvrdo Hamiltona atakovať. Ten označil neskôr tieto okamihy azda za najťažšie vo svojej kariére, no počínal si vynikajúco. Bezhlavo útočiaceho Massu nechal dvakrát v štvrtej zákrute na pospas jeho hlúposti a Brazílčan výjazdom mimo trať v šiestom kole nielenže stratil žihadlo, ale prepadol sa o dve miesta, odkiaľ sa nevyhrabal už do konca pretekov. Od tejto chvíle bolo prakticky všetko rozhodnuté. Alonso priam suverénne krúžil ďaleko vpredu a nerozhádzala ho ani porucha vysielačky pred prvou zastávkou v depe. Za ním potom s úctivým odstupom jazdil Hamilton, ktorý dokázal odraziť aj sporadický tlak Raikkonena, ktorý pochopil, že dnes to na mclareny asi stačiť nebude. Na štvrté miesto sa po chybe Massu dostal Heidfeld, ktorý bol sám prekvapený akým silným monopostom, schopným držať krok s ferrari, disponuje. Jeho kolega Kubica potvrdil silu BMW v kvalifikácii, no počas pretekov mal zasa smolu, keď mal problémy s prevodovkou, defekt, chýbala mu stabilita a k tomu ešte výpadok vysielačky. Nečudo, že Poliak chce na tento víkend radšej zabudnúť. Pekne zajazdil aj Nico Rosberg, ktorý sa stabilne držal na bodoch až do chvíle, keď ho nevyradila zatiaľ neidentifikovaná porucha motora. Ozaj škoda. Williams preskočil očakávania a jazdí lepšie výsledky ako jeho dodávateľ motorov, Toyota. Nuž a nezabudnime na Renault. Tím, ktorý v ostatných rokoch triumfoval zrazu odchodom Alonsa stratil kontinuitu a balansuje v strede poľa. Po katastrófe z Austrálie sa síce trochu polepšil, ale šieste a ôsme miesto je určite sklamaním. "Mysleli sme si, že sme sa zlepšili, ale ostatní sa zlepšili ešte viacej," priznal Fisichella, pre ktorého to bude, ak sa nepolepší, asi jeho posledná sezóna v špičkovom tíme.
Sepang teda jasne odkryl potenciál tímoxv. McLaren a Ferrrai sú už na jednej úrovni a to sľubuje mimoriadne zaujímavý šampionát. Alonso evidentne prevzal pozície Schumachera a ukazuje, že vie stmeliť tím, posúvať vývoj vozidla a motivovať k víťazstvám. Hamilton je zasa mladá hladná ryba, ktorá nemá zábrany zahryznúť sa do hocikoho a svojim štýlom veľmi oživil štartove pole. To su jasné atribúty, ktoré McLaren po takmer desaťročí pravdepodobne znova vrátia na Olymp. A Ferrari? Kimi je minimálne rovnako rýchly ako Fernando, ale jeho komunikácia a práca na vývoji je slabšia, čo môže privodiť postupný ústup Ferrari z pozícií. Massa? Urobte si názor sami. Už tento víkend pokračuje šampionát F1 v Bahrajne a tento okruh by mal jasne potvdiť, že v boji o titul tento rok budú hlavnými aktérmi Alonso a Räikkönen.
Výsledky 9.GP Malajzie: 1. Alonso (Špan.) mclaren 1:32:14,930 (201,893), 2. Hamilton (Angl.) mclaren + 17,557, 3. Räikkönen (Fin.) ferrari + 18,339, 4. Heidfeld (Nem.) bmw + 33,777, 5. Massa (Bra.) ferrari + 36,705", 5. Fisichella (Tal.) renault + 1:05,638, 7. Trulli (Tal.) toyota + 1:10,132, 8. Kovalainen (Fin.) renault + 1:12,015, 9. Wurz (Rak.) williams + 1:29,924, 10. Webber (Aus.) redbull + 1:33,556, 11. Barrichello (Bra.) honda, 12. Button (Angl.) honda, 13. Sato (Jap.) aguri, 14. Speed (USA) str, 15. R. Schumacher (Nem.) Toyota, 16. Davidson (Angl.) aguri, 17. Luzzi (Tal.) str, 18. Kubica (Pol.) bmw, všetci - 1 kolo.
(PP: Massa ferrari 1:35,043 (209,955), NK: Hamilton mclaren 1:36,701 (206,355) v 22. kole, Viedli: 1.-18. kolo Alonso, 19. - 20. k. Hamilton, 21. k. Heidfeld, 22. - 40. k. Alonso, 41. k. Räikkönen, 42. - 56. k. Alonso.)
Priebežné poradie MS (po 2/17): 1. Alonso 18 bodov, 2. Räikkönen 16, 3. Hamilton 14, 4. Heidfeld 10, 5. Fisichella, Massa po 7, 7. Rosberg, Trulli po 2, 9. R. Schumacher, Kovalainen 1. Pohár konštruktérov: 1. McLaren 32 bodov, 2. Ferrari 23, 3. BMW 10, 4. Renault 8, 5. Toyota 3, 6. Williams 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.