viacej zamotala. Po troch pretekoch máme totiž nielen troch víťazov, ale dokonca hneď troch pilotov v čele priebežného poradia MS F1! Nuž a to si formula jeden nepamätáme. Naviac padol aj ďalší rekord o ktorý sa postaral nováčik sezóny, Angličan Lewis Hamilton. Ten k tretiemu miestu z Melbourne a druhému miestu zo Sepangu pridal v Sakhire ďalší strieborný veniec a stal sa tak najúspešnejším debutantom v celej histórii F1! Pochopiteľne, že v Anglicku 22-ročný mladík čiernej pleti okamžite vyvolal ošiaľ fanúšikov i médií a všetci ho už vidia ako nového majstra sveta. Napokon niet sa ani čomu diviť. Angličania čakajú na svojho nového šampióna už od roku 1996 (Damon Hill) a po sklamaní s Coulthardom i Buttonom sú ich terajšie nádeje ozaj reálne. Formula jeden má tak z noci na deň novú superhviezdu a úprimne si povedzme, že tak rýchlu náhradu za Schumachera nikto nečakal. Nemec sa mimochodom F1 vyhýba ako čert svätenej vode, aby mal od novinárov pokoj. Svojimi výkonmi mu pomáha do zabudnutia aj Hamilton na ktorého sa teraz sústredila celá hlavná pozornosť. Schumacher však ohlásil svoju prvú "civilnú" návštevu v paddocku F1 o štyri týždne v Barcelone a tam sa ukáže, či prajnosť niektorých britských novinárov, ktorí tvrdili, že po jeho odchode po ňom ani pes neštekne, mala opodstatnenie.
Vráťme sa však ešte na chvíľu do perzkého zálivu. Vysoké teploty a vietor s pieskom veľmi príjemné neboli, no našťastie oproti Malajzii tu aspoň absentovala vysoká vlhkosť vzduchu (napriek blízkosti mora). Scenár pretekov sa potom nesmierne nápadne podobal tomu z Malajzie, keď si svoje poradie v cieli prehodili iba Alonso a Massa. Ferrari sa totiž po katastrofálnom štarte zo Sepangu poučilo a Massa si svoju pozíciu najrýchlejšieho pilota kvalifikácie konečne udržal aj v prvej zákrute. Zato menšiu chybu vyrobil Räikkönen a okamžite sa pred neho nasunuli obidva mclareny. Ich poradie bolo však na rozdiel od očakávania obrátené. Druhý jazdil Hamilton a Alonso až tretí. Jazdilo sa na dve zastávky a úvodné dva stinty sa obidva favorizované tímy rozhodli odjazdiť na mäkších gumách. Najlepšie to sadlo Massovi, ktorý si vpredu vyjazdil bezpečne kontrolovaný náskok. Jeho súper Hamilton stratil zuby pri prvej zastávke v depe, keď dostal pneumatiky s nesprávnym tlakom a naviac mu mechanici zle prestavili aj predné krídlo. To pomohlo Räikkönenovi, ktorý medzitým počas prvej PIT STOP predbehol Alonsa, priblížiť sa aj k Lewisovi. Na priamy útok už však jeho ferrari nemalo potenciál a pódium bolo rozdelené. Trápiaceho sa Alonsa, ktorému sa nepodarilo správne vyladiť podvozok naviac ešte predbehol aj Heidfeld, ktorý znova skončil štvrtý a v červeno-striebornom tieni je evidentne najlepším pilotom zvyšku sveta. Úlohu čierneho koňa BMW potvrdil šiestym miestom konečne aj Kubica, ktorému sa prvýkrát v sezóne vyhli technické problémy.
Veľmi dobre si počínal David Coulthard, ktorý po problémoch s prevodovkou štartoval až predposledného miesta, no už v polovici pretekov figuroval na bodovanom siedmom mieste, kam sa prebojoval vlastnou rýchlosťou. Red Bull teda ukázal, že jeho nová zbraň rýchlosť má, ale achilovou pätou je jej spoľahlivosť (Coultharda vyradila porucha). Potvrdzuje sa tým zároveň aj teória o tom, že Neweyove autá musia najprv prejsť detskými chorobami, no potom patria k špičke. Bodaj by tomu tak bolo aj teraz, pretože sympatický tím Red Bull si to ozaj zaslúži.
Pred nasledujúcim podujatím v Barcelone, ktorý sa kvôli vypadnutiu GP San Marína jazdí až o mesiac, nás čakajú ešte katalánske testy, ktoré ešte môžu pomiešať potentnosť jednotlivých tímov. Jednať sa bude aj za zeleným stolom, pretože vrcholí príprava novej zmluvy Concorde a na stole stále leží aj nedoriešená žaloba tímu Spyker voči tímom Super Aguri a Spyker, ktoré sú v podozrení, že používajú vlaňajšie podvozky svojich materských tímov. Riešenie sa na podnet Ecclestona malo hľadať už teraz, ale nakoniec sa všetko presunulo na nový termín, ktorým je piatok pred GP Španielska. Počkajme si teda, čo nám prinesie.
Výsledky 4. GP Bahrajnu: 1. Massa (Bra.) ferrari 1:33:27,515 (197,887), 2. Hamilton (Angl.) mclaren + 2,360, 3. Räikkönen (Fin.) ferrari + 10,839, 4. Heidfeld (Nem.) bmw + 13,831, 5. Alonso (Špan.) mclaren + 14,426, 6. Kubica (Pol.) bmw + 45,529, 7. Trulli (Tal.) toyota + 1:21,371, 8. Fisichella (Tal.) renault + 1:21,701, 9. Kovalainen (Fin.) renault + 1:29,411, 10. Rosberg (Nem.) williams + 1:29,916, 11. Wurz (Rak.) williams, 12. R. Schumacher (Nem.) toyota, 13. Barrichello (Bra.) honda, všetci 1 kolo, 14. Albers (Hol.) spyker - 2 kolá, 15. Sutil (Hol.) spyker - 4 kolá, 16. Davidson (Angl.) aguri - 6 kôl.
(PP: Massa ferrari 1:32,652 (210,283), NK: Massa ferrari 1:34,067 (207,12) v 42. kole, Viedli: 1. - 21. kolo Massa, 22. - 23. k.Räikkönen, 24 .- 40. k. Massa, 41. - 44. k. Hamilton, 45. - 57. k. Massa.)
Priebežné poradiee jazdcov (po 3/17): 1. Alonso,. Räikkönen a Hamilton po 22 bodov, 4. Massa 17, 5. Heidfeld 15, 6. Fisichella 8, 7.Trulli 4, 8. Kubica 3, 9. Rosberg 2, 10. R. Schumacher a Kovalainen 1. Pohár konštruktérov: 1. McLaren 44 bodov, 2. Ferrari 39, 3. BMW 18, 4. Renault 9, 5. Toyota 3, 6. Williams 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.