jedenástej rýchlostnej skúške sa ich ambície umiestniť čo najlepšie rozplynuli. Po prejazde jedným z mostíkov vypovedala službu poloos, ktorá znamenal predčasne vyradenie. Ako prezradil spolujazdec Andrej Siska najskôr si mysleli s Gustom Podhájeckým, že ich zradila prevodovka, ale keď auto nakladali na vozík, zistili pravú príčinu odstúpenia. "Samotná súťaž nesplnila celkom naše očakávania, lebo prvý deň sme nedošli do cieľa, lebo nás zradila poloos. Aj v úvode druhého dňa sa nám trocha prilepila smola na päty, keď sme mali defekt na okruhovej ereske v Púchove. Výmena kolesa nám trvala o niečo dlhšie ako sme predpokladali a nabrali sme väčšiu časovú stratu. Snažili sme sa ju počas dňa do dobehnúť, hoci sme vedeli, že do absolútneho poradia už nemôžeme vážnejšie prehovoriť a tak sme sa sústredili na súboj v triede A7. Nakoniec sme skončili na druhom mieste za Pospíšilom so stratou tuším dvoch sekúnd. Ak by sme niekde zatiahli viac mohli sme vyhrať, ale teraz nám to nevydalo," hovorí spolujazdec Andrej Siska. Večerný servis využili mechanici na opravu auta, ktoré na druhý deň už nechýbalo na štarte. Púchovska časť je známa svojimi rýchlymi a šmykľavými asfaltmi o čom sa presvedčili všetky posádky. Viaceré posádky nebudú v najlepšom spomínať na okruhovú skúšku v Púchove, ktorá sa stala povestnou na defekty predného ľavého kolesa. Svoje o tom vie aj posádka Qaltu, ktorá v druhom prejazde musela meniť koleso. "Prvé kolo sme zvládli v solídnych časoch a tak sme sa tešili na druhé. Na púchovskej ereske som prehnal nájazd na šotolinu, nestihol som obísť vyčnievajúci asfalt a tak som sa pridal k plejáde jazdcov, ktorí menili ľavé predné koleso," priblížil príčinu defektu pilot A. Podhájecký. Aj napriek menším problémom, ktoré ich počas dvojdňovej súťaže postihli, predsa len vyslovili s účinkovaním spokojnosť. "Všetky rýchlostné skúšky sa nám páčili a domnievam sa, že prvá etapa bola náročnejšia. Jedna z nich sa skôr svojim povrchom podobala šotolinovej ako asfaltovej, ale nám to veľmi neprekážalo. Skôr nás ubíjal prach, ktorého sme mali dosť nielen na ceste aj samotnom aute. Aj kvôli prachu sme nemohli predbehnúť pomalšie auto pred nami, lebo prach znižoval viditeľnosť. Za tie roky si nespomínam, aby sme mali aké problémy s prachom ako teraz. Aj v druhý deň sa prášilo na okruhu, no v druhý prejazd už organizátori poliali. V prvý deň nám príliš nesedela tretie rýchlostná skúška, ktorá bola skôr pre silné autá, boli na nej dlhé rovinky, potom nejaké 'vinkle' a zase rovinka. Nám to nevyhovovalo. Skôr nám sedia technické trate s viacerými horizontmi. Sme radi, že po dlhej prestávke sme si mohli dobre zajazdiť, mali sme z jazdy dobrý pocit, hoci sme bodovali iba v jeden deň," povedal A. Siska. Tak ako už tradične dieslová fabia v rukách skúsenej posádky svojimi prejazdmi potešila fanúšikov a bola príjemným spestrením solídneho štartového poľa počas úvodného podujatia slovenského šampionátu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.