Korzár logo Korzár

Remata im nesedela a v rozlete ich pribrzdil defekt

Premiéru s automobilom WRC má úspešne za sebou skúsená prešovská dvojica Igor Drotár Vladimír Bánoci, ktorá sa predstavila na úvodnom podujatí

seriálu majstrovstiev Slovenska Tempus rally 2007. Prológom šampionátu bol 38. ročník Rally Matador Tatry, ktorý sa jazdil v okolí Bojníc a Púchova, ktorého výsledky sa do domáceho majstráku započítavali každý deň samostatne. V prvý deň si spomínaná dvojica vyjazdila štvrté, keď doplatila na rýchlostnú skúšku Remeta. Tá im vôbec nesadla a hoci v ostatných sa snažili zatiahnuť na medailové priečky v absolútnom poradí to nestačilo. Na defekt v prvej rýchlostnej skúške v Púchove doplatili v druhý deň súťaže, ktorý ich stál takmer dvojminútovú stratu, čo sa negatívne odzrkadlilo na ich postavení v absolútnom poradí. Po tejto ereske boli až na 42. mieste, ktoré túto dvojicu zdravo naštartovalo a vydalo sa k stíhacej jazde. Tú nakoniec zastavila až posledná rýchlostná skúška, v ktorej skončili na treťom mieste a celkovo sa vyšplhali na konečnú siedmu priečku. "Pre nás bola táto súťaž niečím novým a hlavne nepoznaným, lebo doteraz sme v Púchove a okolí spoločne nejazdili. Zaujali nás samotné eresky, ktoré boli pekné a oveľa lepšie ako na druhý deň v okolí Púchova. Všetky boli náročné, akurát Remata sa radila k dobrej rely skúške, ale trocha nepasovala v ďalším troch rýchlostkám, ktoré sa v ten deň jazdili. Na prvej rýchlostnej skúške sme sa chytili a na ďalších asfaltových testoch sme dosahovali celkom porovnateľné časy aj samotnému vozidlu, hoci sme s ním išli pop prvý raz. Trocha problém nám robila Remata, ktorej povrch bol rozbitý a nechceli sme riskovať a jazdili sme opatrnejšie a strácali. Nechceme sa vyhovárať, podmienky na rely mali všetci rovnaké, ale predsa len máme dostatok skúsenosti, aby sme hneď v prvý deň nepoškodili auto," povedal spolujazdec V. Bánoci. Priznal, že počas prvého dňa nemali žiadne technické problémy, skôr si pomalšie zvykali na silné auto. Druhý deň nezačali najšťastnejšie, keď na prvej ereske dostali defekt, ktorý neopravili v nej ale až po skončení. Jazdou na prázdnej pneumatike sa im trocha vypomstila a pripísali si takmer dvojminútovú stratu. "Hneď v jej úvode sme dostali defekt, avšak nechceli sme ho meniť, aby sme nestratili ešte viac minút samotnou výmenou a radšej sme ju celú absolvovali na defekte. Samozrejme zlý štart do druhého dňa sa trocha mrzel a v ďalších sme už aj vyhrávali, boli druhí či tretí. Bolo to už z našej strany lepšie, ale stratu sa nám nepodarilo výraznejšie stiahnuť na súperov. Nakoniec sme v druhý deň skončili na ôsmom mieste, čo nás potešilo, no viac spokojnosti zavládlo s tým, že jazdecky sme auto zvládli, jazdili sme sním bezpečne a relatívne rýchlo," dodal V. Bánoci. S weércečkom štartovali až na konci štartového poľa, čo sa trocha podpísalo pod samotné podmienky na ereskách, kde predchádzajúci jazdci dosť naprášili. "Neboli sme zvyknutí štartovať vzadu a pri záverečných ereskách súťažného sa už zmrákalo čím bola iná aj viditeľnosť. Niekomu sa to môže zdať nespravodlivé, ale niečo také patrí v rely," konštatoval V. Bánoci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S premiérovým štartom s automobilom WRC neskrýval spokojnosť Igor Drotár. "Pre nás to bolo pekné zvezenie. Samotné auto je pripravené pre profesionálnych jazdcov, ktorí sú pretekármi telom i dušou a majú čas si auto poriadne vyskúšať v tréningu. Aj keď naše auto je generačne staršie predsa len má svoju silu a nájsť jeho hranicu bolo dosť obtiažne. Nemali sme veľa času na jeho spoznanie, ale dokázali sme sa sním rýchlo skamarátiť. Počas eresiek som zažíval podobný pocit, ako keď som jazdil toyotou corola, avšak to sa nedá porovnávať, lebo súťažná technika odvtedy urobila míľové kroky vpred," vyznal sa z pocitov I. Drotár. Až na jednu rýchlostnú skúšku, ktorá im narobila vari najviac vrások na čele sa mu ostatné pozdávali a hlavne tie v okolí Bojníc dali svojou obtiažnosťou viacerým jazdcom dosť zabrať. "Celá súťaž bola skôr asfaltové, až na tú Rematu, ktorá nezapadala príliš do celkovej skladby. Bola iná a veľmi náročná, povrch bol nespevnený s množstvom malých, stredných či veľkých kameňov a prachu. Nevedeli sme si na ňu zvyknúť. S výsledkami nie som celkom spokojný, lebo pokiaľ neprišla Remata tak sme boli absolútne prvý. Práva na tejto ereske sme si prehrali prvý deň a druhý zase na okruhu v Púchove, kde sme dostali defekt. Hoci sme vyhrali v druhý deň v deviatich rýchlostných skúškach, predsa sme skončili v poli porazených," prezradil I. Drotár. Prešovská dvojica sa dokázala napriek viacerým nepredvídaným okolnostiam po oba dni umiestniť v prvej desiatke výsledkovej listiny a zároveň aj vyhrať svoju triedu A8, ktorá štartovala až na konci štartového poľa.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu