zopakoval jeho úspech dvakrát aj Loeb. Udrží si Citroën túto pozitívnu bilanciu aj tento rok? Naviac zvláštnu príchuť má argentínska rely aj pre šéfa tímu Citroën, Guya Frequelina, ktorý ju so svojim navigátorom a dnešným šéfom tímu Ferrari F1, Jeanom Todtom, vyhrali v roku 1981 na vozidle Sunbeam Lotus. "Argentína je jedným z vrcholov sezóny. Sú tu nadšení a nášho športu znalí diváci i veľmi náročné a rozličné rýchlostné skúšky. Úseky ako Giulio Cesaro, či El Condor sú klasikou. My máme šancu znova tu vyhrať, no treba povedať, že určite neočakávame, že to bude ľahké," povedal Frequelin. V tom, že to nebude ľahké sa Francúz rozhodne nemýli. Usporiadatelia 27. ročníka pripravili náročnú trať dlhú 1383 kilometrov, pričom dvadsaťdva rýchlostných skúšok (štrnásť rozdielnych) meria dohromady takmer 347 km. Aj tentoraz je centrom podujatia Villa Carlos Paz. Pre našu orientáciu povedzme, že toto mesto je vzdialené asi sedemsto kilometrov severozápadne od hlavného mesta Buenos Aires a asi 35 km západne od druhého najväčšieho mesta Argentíny, Cordoby. Základnou charakteristikou súťaže je, že sa jazdí na šotoline. Trate sú veľmi zradné, pretože neraz posádky prekvapia kameňmi veľkosti futbalovej lopty, či ešte nepríjemnejšími brodmi. Ak totiž brod prejdete pomaly, tak stratíte veľa času, no ak zasa prirýchlo, tak môžete poriadne poškodiť vozidlo. A aby toho nebolo dosť, tak neraz sa s posádkami zahrá aj počasie so svojimi prehánkami a hustými hmlami.
Ale pozrime sa na itinerár. Začína sa už dnes večer super-špeciálom na štadióne River Plate (2,4 km). Zajtra ráno o deviatej (nezabudnime na časový posun mínus štyri hodiny) pokračuje prvá etapa zvyšnou osmičkou eresiek. Deväť úsekov prvej etapy meria 127 km (spolu s prejazdmi 500 km). V sobotu sa pokračuje znova deviatimi ereskami (159/563 km), pričom rovnako ako každý deň, aj teraz sa bude končiť super-špeciálom. Na nedeľu usporiadatelia nechali zvyšné štyri merané úseky (60/320 km) a víťaza by sme mali poznať približne o jednej hodine popoludní miestneho času.
A aké je rozloženie síl? Začnime Fordom, ktorý síce stratil po penalizácii vedenie v šampionáte posádok, no v značkách stále vedie. Jeho pilotmi budú Grönholm a Hirvonen, ktorí minulý týždeň skončili päťdňový test na šotoline v Sardínii (prvé tri dni jazdil Grönholm a zvyšné dva Hirvonen). Tím okrem potvrdení vozidiel pre Argentínu pracoval na novom vozidle RS WRC 2007, ktoré bude mať premiéru v auguste na fínskej rely. Zaujímavosťou je, že pred odchodom do Južnej Ameriky stihol ešte Grönholm otvorenie jeho nového nákupného centra v rodnej dedine Inkoo, ktoré má osem samostatných oddelení vrátane reštaurácie a posilovne. Na otvorení nechýbali ani ďalšie fínske legendy ako Tommi Mäkkinen a Markku Alen.
Poďme však k favorizovanému Citroënu, ktorý zastupujú Loeb a Sordo. V tomto tíme by sme mohli spomenúť, že spolujazdec Daniela Sorda, Marc Marti oslávi v Argentíne už svoju 100 WRC rely, keď od roku 1997 jazdil postupne spolu s Gomezom, Sainzom a Sordom. V nabudenom tíme Subaru, ktorý bude chcieť potvrdiť výsledok z portugalskej rely sedia Petter Solberg a Chris Atkinson. Aj subaru testovalo v Sardénii a Solberg sa ešte predtým stihol zúčastniť Motorfestivalu v Osle, kde sa tiež stretol so svojim fanklubom. Jeho kolega Atkinson zasa dostal nového skúseného spolujazdca Stephana Prevota, ktorý jazdí WRC od roku 1992 (postupne s Thirym, Duvalom a Sarrazinom). Doplňme ešte, že za tím Stobart nastúpia Latvala, Henning Solberg a Matthew Wilson, no a v tíme Kronos Manfred Stohl. Po rodinných problémoch sa vracajú aj bohatí Argentínčania Perez Compancovci s tímom Munchi's Ford.
A úplne na záver si po mesačnej prestávke pripomeňme aktuálne poradie majstrovstiev sveta jazdcov: Loeb 38 bodov, Gronholm 37, Hirvonen 30, Sordo 19, P. Solberg 16, H. Solberg 11, Atkinson 10, Carlsson 9, Latvala 7, Gardemeister, Galli a Stohl po 5, Kopecký 2, Wilson 1. Značky: Ford 67 bodov, Citroën 59, Subaru 27, Stobart Ford 21, OMV Kronos Citroön 21.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.