kabrioletu. Trojkové kupé debutovalo v lete minulého roka a jeho dizajnéri si dali záležať na tom, aby vyžarovalo vlastný, športový charakter a už na prvý pohľad sa odlišovalo od limuzíny a verzie kombi. Kupé sa vyznačuje elegantným dizajnom, ktorého charakateristickými prvkami sú krátky predný previs, dozadu posunutá kabína precestujúcich, dlhý rázvor a prakticky až po zadná hranu vozidla sa zvažujúca strecha. Predná kapota trošku presahuje cez okrúhle dvojité reflektory, doplnené tzv. korónovými krúžkami, ktoré svietia žlto a slúžia ako denné svetlo. Interiér vozidla má športovo-luxusný charakter a sú v ňom štyri pohodlné sedadlá. Kupé je postavené na podvozku s rávorom 276 cm a jeho dĺžka je 458 cm, šírka je 178 cm a výška 139,5 cm. Batožinový priestor má úctyhodný objem 440 litrov. Na pohon kupé je k dispozícii až osem pohonných jednotiek, z toho polovica vznetových. Motory sú radové štvorvalce resp. šesťvalce a poháňajú zadnú nápravu. Najslabší dvojlitrový zážihový motor má výkon 125 kW. Ďalšími motormi sú 2,5-litrový šesťvalec výkonu 160 kW a trojlitrový šesťvalec výkonu 200 kW. Špičkový model 335i je poháňaný najnovším trojlitrovým šesťvalcom, ktorý je vystrojený priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Tento motor vyvíja výkon 225 kW a ním poháňané kupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Zo štvorice vznetových motorov je najslabší dvojlitrový štvorvalec výkonu 130 kW. Trojlitrový turbodieselový šesťvalec sa dodáva v troch výkonových verziách, ktoré majú výkon 145 kW, 170 kW a 210 kW. Modely 325xi, 330xi a 330xd sú vystrojené systémom pohonu všetkých kolies xDrive.
Vďaka ústretovosti tlačového oddelenie automobilky BMW sme si mohli na trase z Mníchova do Ženevy a späť vyskúšať kupé BMW 330d. Vozidlo poháňal trojlitrový vznetový motor výkonu 170 kW, kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jazdným vlastnostiam a pohodliu vo vozidle niet, pochopiteľne, čo vyčítať. Výrobcovi sa podarilo peknou technickou "fintou" obísť jeden problém, ktorým sa v postate každé kupé s dlhými dverami vyznačuje. Ide o to, že vodič a jeho spolujazdec sa musia poriadne vykrútiť, aby dosiahli na bezpečnostný pás. Konštruktéri trojkového kupé to vyriešili tak, že po zavretí dverí vám pás "podá" podávač, ktorý sa vysunie spoza dverí smerom dopredu. S kupé sme najazdili okolo 1 400 km, pričom priemerná spotreba bola niečo pod 7 l/100 km. K tomuto dobrému priemeru, ktorý je nižší ako výrobcom udávaná hodnota 7,2 l/100 km, prispelo zrejme pokojné "vozenie sa" na švajčiarskych diaľniciach, na ktorých je rýchlosť obmedzená na 120 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.