Korzár logo Korzár

Grönholm si v Grécku upevnil vedenie

Vedelo sa, že rely Akropolis je v posledných rokoch baštou značky Ford. Napokon, veď za posledných osem rokov sa tu „modrý ovál" radoval šesťkrát! No

aj napriek tomu sa Grönholmove šance voči Loebovi predpovedali pred štartom iba v pomere 50:50. Fín však nesklamal a z Grécka si nakoniec odvážal plný počet bodov, čím zvýšil svoj náskok pred Francúzom už na devať! Bolo to už 28.víťazstvo pre Grönholma a zároveň však rovno šesťdesiate pre Ford v MS značiek. Bolo teda čo oslavovať. „Je úžasné odchádzať na prázdniny s takým náskokom. Môžem relaxovať oveľa po kojnejšie," teší sa Fín. „Ukázalo sa tiež, že sme schopní bojovať s Loebom vyrovnaný boj a asi už nie je v takej pohode ako predtým. Rovnako však vieme, že druhá polovica šampionátu nebude vôbec ľahká, pretože až štyri súťaže sa budú jazdiť na asfalte, ktorý je Sebastienovym obľúbeným povrchom."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mohlo by sa zdať, že víťazstvo Grönholma a značky Ford bolo teda ľahké. Ale nie tak celkom. Ford sa síce usadil na čele už po štvrtkovom prológu (Hirvonen pred Gönholmom), no už na treťej ereske sa v piatok presadil do čela Atkinson so subaru. „Je to najlepšie auto aké som kedy šoféroval," hniezdil sa v sedačke aj jeho tímový kolega Petter Solberg, ktorý sa posunul hneď za neho na druhé miesto. Radosť však netrvala dlho. Zradnosť rozpálených prašných ciest plných kamenia začala miešať poradie a od siedmej rýchlostnej skúšky sa do čela posunul skúsený Marcus Grönholm. „Auto začalo držať lepšie než ráno a lepšie sa ovláda," prezradil dôvod pilot značky Ford. Od tohto momentu si však začal postupne budovať náskok, ktorý sa v polovici druhej etapy takmer priblížil jednej minúte. Fín prestal riskovať a držal si prehľad o konkurencii a jazdil to, čo potreboval. Jeho najväčší rival Sebastien Loeb do súťaže nevyštartoval najlepšie, keď už na prvej piatkovej ereske pri jednom „vracáku" neudržal smer a stratil asi pätnásť sekúnd. To znamenalo prepad na siedme miesto odkiaľ sa len pomaly dostával dopredu. Výborne jazdiaceho Solberga dočiahol však až v druhej etape a definitívne ho preskočil až v jej závere. „Úvod súťaže sa mi veľmi nevydaril a čas som stratil aj dlhým hľadaním správneho nastavenia. Pred posledným dňom bola 43 sekundová strata prakticky nedostihnuteľná, ale išiel som do toho na ostro. S druhým miestom nie som pochopiteľne veľmi spokojný, lebo Marcus znova zvýšil svoj náskok," zhodnotil situáciu Sebastien Loeb. No a zatiaľ čo s vývojom gréckej rely a vlasne ani s vývojom šampionátu Francúz veľmi spokojný byť nemôže, opakom je jeho súkromie. Po pretekoch totiž oficiálne potvrdil, že jeho manželka je v požehnanom stave. No a čo už sa dá povedať k takejto peknej správe? Snáď len vysloviť želanie, aby táto etapa Loebovcov prešla všetky rýchlostne skúšky bez problémov a rodinka sa v cieli mohla radovať zo zdravého prírastku.

SkryťVypnúť reklamu

A čo ostatní? Petter Solberg teda nakoniec podľahol v priamej konfrontácii Loebovi, no aj tak bol s výsledkom spokojný a Subaru potvrdilo výkonnostný vzostup. Jeho starší brat Henning po problémoch s brzdami a penalizácii skončil nakoniec piaty. Štvrté miesto patrí postupne sa zlepšujúcemu Hirvonenovi na druhom Forde, ktorý mal kritický okamih na piatom kilometri desiatej eresky, keď v rýchlosti asi 150 km/h vyletel mimo trať a len zo šťastím netrafil žiadny strom. „Bol som mimo trať asi 60 metrov a nemohol som potom nájsť cestu späť," priznal 26-ročný pretekár. Stalo sa to však na najdlhšom meranom úseku Agii Theodori (48 km) a strata sa dala ešte nejako stiahnuť. Problém však bolo rozbité predné sklo a plno prachu v aute, ako aj poškodené tlmiče. Po sľubnom úvode dopadla priam hrozne druhá etapa aj pre Atkinsona. Ten na rovnakom úseku ako Henning dostal defekt asi 10 km pred cieľom a do cieľa došiel prakticky na troch kolesách. Šťastie nemal ani v závere etapy, keď jeho auto dobre nesedelo a Austrálčan vytočil niekoľko hodín. Jeho tri body za šieste miesto však nakoniec stačili Subaru k druhému miestu v značkách a posune v šampionáte pred Stobart Ford tím na tretiu priečku. Z chýb súperov tentoraz ťažili Jan Kopecký na Škode Fabii a Manfred Stohl na Citroëne Xsara, ktorí zozbierali zvyšné body.

SkryťVypnúť reklamu

Po rely Akropolis čaká na šampionát dvojmesačná prestávka, keď nasledujúca súťaž je na programe až počas prvého augustového víkendu vo Fínsku (mimochodom v rovnakom termíne sa ide aj F1 na Hungaroringu). Tímy však budú zatiaľ usilovne pracovať na zlepšeniach a niektoré dokonca chystajú nové modifikácie svojich vozidiel. Máme sa teda znova na čo tešiť.

Výsledky 54. Rally Akropolis: 1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) 3:49:22,6, 2. Loeb/Elena (Citroën C4) + 38,6, 3. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 1:34,1, 4. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,3, 5. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) + 4:52,7, 6. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza) + 6:31,7, 7. Kopecký/Schovánek (Škoda Fabia) + 8:15,8, 8. Stohl/Minorová (Citroën Xsara) + 8:59,2. (Viedli: RS 1 Hirvonen, RS 2 Grönholm, RS 3 - 6 Atkinson, RS 7 - 23 Grönholm. Víťazi RS: Loeb RS 8, 11, 15, 16, 17 a 18, Grönholm RS 2, 6, 10, 14 a 19, Hirvonen RS 1 a 21, Latvala RS 22, P. Solberg RS 5, 12 a 13,Atkinson RS 3 a 4. RS 9 a 20 boli zrušené)

Priebežné poradie jazdcov MS 2007 (8/16): 1. Grönholm 65 bodov, 2. Loeb 56, 3. Hirvonen 49, 4. Sordo 28, 5. P. Solberg 26, 5. H. Solberg 24, 7. Atkinson 15, 8. Latvala 12, 9. Carlsson a Stohl po 9, 11. Gardemeister 8, 12. Galli 5, 13. Kopecký 4, 14. Wilson a Hanninen 1. Priebežné poradie značiek (8/16): 1. Ford 114 bodov, 2. Citroën 86, 3. Subaru 43, 4. Stobart Ford 41, 5. OMV Kronos Citroën 27, 6. Munchis Ford 1.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 129
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 105
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 898
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 985
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 682
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 166
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 025
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu