model C30, ktorý firma Volvo predstavila na vlaňajšom jesennom autosalóne v Paríži. Nové kompaktné Volvo by malo konkurovať takým vozidlám akými sú napríklad modely Audi A3 či BMW radu 1. Model C30 je postavený na rovnakej podvozkovej plošine ako modely Ford Focus a Volvo S40. Dvojdverový model C30 sa vyznačuje svojským dizajnom karosérie, ktorej typickým prvkom je zadná časť so skleneným vekom batožinového priestoru. Táto časť je istou reminiscenciou na niekdajší model 1800 ES (ten dostal od jedného nemeckého motoristického časopisu prezývku rakva pre snehulienku). Model C30 má rázvor podvozku 264 cm, celková dĺžka vozidla je 425 cm, čo je o 22 cm menej ako je dĺžka modelu S40. Šírka vozidla je 178 cm a jeho výška je 145 cm. Batožinový priestor má nie príliš veľký objem 250 litrov (podľa vtipného vyjadrenia šéfa firmy Volvo Fredrika Arpa nie je však tento model určený na dopravu chladničky). Sklopením zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 900 litrov. Vozidlo má vzadu dve samostatné a veľmi pohodlné sedadlá, takže Volvo C30 možno považovať za kupé 2+2. V interiéri nájdeme podobnú štíhlu strednú konzolu, aká je v modeli S40. Pre vozidlo je k dispozícii široký sortiment zážihových a vznetových motorov. Benzínové štvorvalce začínajú 1,6-litrovým motorom výkonu 74 kW, pokračujú 1,8-litrovým motorom výkonu 92 kW a končia dvojlitrovým motorom výkonu 107 kW. Nasledujú benzínové päťvalce, a to 2,4-litrový motor výkonu 125 kW a prepĺňaný 2,5-litrový motor výkonu 162 kW. Základným vznetovým motorom je 1,6-litrový turbodieselový motor výkonu 80 kW, ktorého celková priemerná spotreba je len 4,9 l/100 km. Dvojlitrový turbodieselový motor má výkon 100 kW, 2,4-litrový päťvalec vyvíja 132 kW. Pre vozidlá Volvo je typický bohatý bezpečnostný výstroj. Model C30 je sériovo vystrojený aj stabilizačným a protitšmykovým systémom DSTC, čelnými, bočnými i hlavovými airbagmi i systémom WHIPS, slúžiacim na ochranu krčnej pátere pri nárazoch zozadu. Zaujímavým prvkom sériového výstroja je informačný systém IDID, ktorý je špecialitou firmy Volvo. Tento systém na základe pohybu volantu, brzdového a akceleračného pedálu rozpoznán, že vodič je v strese a preto "odsunie" prichádzajúce telefonické hovory či navigačné pokyny na neskoršiu dobu.
Mali sme možnosť vyskúšať si Volvo C30, poháňané dvojlitrovým turbodieselovým motorom výkonu 100 kW. Tento kultivovaný motor v spojení so šesťstupňovou manuálnou pevodovkou poskytuje vozidlu jazdné vlastnosti športového kupé, pričom subjektívne by som ocenil máličko mäkšie nastavenie podvozku. Vzadu sediaci cestujúci majú prekvapujúco veľa miesta. Výhodou zadného skleneného veka je dobrá viditeľnosť dozadu (ak je batožinový priestor prázdny). Volvo C30 je "imidžové" auto, určené najmä úspešným mladým ľuďom a bezdetným párom s dynamickým životným štýlom.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.