majstrovstiev Slovenska automobilov do vrchu v Čiernom Balogu. Už tradičnými účastníkmi týchto podujatí sú aj jazdci rely, ktorí momentálne zatiaľ dominujú nad kopcovými špecialistami. So štvoricou Jureňa, Koiš, Ďurovkin a Janžo zvádza pekné súboje, ktoré sú momentálne ozdobou šampionátu. Inak tomu nebolo ani teraz, keď Drotár so svojou Octaviou WRC vyhral v prvý deň medzi plechovými autami o stotinu sekundy pred Martinom Koišom. Trať na Čiernom Balogu patrí medzi naše najrýchlejšie, čo prezrádzajú aj niektoré rýchlostné priemery. "V prvý deň to boli veľmi vyrovnané preteky, keď všetci jazdci mali rovnaké podmienky. V druhý deň už zaúradovalo počasie a po prietrži mračien i viac ako hodinovej pauze preteky pokračovali, avšak už to nemalo ten správny nádych zo soboty," rozhovoril sa I. Drotár. Na jeden z najrýchlejších tratí dosahovali pretekári veľkú rýchlosť a hlavne v druhý deň, keď bolo mokro viacerí jazdci nezvládli svoje silné autá. Preteky bolo často prerušované a stratili na plynulosti. "Tuším v prvý deň nám namerali rýchlostný priemer viac ako 140 km/h, čo hovorí samé o sebe aká je rýchla zhruba sedem kilometrov dlhá trať. Len pre ilustráciu Jaro Krajší na formule mal priemer 172 km/h a na jednej rovinke šiel ako 280 km/h," prezradil I. Drotár. Už samotné tréningové jazdy boli značne vyrovnané a dalo sa očakávať, že v súťažných jednotliví jazdci niečo vytiahnú z rukáva. Hlavne súboj trojice Drotár Koiš - Jureňa bol nesmierne napínavý, pričom o poradí rozhodovali stotiny sekundy. "Som rád, že sa mi podarilo vyhrať medzi plechovými autami aj v áčku, avšak dlho si nespomínam, kedy to bolo o jednu stotinu. V druhý deň sa počasie menilo a niektorí jazdci jazdili na suchom iní mokrom povrchu trate. Dokonca niektorí aj počas krupobitia čo značne ovplyvnilo samotnú jazdu. Nedeľňajšie jazdy boli aj o šťastí, kto vystihol aké lepšie podmienky," hovorí I. Drotár. V sobotu obsadil v absolútnom poradí tretie miesto, keď pred neho sa podľa očakávania dostali dve formulové vozidlá. Kategóriu plechových automobilov vyhral, rovnako aj triedu A. Nedeľa poznačená počasím mu vyniesla piate miesto v absolútnom poradí, keď sa pred neho dostal Ďurovkin na Audi, Krajčí s formulou, Koiš s Fordom a Jureňa s Mitsubishi. Po štyroch podujatiach je Drotár na prvom mieste v absolútnom poradí, čo iste veľkým prekvapením nielen pre samotného jazdca, ale i všetkých súťažiacich. "Kopcovú sezónu beriem hlavne ako vhodné testovanie auta a získavanie skúsenosti s jazdy s ním. Na týchto pretekoch som absolvoval osem jázd, avšak ani raz som nešiel s rovnakým nastavením auta. Môžem si porovnať dosiahnutý čas pri rôznych nastaveniach i obutí auta. Samotné výsledky nezohrávajú veľkú rolu, ale ako každý jazdec chcem vyhrávať. Som rád, že po dvoch podujatiach som sa dostal do čela priebežného poradia, avšak už na najbližších pretekoch môžem očakávať silný atak súperov," prezradil s typickým úsmevom na tvári Igor Drotár.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.