Andrej Siska s automobilom Škoda Fabia TDI v absolútnom poradí na začiatku tretej desiatky s takmer štyridsiatich klasifikovaným dvojíc. Prvé body získala do celkového hodnotenia až na ostatných pretekoch, ktoré sa konali v hlavnom meste. Za 12. miesto si pripísali deväť bodov, ktoré ich zaradili na dvadsiatu druhú priečku. Po niekoľkých rokoch sa rely opäť vrátilo do Bratislavy a organizátori sa snažili pripraviť zaujímavé trate pre jazdcov i divákov, ktorých však nebolo okolo trate až toľko, ako sme zvyknutí z iných podujatí napríklad v našom regióne.
Aj keď podľa slov A. Podhájeckého preteky boli koncipované hlavne pre divákov, ktorí mohli sledovať po oba súťažné dni dve okruhové rýchlostné skúšky.
"Organizátori urobili kus práce a patrí im poďakovanie. Pripravili zaujímavú trať s dvomi mestskými rýchlostnými skúškami, prvá bola na Rožňavskej ulici a druhá na Inchebe. Túto eresku sme poznali z predchádzajúcich rokov, ale predsa len bola pozmenená. Nám to neprekážalo a celkom nám sedela. Krkavec i Limbach boli náročné lesné eresky, kde si každá posádka musela dávať pozor, aby neurobila nejakú chybu a neskončila mimo trate. Povrch cesty bol blatistý a pokrytý aj nánosmi zeminy a štrku. Ťažšie sme to s naším autom zdolávali, ale za dosiahnuté časy na nich sa nemusíme hanbiť. V pozmenenej podobe sa jazdila pezinská, ktorú sme absolvovali na mokrom povrchu a boli sme v porovnaní so súpermi v menšej výhode, lebo voda nám sedí," vracia sa k súťaži jazdec Qalt racing tímu A. Podhájecký. V tejto sezóne sme ho okrem rely stretli aj na súťažiach automobilov do vrchu, preto sme si neodpustili poznámku, či kopec Pezinská baba bol zároveň aj prípravou na Čierny Balog. "Pre nás je rely tréningom na kopec a kopec zase na rely," s úsmevom hovorí A. Podhájecký. "Naším zámerom je absolvovať čo najviac ostrých kilometrov so súťažným autom a stále ho lepšie spoznávať a vychytať aj posledné muchy. V domácom kalendári nie je veľa súťaží rely, preto ak nechceme vypadnúť z rytmu, nezostáva iné len absolvovať aj preteky automobilov do vrchu. Ak si zoberiem, že počas roka odjazdíme v rely niečo viac ako 600 ostrých kilometrov, tak to nie je žiadne terno. Aj preto sme sa dali na kopce, aby sme si sezónu spestrili a hlavne predĺžili."
Do priebežného hodnotenia si pripísali už spomínaných deväť bodov a v triede A7 ďalších pätnásť, ktoré ich posunuli na tretie miesto za vedúceho českého jazdca Petra Pospíšila a druhý je maďarský pretekár László Szoke, ktorý ma zhodný počet 30 bodov ako posádka Qaltu. "V absolútnom poradí bratislavskej rely hodnotení sme skončili na 12. mieste v triede druhí za Jaroslavom Starým, ktorý predstavil svetovú novinku Renault Clio R3. Ide o špičkové auto, ktoré mal v rukách bývalý továrensky jazdec. Aj keď podľa jeho slov nemal s autom žiadne problémy, nám sa ho podarilo v priamej konfrontácii zdolať na dvoch rýchlostných skúškach. Tento čiastkový úspech vo vyrovnanom boji nás s Andrejom potešil. Domnievam sa, že byť porazený takým autom i jazdcom nie je hanbou," hovorí A. Podhájecký. S doterajšími výsledkami je spokojný, hoci neskrýva sklamanie z vypadnutia počas prvého dňa na súťaži v Púchove. "Iste by sme mali teraz viac bodov, ale taký je motoristický šport. Počas týchto pretekov sme mali aj trocha smoly, keď jeden deň sme nedošli a druhý sme stratili prvú priečku po defekte. Ak by sa jazdila ešte aspoň jedna ereska, tých pár sekúnd na Pospíšila by sme zmazali, ale o tom je už škoda polemizovať. Sezóna je pred nami a príchodom Starého budeme mať tvrdší oriešok v triede, avšak v žiadnom prípade sa vopred nevzdávame," dodal A. Podhájecký.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.