Korzár logo Korzár

Rely je tréningom na kopec a naopak, hovorí A. Podhájecký

Po troch podujatiach slovenského šampionátu v automobilových súťažiach rely Tempus rally 2007 je posádka Qalt racing tímu Augustín Podhájecký a

Andrej Siska s automobilom Škoda Fabia TDI v absolútnom poradí na začiatku tretej desiatky s takmer štyridsiatich klasifikovaným dvojíc. Prvé body získala do celkového hodnotenia až na ostatných pretekoch, ktoré sa konali v hlavnom meste. Za 12. miesto si pripísali deväť bodov, ktoré ich zaradili na dvadsiatu druhú priečku. Po niekoľkých rokoch sa rely opäť vrátilo do Bratislavy a organizátori sa snažili pripraviť zaujímavé trate pre jazdcov i divákov, ktorých však nebolo okolo trate až toľko, ako sme zvyknutí z iných podujatí napríklad v našom regióne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď podľa slov A. Podhájeckého preteky boli koncipované hlavne pre divákov, ktorí mohli sledovať po oba súťažné dni dve okruhové rýchlostné skúšky.

"Organizátori urobili kus práce a patrí im poďakovanie. Pripravili zaujímavú trať s dvomi mestskými rýchlostnými skúškami, prvá bola na Rožňavskej ulici a druhá na Inchebe. Túto eresku sme poznali z predchádzajúcich rokov, ale predsa len bola pozmenená. Nám to neprekážalo a celkom nám sedela. Krkavec i Limbach boli náročné lesné eresky, kde si každá posádka musela dávať pozor, aby neurobila nejakú chybu a neskončila mimo trate. Povrch cesty bol blatistý a pokrytý aj nánosmi zeminy a štrku. Ťažšie sme to s naším autom zdolávali, ale za dosiahnuté časy na nich sa nemusíme hanbiť. V pozmenenej podobe sa jazdila pezinská, ktorú sme absolvovali na mokrom povrchu a boli sme v porovnaní so súpermi v menšej výhode, lebo voda nám sedí," vracia sa k súťaži jazdec Qalt racing tímu A. Podhájecký. V tejto sezóne sme ho okrem rely stretli aj na súťažiach automobilov do vrchu, preto sme si neodpustili poznámku, či kopec Pezinská baba bol zároveň aj prípravou na Čierny Balog. "Pre nás je rely tréningom na kopec a kopec zase na rely," s úsmevom hovorí A. Podhájecký. "Naším zámerom je absolvovať čo najviac ostrých kilometrov so súťažným autom a stále ho lepšie spoznávať a vychytať aj posledné muchy. V domácom kalendári nie je veľa súťaží rely, preto ak nechceme vypadnúť z rytmu, nezostáva iné len absolvovať aj preteky automobilov do vrchu. Ak si zoberiem, že počas roka odjazdíme v rely niečo viac ako 600 ostrých kilometrov, tak to nie je žiadne terno. Aj preto sme sa dali na kopce, aby sme si sezónu spestrili a hlavne predĺžili."

SkryťVypnúť reklamu

Do priebežného hodnotenia si pripísali už spomínaných deväť bodov a v triede A7 ďalších pätnásť, ktoré ich posunuli na tretie miesto za vedúceho českého jazdca Petra Pospíšila a druhý je maďarský pretekár László Szoke, ktorý ma zhodný počet 30 bodov ako posádka Qaltu. "V absolútnom poradí bratislavskej rely hodnotení sme skončili na 12. mieste v triede druhí za Jaroslavom Starým, ktorý predstavil svetovú novinku Renault Clio R3. Ide o špičkové auto, ktoré mal v rukách bývalý továrensky jazdec. Aj keď podľa jeho slov nemal s autom žiadne problémy, nám sa ho podarilo v priamej konfrontácii zdolať na dvoch rýchlostných skúškach. Tento čiastkový úspech vo vyrovnanom boji nás s Andrejom potešil. Domnievam sa, že byť porazený takým autom i jazdcom nie je hanbou," hovorí A. Podhájecký. S doterajšími výsledkami je spokojný, hoci neskrýva sklamanie z vypadnutia počas prvého dňa na súťaži v Púchove. "Iste by sme mali teraz viac bodov, ale taký je motoristický šport. Počas týchto pretekov sme mali aj trocha smoly, keď jeden deň sme nedošli a druhý sme stratili prvú priečku po defekte. Ak by sa jazdila ešte aspoň jedna ereska, tých pár sekúnd na Pospíšila by sme zmazali, ale o tom je už škoda polemizovať. Sezóna je pred nami a príchodom Starého budeme mať tvrdší oriešok v triede, avšak v žiadnom prípade sa vopred nevzdávame," dodal A. Podhájecký.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 29 920
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 625
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 441
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 579
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 728
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 354
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu